خبرفوری بررسی می کند

نمایندگان منتقد روحانی کیستند؟ / چطور جبهه پایداری تخریب روحانی و قالیباف را همزمان در دستورکار دارد؟

در روزهای اخیر موجی توییتری از برخی نمایندگان مجلس آغاز شده که حرف مشترک آنها توهین صریح به رئیس جمهور است. نمایندگان توهین کننده به روحانی کیستند و چه می خواهند؟

نمایندگان منتقد روحانی کیستند؟ / چطور جبهه پایداری تخریب روحانی و قالیباف را همزمان در دستورکار دارد؟

از پیشنهاد اعدام تا کنایه زخم بستر. از تهدید به استیضاح تا متلک به رنگ ریش! اینها خلاصه ای از محور توئیت هایی است که بعضی نمایندگان شاخص عضو جبهه پایداری در مجلس خطاب به حسن روحانی می نویسند و سعی می کنند تا در توهین آمیز بودن توئیت ها، از یکدیگر پیشی گیرند.

ماجرای اظهارات توهین آمیز برخی نمایندگان خطاب به دولتمردان از ماجرای حضور محمدجواد ظریف در بهارستان آغاز شد. آنجا بود که از تندترین چهره های مجلس رونمایی شد و برخی از آنها با صدای بلند رئیس دستگاه دیپلماسی را چنان نواختند که چند روز بعد با عتاب رهبر انقلاب روبرو شدند.

اما این ماجرا منتهی به توقف توهین ها نشد و برخی نمایندگان شاخص عضو جبهه پایداری که متوجه نزول شدید محبوبیت حسن روحانی شده بودند با واژگانی تند به رئیس جمهور حمله کردند تا شاید بتوانند در میان افکارعمومی برای خود محبوبیتی دست و پا کنند.

نمایندگان منتقد می خواهند با توئیت های تند و تیز خود، نه فقط رهبری رسانه ای مخالفت با روحانی را تا انتخابات 1400 در اختیار بگیرند، بلکه همزمان می خواهند مانع از محبوبیت قالیباف شوند و عملا با کار رسانه ای، مانع از آن می شوند که سفرهای استانی و نظارت های میدانی رئیس مجلس دیده شود

مجتبی ذوالنوری که در دوره پیشین مجلس نیز شهره به انتقاد از روحانی بود باز هم در این دوره سعی می کند تا رهبری رسانه ای حمله کنندگان را برعهده گرفته و از طرف مردم رای به «هزار بار اعدام» روحانی دهد.

صدای توهینی که این روزها از مجلس به گوش می رسد، آن صدایی نیست که قالیباف و تیم رسانه ای او سعی دارند شنیده شود. قالیباف که خود اخیرا از سوی رئیس جمهور هدف انتقاد قرار گرفته بود، واکنشی ملایم به این انتقاد داشت تا نشان دهد او و مشاورانش می خواهند چهره ای کاری و حاضر در میدان از مجلس نشان دهند تا مردم در قیاس با خانه نشینی طولانی روحانی، متوجه تفاوت های دو سبک مدیریتی شوند.

روشن است که حملات توئیتری نمایندگانی که از نظر سیاسی با رئیس مجلس همسو نیستند، این سناریو را برهم زده و نه فقط موضع قالیباف که با سفرهای استانی، به دنبال کسب محبوبیت است را تقویت نمی کند، بلکه پاستورنشینان را در جایگاه مظلومیت قرار داده و حتی ممکن است روحانی را محبوب کند.

در همین راستا به نظر می رسد نمایندگان منتقد می خواهند با توئیت های تند و تیز خود، نه فقط رهبری رسانه ای مخالفت با روحانی را تا انتخابات 1400 در اختیار بگیرند، بلکه همزمان می خواهند مانع از محبوبیت قالیباف شوند و عملا با کار رسانه ای، مانع از آن می شوند که سفرهای استانی و نظارت های میدانی رئیس مجلس دیده شود.

حملات دوگانه اعضای جبهه پایداری به روحانی و قالیباف، حکایت از آن دارد که ائتلاف مصلحتی این طیف از اصولگرایان با حامیان محمدباقر قالیباف در انتخابات مجلس یازدهم دیگر قرار نیست در خرداد سال آینده و انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تکرار شود و باید منتظر ماند و دید که توئیت زنندگان بهارستانی می خواهند از کدام چهره در برابر نامزد حامی دولت در انتخابات 1400 رونمایی کنند.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • محمد
    0

    گفته می شود یکی از کارکردهای جنگ تبادل فرهنگی است ظاهرا در جنگ با امریکا هم این تبادل فرهنگی صورت گرفته یا لا اقل بعضی از دولت مردان ما تحت تاثیر رفتار آتها قرار گرفته اند و به هم توهین می کنند مثلی می گوید از شیوه کشی فقط فیکو یاد گرفته شیوه کشی به درست کردن تخت کفش با پارچه کهنه می گویند و فیکو هم یعنی آب پاشیدن با دهان روی تخت کفش

  • کاربر ناشناس
    0

    اینها همان دلواپسان مصلحت طلب هستند که میخواهند امتیازات خودرا محفوظ کنند و بلای جان مردم شوند و مطمئن باشید اینهادنبال جنگ ویرانی مملکت هستند

  • ناشناس
    0

    من طرفدار پایداری بودم دیگر نیستم و ب این نتیجه رسیدم پایداریهاهم مثل اصلاح طلبان خیانتکارن فقط تویه جبهه نیستن وگرنه مثل قیچی برای نظام عمل میکنن

  • داروغه
    0

    وقتی کار ازشون بر نمی آید به هم گیر میدن

  • کاربر ناشناس
    0

    جنگ جنگ تاپیروزی برای باقیمانده بیتالمال

  • الف میم
    0

    ذوالنوری هم یکی مثل پورمختار اینها برای زحمتی که کشیده اند تا پیشانیهایشان را متورم وکبود کنند طمع غنیمت خاص دارند

  • سعید
    0

    بعضی ازدوستان مثل زمان انعقاد برجام ذوق زده نشوندلغوتحریم تسلیحاتی یک چیزیه امکان خرید وفروش تسلیحات چیزدیگریه ،اگرلغو تحریم فقط روی کاغذ باشد پشیزی نمی ارزد چون با تحریم فرقی نمی کند باید صبر کرد ونتیجه واقعی را دیداما خیلی بعید بنظر می رسد آمریکا واروپا که به خریدنفت دربرابرغذا ودارو تن ندادند عملا بگذارند ایران معامله تسلیحاتی کندچه بسا دیده اند اگراین آخرین امید ایران ازبرجام هم قطع شود ممکن است ایران کلا ازبرجام وپروتکل الحاقی خارج شودبا این ترفند خواسته اند ایران را دربرجامی که هیچ سودی برایش نداشته نگه دارندامادرعین حال مثل سایر اقلام هرگونه معامله با ایران را منع وطرف های موردمعامله را تهدیدکنند.

  • گمنام
    0

    خاك بر سر اوناييكه برن به اينا راي بدن . اينا همشون يه كرباسن . فقط جيب خودشون

  • درویش
    0

    اینها اگر قرار باشه رأی بیارن از قبل مشخص شدن،، وگرنه چرا تأیید صلاحیت میشن که بعد گند بزنن به مملکت و تاوانش را ما مردم بدبخت بدیم. اینها همه درمقابل مردم به هم فحش میدن ولی در جلسات خصوصی باهم بشکن میزنن.

  • اواره‌‌
    0

    یک زرد برادر شغال است. ما مردم کل شما رانمیخواهیم شما همتون دزدو بی شرف هستید والسلام.

  • علی
    0

    امثال ذالنور با ۲۰۴ هزار رای نمی توانند آقای روحانی که ۲۴ میلیون رای داشته را مورد انتقاد قرار دهند. هرچند روحانی می توانست بهتر عمل کند و فرصت سوزی نکند ولی این بازی ها فرار به جلو از سوی جناح ذالنور است. انصاف داشته باشند. جناح مخالف روحانی در مجلس و بیرون از مجلس نگران گشایش های آتی در اوضاع اقتصادی کشور و در آواخر عمر دوره ریاست جمهوری روحانی هستند. این ها تلاش دارند که گشایش های آتی را که مرتبط با انتخابات آمریکا و احتمال پیروزی بایدن رقم خواهد خورد را بنام خود رقم بزنند و تا دیر نشده روحانی را از میدان بدر کنند. این حرکات با منافع ملی سازگاری ندارد.

  • کاظم
    0

    جنگ زرگری برای قدرت و ثروت،همشون مثل همند

  • جوان ناکام
    0

    نماینده های فعلی مجلس هیچ مشروعیتی ندارند.. ۹۰ درصد مردم پای صندوق نرفتن.. روی داعش را سفید کردید .. اون دموکراسی و جمهوری چی شد.. الان شما حکومت غاصب هستید.. با چه زبونی بگیم شما لازم نکرده برای ما بشید دایه مهربان تر از مادر.. اعتراض میکنیم یا کشته میشیم یا خودکشی میشیم یا انگ جاسوس میخوریم.. رای میدیم میگید بد انتخاب کردید مگر گزینه ای جز دو تا آخوند داشتیم .. انتخاب بین بد و بدتر بود.. انتخاب نمیکنیم به دروغ میگید انتخابات پرشور شرکت کردید.. خداااایا این قوم را مثل قوم ثمود منقرض کن آبروی خدا و اسلام و انسان را بردید

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر در مجلس شرکت اکثریت ملاک مشروعیتشه! پس اینم دولت 23میلیونی! با این رای و مشروعیت قانونی چه گلی سر ملت ریخته!؟ بهتره هیچکسی حتی نماینده ها حرص نخورن! اینقدر ایشان خونسرد و بی تعهد هستن هزاران بار هم توهین بشنون انگار نه انگار! گرچه نماینده ها بهتره مثل خود ایشان باشن و بهانه دست امثال اینا ندن! تمام این حرص دادن ها برای همینه!!! با صبرو تحمل این روزا رو باید سپری کرد.فعلا خدا به این ملت نجیب هم صبرو تحمل داده.

  • کار بر ناشناس
    0

    بهانه نباید قرار داد کسی که دنبال بهانه می گرده! کار ایشون از این چیزا گذشته با فحش و این چیزا درست بشن. فقط باعث سو استفاده می شه.گرچه بیشتر از همه امتحان شونو بد پس دادن! همانطور که دولت مردان مثل ایشان با کارنامه رفوزه به فراموشی تاریخ سپرده شدن دیگران هم همینطور! این دوران هم بگذرد!! وخوشا بسعادت کسانی که با کارنامه عالی خاطرات شان ثبت کردید. وسعادت دو جهان را برای خود خریدن!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها