زمان اعلام نتایج کنکور ارشد و دکتری علوم پزشکی اعلام شد

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی، آزمون دکتری پزشکی (Ph.D) را اعلام کرد.

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد و دکتری علوم پزشکی اعلام شد

سعید هاشمی نظری با اشاره به زمان اعلام نتایج دکتری علوم پزشکی ۹۹ اظهار کرد: به دلیل اینکه مصاحبه‌های آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۳۹۹ گروه علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی تقریباً تا هفته اول آبان ماه طول می‌کشدو منتظر اعلام نتایج مصاحبه دانشگاه شاهد هستیم و‌ بر این اساس، نتایج نهایی آزمون دکتری پزشکی در نیمه اول آبان ماه اعلام خواهد شد .

هاشمی نظری با اشاره به آمار انتخاب رشته آزمون دکتری پزشکی گفت: از تعداد ۱۳ هزار و ۶۷۳ نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) وزارت بهداشت تعداد ۳ هزار و ۳۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته محل بوده اند که از این تعداد ۳ هزار و ۲۷۱ نفر انتخاب رشته محل خود را انجام دادند.

هاشمی نظری اظهار کرد: ظرفیت دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در دوره‌های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی یک هزار و ۸۲۰ نفر اعلام شده است.

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد پزشکی ۹۹

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد پزشکی ۹۹ بیان کرد: بخشی از پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های خاص با مصاحبه انجام می‌گیرد و مطابق پیش بینی ها با توجه به طول انجامیدن مصاحبه های دانشگاه شاهد، نتایج آزمون کارشناسی ارشد پزشکی اواخر هفته پایانی مهر ماه یا هفته اول آبان ماه اعلام خواهد شد .

هاشمی نظری گفت: آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۹ در روزهای ۲۳ و ۲۴ مردادماه برگزار شد. تعداد ۸۱ هزار و ۱۷ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۶ هزار و ۸۲۴ داوطلب (۵۷.۷۹ درصد) در آزمون شرکت کردند. از این تعداد ۴۶ هزار و ۸۲۴ داوطلب شرکت کننده در آزمون تعداد ۴۲ هزار و ۶۶۱ نفر (۹۱.۱۱ درصد) مجاز به انتخاب رشته / محل شدند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: از تعداد ۴۲ هزار و ۶۶۱ نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته / محل در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۹، تعداد ۳۳ هزار و ۳۶۱ نفر (۷۸.۲ درصد) انتخاب رشته محل خود را تکمیل کردند.

هاشمی نظری به ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو رایگان و شهریه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت بهداشت ۴۰۲۰ نفر است که از این تعداد ۲۸۷۰ نفر ظرفیت دوره‌های روزانه دانشگاه‌های علوم پزشکی است و ۱۸۵۰ نفر ظرفیت به شهریه پرداز‌ها اختصاص دارد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی بیان کرد: در هر مرحله از آزمون (قبل یا بعد از پذیرش، طی دوره تحصیل و ...) در صورت وجود مغایرت در اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام، نوع سهمیه، مدارک و سایر موارد ارائه شده داوطلب یا ناقص و ناخوانا بودن مدارک یا ارسال اسکن مدرک ناصحیح، مرکز سنجش آموزش پزشکی طبق ضوابط اقدامات لازم از جمله حذف داوطلب از روند سنجش و پذیرش یا لغو قبولی در آزمون را انجام خواهد داد.

هاشمی نظری بیان کرد: در صورت محرز شدن تقلب و تخلف در هر مرحله از آزمون یا حین تحصیل علاوه بر محروم شدن فرد در هر مرحله از تحصیل، متخلف به هیئت بدوی رسیدگی به تقلب و تخلف آزمونها وزارت متبوع (بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی) معرفی خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: برای سال ۱۴۰۰ در هر رشته گرایش در تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، هیچ داوطلبی با نمره علمی کمتر از ۵ (نمره علمی حاصل از نمرات خام تراز شده) پذیرش نخواهد شد و حد نصاب نمره علمی حداقل ۵ با رعایت حد نصاب قانونی سهمیه ها در نظر گرفته خواهد شد.گزینش دانشجو در هر یک از رشته ها یا مجموعه های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد، از بین داوطلبان همان رشته امتحانی یا مجموعه امتحانی بر اساس نمره کل تراز به درصد مندرج در کارنامه، سهمیه و اولویت انتخاب رشته محل که توسط خود داوطلب تعیین شده، انجام خواهد شد.

هاشمی نظری بیان کرد: بر اساس مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی ۳۰ آذر ۹۸ در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ حد نصاب نمره علمی در هر رشته گرایش در تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، هیچ داوطلبی با نمره علمی کمتر از صفر (نمره علمی حاصل از نمرات خام تراز شده) پذیرش نخواهد شد و حد نصاب نمره علمی بزرگتر از صفر در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی بیان کرد:گزینش دانشجو در هر یک از رشته ها یا مجموعه های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد، از بین داوطلبان همان رشته امتحانی یا مجموعه امتحانی بر اساس نمره کل تراز به درصد مندرج در کارنامه، سهمیه و اولویت انتخاب رشته محل که توسط خود داوطلب تعیین شده، انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها