نحوه رفع همپوشانی‌های بیمه دارندگان ۲ یا چند دفترچه

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح جزئیات رفع همپوشانی های بیمه ای برای افراد دارای دو یا چند دفترچه بیمه درمان را تشریح کرد.

نحوه رفع همپوشانی‌های بیمه دارندگان ۲ یا چند دفترچه

امیر نوروزی درباره رفع همپوشانی های بیمه ای توضیح داد و در این باره اظهار کرد: رفع همپوشانی های بیمه ای چندین سال است که مطرح شده و در حال انجام است.

وی افزود: تعاملاتی با سازمان بیمه گر اصلی تامین اجتماعی و بیمه سلامت داریم و به صورت دوره ای اطلاعات مان را به اشتراک می گذاریم و به آنهایی که همپوشانی دارند پیام می دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه این افراد دو دسته هستند یا سرپرست و بیمه شده اجباری اند و یا تحت تکفل اند و در انتخاب اینکه کدام دفترچه را داشته باشند، مخیر هستند گفت: به عنوان مثال فرزند بیمه شده که دفترچه ما را دارد و خودش جای دیگری شاغل است و دفترچه تامین اجتماعی را دارد مخیر است بسته به نیازش تصمیم گیری کرده و یکی از دفترچه ها را انتخاب کند.

وی افزود: تقریبا اکثر افراد تمایل دارند دفاتر دیگر را ابطال کنند و تحت پوشش ما باشند زیرا پوشش خدمات مطلوب تر است.

نوروزی ادامه داد: یا مثلا خانمی همسر یک فرد نیروی مسلح و خودش هم فرهنگی است، این فرد اگر بخواهد دفترچه بیمه سلامتش را ابطال کند دچار مشکل بیمه ای می شود و علیرغم میل باطنی اش ناچار است دفترچه ما را ابطال کند.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اطلاعات ماه به ماه بروز رسانی می شود لذا ممکن است یک ماه هزار مورد و ماه بعد ۴۰۰ مورد اطلاعات متغیر داشته باشیم در پاسخ به اینکه آیا برای کسانی که از این کار سر باز می زنند محدودیت ها و جرائمی اعمال می شود؟ گفت: این موارد طبق قوانین مشخص شده اند.

وی افزود: این افراد باید از دو جا حق بیمه بپردازند که بار مالی برایشان دارد اما از آن سو یارانه ای که دولت می دهد مغفول واقع می شود که در جرایمشان درنظر گرفته می شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها