۳ فضانورد زمین را ترک کردند/ ویدئو

مأموریت اکسپدیشن ۶۴ که ۶۴ اُمین اعزام طولانی مدت به ایستگاه فضایی بین‌المللی است امروز ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۰ با جدا شدن و عزیمت موشک سایوز MS-۱۶ انجام شد.

۳ فضانورد زمین را ترک کردند/ ویدئو

بنابر برنامه‌ریزی‌ها قرار است این مأموریت در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۱ با جداشدن موشک سایوز MS-۱۷ به پایان برسد. در ماموریت امروز سه فضانورد به نام‌های"سرجی ریجیکوف" (Sergey Ryzhikov) و "سرجی راد سرجوکوف" (Sergey Kud-Sverchkov) از سازمان فضایی فدرال روسیه و "کاتلین روبینز"(Kathleen Rubins) از ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند.

انتظار می‌رود کپسول ساعت ۴:۵۲ به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۲:۲۲ به وقت تهران ) به ایستگاه فضایی متصل شود. زمان ورود فضانوردان به داخل ایستگاه هم ۶:۴۵ به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۳:۴۵ به وقت تهران) خواهد بود.

چهار سرنشین دیگر قرار است بعدا طی ماموریت سرنشین‌دار "کرو-۱" اعزام شوند.

طی روزهای گذشته اعلام شد ماموریت سرنشین دار "کرو-۱" که برنامه ریزی شده بود اواخر ماه جاری میلادی و در تاریخ ۳۱ اکتبر و سوار بر موشک "فالکون ۹" شرکت "اسپیس ایکس" پرتاب شود به تعویق افتاده و پرتاب این ماموریت به ماه نوامبر موکول شده است.

طی این ماموریت فضانوردان ناسا به نام‌های "مایکل هاپکینز"(Michael Hopkins) ، "ویکتور گلاور"(Victor Glover) و "شانون واکر"(Shannon Walker) وسوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) فضانورد ژاپنی برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام خواهند شد.

منبع: ایسنا

24

حجم ویدیو: 10.99M | مدت زمان ویدیو: 00:04:00 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها