رسول کربکندی:

بهترین بازیکن ایران ۳ میلیارد می‌ارزد

عضو هیأت مدیره باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه چهار باشگاه مسئول بالا رفتن قیمت قراردادها در ایران هستند، گفت: بهترین بازیکن ایران حداکثر ۳ میلیارد تومان ارزش دارد.

بهترین بازیکن ایران ۳ میلیارد می‌ارزد

رسول کربکندی ضمن تشریح شرایط این روزهای باشگاه ذوب آهن، اتفاق اخیر رخ داده در خور شأن این باشگاه ندانست و همچنین از قیمت سرسام آور بازیکنان اظهار شگفتی کرد.

نام کربکندی حدود ۱۰ سال پیش با گفتن جمله «این فوتبالِ کثیفِ کثیف کثیف» تا چند سال بر سر زبان ها بود و حالا این عضو هیأت مدیره باشگاه ذوب آهن می گوید فوتبال ایران آن موقع خیلی پاکتر بوده است چرا که چهار باشگاه به نوبت باعث افزایش قراردادها شده اند بدون رخ دادن هیچ پیشرفتی در فوتبال.

مشروح گفتگو با کربکندی در ادامه می آید:

* - عملکرد باشگاه ذوب آهن را در نقل و انتقالات چطور ارزیابی می کنید؟

- رسول کربکندی: ما امسال به دلایل مختلف بیش از حد معمول بازیکن از دست دادیم و یک پوست اندازی کامل در تیم انجام می شود. با نظر مربی، با بازیکنان توافق می کنیم. قرار است امروز هم با یکی، دو بازیکن دیگر صحبت کنیم. باید نیاز تیم را تامین کنیم تا شکل و شمایل بهتری نسبت به قبل داشته باشد. یکی از نیازهای تیم جذب بازیکن در پست وینگر راست بود که خوشبختانه روز گذشته موفق شدیم با علی دشتی به توافق برسیم.

* در کدام پست به بازیکن نیاز دارید؟

- بیشترین نیاز ما در بخش هافبک دفاعی است که یکی دو گزینه مدنظر داریم. امیدوارم امروز یا فردا با آنها به توافق برسیم که در این صورت تقریباً کار ما در نقل و انتقالات تمام می شود.

بهترین بازیکن ایران ۳ میلیارد می‌ارزد

* این روزها اکثر مدیران باشگاه ها از قیمت بالای بازیکنان گلایه دارند. شما که از نزدیک در جریان امضای قرارداد با بازیکنان هستید از شرایط راضی بودید؟

- واقعاً نمی دانم اقتصاد ما پیشرفت کرده است یا فوتبالمان؟ تمام کشورهای دنیا از ویروس متضرر شده اند و تمام شغل ها نابود شده ولی نمی دانم چرا قیمت فوتبال ما جهش ۱۰۰ و حتی ۲۰۰ درصدی داشته است. بازیکنی که تا فصل گذشته ۲۰۰ میلیون تومان قرارداد می بسته، الان قرارداد ۱۰ میلیاردی طلب می کند. باشگاه هایی مثل ذوب آهن سقف بودجه دارند. فوتبالمان هم که درآمد خاصی ندارد. این ارقام با وضعیت فوتبالمان همخوانی نمی کند.

* علت اصلی این افزایش یکباره قیمت بازیکنان چیست؟ وضع قانون منع به کارگیری بازیکن و مربی خارجی چقدر در این افزایش قیمت تاثیرگذار بوده است؟

- بخشی از این اتفاق ریشه در همین قانون دارد ولی بخشی از آن مربوط به ریخت و پاش بعضی از باشگاه ها است. سه تا چهار باشگاه هستند که کار را به این وضعیت کشانده اند و هر سال یکی از این باشگاه ها بانی افزایش قیمت می شود. زمانی که متوسط قراردادها ۳۰۰-۲۰۰ میلیون تومان بود، یکی از این باشگاه ها شروع به بستن قرارداد ۸۰۰ میلیونی کرد. همینطور به نوبت قیمت ها را بالا بردند. این سیر صعودی قیمت ها با فوتبال ما تناسب ندارد. قبول دارم که بازیکن حرفه ای باید حتی ۱۰۰ میلیارد بگیرد ولی فوتبال و اقتصادمان هم باید به همان اندازه بالا باشد.

* به نظر شما بهترین بازیکن فوتبال ایران در حال حاضر چقدر ارزش دارد؟

- با گفتن این حرف برای خودم دشمن درست می کنم ولی فکر می کنم بهترین بازیکن با این وضع اقتصادی باشگاه ها حداکثر ۳ میلیارد تومان قیمت دارد؛ برای این فوتبال که نه تماشاگر دارد و نه وضعیت شرکت ها خوب است. بعضی از باشگاه ها با پول های دولتی این هزینه ها را انجام می دهند. تا فوتبالمان خصوصی نشود این مشکل ادامه دارد. متاسفانه بین باشگاه ها هم همکاری و هماهنگی نیست. اگر این هماهنگی صورت بگیرد، قیمت ها هم می شکند. باشگاه های ما به جای همکاری، با هم رقابت می کنند. در حال حاضر هستند بازیکنانی که با باشگاه قرارداد دارند ولی می گویند نمی توانم در تیم بمانم. چرا؟ چون بوی آن پول ها به دماغش خورده است و حاضر نیست حتی به تعهد قانونی خود عمل کند. خب در این وضعیت باشگاه باید چه کار کند؟ اگر به بازیکن اجازه جدایی بدهد به تماشاگران خود بدهکار می شود و اگر هم اجازه جدایی ندهد، بازیکن می ماند و بازی نمی کند که این هم مشکل ساز است.

* شما حدود ۱۰ سال پیش در مصاحبه ای که خیلی بازتاب داشت عنوان کردید «این فوتبالِ کثیفِ کثیف کثیف» که اشاره ای بود به وضعیت آن روزهای فوتبال کشورمان. اگر بخواهید وضعیت این روزها را با آن زمان مقایسه کنید چه می گویید؟

- واقعاً فوتبال نابه‌سامانی داریم و هیچ چیز سر جایش نیست. من آن موقع آن حرف را زدم ولی به نظرم همان زمان فوتبالمان از الان خیلی پاکتر بود. حالا باید دنبال آن روزها بگردیم!

* چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر تغییر مدیرعامل باشگاه ذوب آهن که خیلی زود تکذیب شد. آیا هیات مدیره باشگاه برنامه ای برای تغییر مدیرعامل دارد؟

- من که عضو هیات مدیره بودم در جریان این خبر نبودم. آقای محمدی مدیرعامل باشگاه بیمار است و کمتر می تواند در محیط کار حاضر شود بخصوص اینکه چند نفر از اعضای باشگاه هم گرفتند. شاید حضور کمتر محمدی این شایعه را ایجاد کرده بود.

* یکی از اتفاقات عجیب باشگاه ذوب آهن فسخ قرارداد آرش شهامتی نژاد بود که با وی قرارداد دو ساله بسته شد اما دو روز پیش این قرارداد فسخ شد. علت جذب این بازیکن چه بود که در نهایت مجبور به کنار گذاشتنش شدید؟

- رحمان رضایی به عنوان سرمربی تیم یکسری بازیکن را جذب کرد و خودش هم گفت آنها را نمی خواهم. مشکلاتی در باشگاه هست. شاید دلیل کنار گذاشتن این بازیکن هم عدم شناخت کافی باشد. اینکه مربی یک بازیکن جذب می کند و بعد می گوید او را نمی خواهم اتفاق قشنگی نیست.

بهترین بازیکن ایران ۳ میلیارد می‌ارزد

* توضیح رحمان رضایی برای فسخ قرارداد این بازیکن چه بود؟

- ایشان گفت در تمرینات از بازیکن راضی نبودم.

* در جریان هستید که شهامتی نژاد پیش از عقد قرارداد رسمی، حدود 10 روز در تمرینات حضور داشت و کادر فنی فرصت کافی برای ارزیابی او داشته است؟

- این بحث را در هیات مدیره مطرح و پیگیری می کنیم. انتخاب بازیکنان کار تخصصی است و باید با بررسی انجام شود. همانطور که گفتم شکل این کار قشنگ و خوب نبود.

* آیا جدایی هادی محمدی از ذوب آهن قطعی شده است؟

- خیر؛ محمدی فعلا در تمرینات حضور دارد. او اعلام کرده می خواهد از ذوب آهن جدا شود ولی توافقی برای ماندن یا جدایی اش صورت نگرفته است.

* قرار بود جدایی چند بازیکن تاثیرگذار ذوب آهن را از لحاظ حقوقی پیگیری کنید. آیا این اتفاق رخ داده و به نتیجه رسیده است؟

- بله؛ در قرارداد بعضی از نفرات ما بندهایی بود که نمی توانستند یکطرفه اقدام به فسخ قرارداد کنند. باشگاه پیگیری های حقوقی خود را ادامه می دهد.

* به عنوان سئوال پایانی؛ چقدر به این تیم ذوب آهن با تغییرات زیادی که داشته است برای فصل بعد امیدوار هستید؟

- باید جلو برویم و ببینیم چه می شود. رحمان رضایی نقش مهمی دارد که باید بازیکنان را با هم هماهنگ کند. در این فرصت، کار سخت است.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها