۲۴ دانش آموز دامغانی مبتلا به بیماری کرونا شدند

کارشناس بهداشت و درمان آموزش و پرورش دامغان گفت: بر اساس گزارش دریافتی از مدارس متاسفانه ۲۴ دانش آموز دامغانی به بیماری کرونا مبتلا شدند.

۲۴ دانش آموز دامغانی مبتلا به بیماری کرونا شدند

علیرضا طاهری با بیان اینکه ۲۴ دانش‌آموز دامغانی به بیماری مبتلا شدند، تاکید کرد: همگی این دانش آموزان در مقطع ابتدایی هستند و خبر آن طبق آماری که مدارس ارائه کرده‌اند اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه مدارس تعطیل هستند و دانش آموزان در خانه درس می‌خوانند ممکن است آمار کرونایی‌های دانش‌آموز شهرستان متغیر باشد که اطلاعی از این امر در دست نیست.

کارشناس بهداشت و سلامت آموزش و پرورش دامغان با بیان اینکه تمامی ۱۳ هزار و ۹۶۰ دانش‌آموز دامغانی در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان کارت سلامت دارند، اظهار داشت: کار معاینه دانش آموزان دختر و پسر در ۱۰۵ آموزشگاه تحصیلی توسط چهار مراقب سلامت در سطح مدارس در طول سال تحصیلی چک و کنترل می‌شود که در صورت بروز بیماری به مراکز درمانی هدایت می‌شوند.

طاهری یادآور شد: اگر دانش آموزان بیماری زمینه‌ای دارند یا خانواده‌ها دچار نگرانی از حضور فرزندان خود در مدرسه هستند می‌توانند ضمن ارتباط با معلم مربوطه آموزش را از طریق غیر حضوری دنبال کنند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش با توجه به سه وضعیت سفید، زرد و قرمز تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری است و فعالیت مدارس بر اساس این سیاست به صورت حضوری و غیر حضوری خواهد بود.

کارشناس بهداشت و سلامت آموزش و پرورش دامغان با بیان اینکه صدور کارت سلامت با هدف افزایش ضریب ایمنی سلامت دانش آموزان صادر می‌شود، افزود: ایمنی و سلامت دانش آموزان از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است و تمامی دستور العمل های بهداشتی در مدارس با حساسیت و جدیت خاص دنبال می‌شوند و مدیران آموزش و پرورش نیز به این امر توجه ویژه دارند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها