دختر بروس‌لی از خجالت تارانتینو درآمد

شنان لی همچنان از نحوه‌ نمایش شخصیت پدرش در فیلم

دختر بروس‌لی از خجالت تارانتینو درآمد

شنان لی به تازگی در مصاحبه با "سوث چاینا مورنینگ پست" برای معرفی کتابش "آب باش، دوست من: تعالیم بروس لی"، می‌گوید تارانتینو هرگز پس از اعتراضاتی که فیلم در پی داشت با او تماس نگرفته و هنوز از نحوه‌ نمایش "غیرمسئولانه" پدرش ناراحت است.

لی می‌گوید: "مایه‌ی تأسف است زیرا او موجب شد مردم فکر کنند: "وای، بروس لی یک آدم کثیف بوده." ببینید، همه می‌توانند گاهی رفتار زننده‌ای داشته باشند. من ممکن است در زندگی‌ام خشمگین یا گستاخ باشم - آیا باید گفت که عموماً این‌گونه رفتار می‌کنم؟ نه، پدر من عموماً این‌گونه رفتار نمی‌کرد. او به‌شدت دلسوز و سخت‌کوش بود."

دختر بروس‌لی از خجالت تارانتینو درآمد

لی در ادامه می‌گوید: "گاهی ممکن بود بدخلق باشد، اما او بیهوده این سو و آن سو نمی‌چرخید تا مردم را به مبارزه فرابخواند. پس از دوران نوجوانی‌اش قطعاً این کار را نمی‌کرد. به هر حال، او آنگونه خودستایی نمی‌کرد… پدر من سخت کار می‌کرد تا تصویری درست از یک مرد آسیایی در هالیوود به جا بگذارد، بنابراین فکر نمی‌کنم او راه می‌افتاد تا برود یک بدل‌کار را کتک بزند یا از این جور کارها بکند تا به آن هدفش برسد."

در یکی از صحنه‌های "روزی روزگاری در هالیوود" تارانتینو، شخصیت بدلکار "کلیف بوث" با بازی "برد پیت" شخصیت "بروس لی" با بازی "مایک مو" را به مبارزه دعوت می‌کند. در این مبارزه کلیف "بروس لی" را به یک خودرو می‌کوبد و به زمین می‌زند. "شنان لی" پیش‌تر نمایش پدرش به عنوان "یک مرد گستاخ و پرمدعا" را محکوم کرده بود اما تارانتینو از فیلم خود دفاع کرد و گفت "بروس لی" براساس تحقیقات او به نحوی یک "آدم متکبر" بوده است. زیر بار نرفتن تارانتینو برای سانسور این صحنه سبب شد که اکران آن در چین لغو شود.

دختر بروس‌لی از خجالت تارانتینو درآمد

"شنان لی" در مصاحبه‌ جدیدش در مورد آن جنجال‌ها می‌گوید: "سعی کردم رویکردی خون‌سردتر، مدیریت‌شده‌تر، آرام‌تر و دقیق به مسئله داشته باشم، اما از واکنش "کوئنتین تارانتینو" ناامید شدم که گفت: "بروس لی یک انسان متکبر و ناخوشایند بوده" و به غلط از کتاب مادرم نقل‌قول آورد تا از خودش دفاع کند. واقعاً فکر کردم که با آن کار و آن تصویری که ارائه داد رفتارش غیرمسئولانه بود."

لی ادامه می‌دهد: "برای جذاب نشان دادن شخصیت "کلیف بوث" کارهای بسیار زیادی می‌توانست انجام دهد. کارهای بسیار زیادی می‌توانست برای شخصیت "بروس لی" انجام دهد تا به همین طرح داستانی برسد بی‌آنکه لازم باشد همان‌گونه با "بروس لی" رفتار کند که سفیدپوستان هالیوود در زمان حیاتش با او رفتار کردند."

"شنان لی" اخیراً نامه‌ "بروس لی" به برادران وارنر همزمان با بروز اختلاف میان بازیگر و استودیو را منتشر کرده است. لی پس از آنکه استودیو حاضر نمی‌شد از تغییرات ایجاد شده در فیلمنامه‌ استفاده کند به مدت دو هفته در محل فیلمبرداری "اژدها وارد می‌شود" (Enter the Dragon) حاضر نمی‌شد.

منبع: ۳۰نما

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • حمید
    0

    ولی من خودم ناراحت شدم بروس لی زد به ماشین و خیلی تخیلی بود ولی نژاد پرستی تا کی اگه یه نقش آمریکایی بود همین جوری توهین میکردین ‌‌‌ و

  • وحید
    0

    میخام به دختر بروسلی بگم که ما ایرانیها یه ضرب المثل داریم که میگه دریا هیچوقت با دهن سگ کثیف نمیشه، مرحوم بروسلی تنها اسطوره ای است که هیچ زمان دیگری تکرار نخواهد شد ، بروسلی یک استثنا بود ، شاید بگم هزار بار فیلماشو نگاه کردم ولی بازم دوست دارم ببینم ، بروسلی تنها رزمیکاری بود که هم از قدرت بدنی و هم از قدرت روحی و فکری والایی برخوردار بود ، آرزوی من اینه که روزی بتونم سر قبر ایشون حضور پیدا کنم ، روحشان شاد در پناه حق

  • هاشم
    1

    بروس لی بخاطر ساییدگی مهرهای آخر کمرش روزی دوازده کورتون می خورد. در عین اینکه بت همه رزمی کاران بود متاسفانه از چنان قدرتی برخوردار نبود. بیشتر یک آکروبات بود. کوچکترین گرما باعث می‌شد به کما بره. ولی جذابیت کارش تقریبا در دوران خودش سینما را از رونق انداخت.

    نظرات شما -
    • رجب
      0

      منبع موثق این اطلاعات شما از کجاست مهره و کورتون و اینها؟

  • اهورا
    0

    انسان هایی مثل بروسلی یک درمیلیارد هستن ...تواین چهل سال کسی مثل ایشان هنوزبه عرصه نیامده...

  • رجب
    0

    روحش شاد در اون زمان من همه فیلمهاشو تو پرده سینما ایران دیدم سینما تاج اولین فیلم بروس لی رئیس بزرگ رو کذاشت هفته اول خیلی استقبال نشد چون کسی او را نمیشناخت ولی با فیلم‌های دیگرش بر پرده سینما استقبال زیادی از اون شد همین سینما کسری مردم شبها دم سینما می خوابیدند تا بلیط بهشون برسه نام فیلم اژدها وارد می‌شود بود دورانی بود یادش بخیر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها