رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان:

یک ششم یارانه انرژی جهان را پرداخت می‌کنیم

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان گفت: در حالی که یک درصد جمعیت جهان را داریم، اما یک ششم یارانه انرژی دنیا معادل ۱۷ درصد این سوبسید در ایران پرداخت می شود.

یک ششم یارانه انرژی جهان را پرداخت می‌کنیم

محمد شکرچی زاده امروز در مراسم رونمایی از سامانه پایش اطلاعات انرژی ساختمان با بیان اینکه در کشور کارنامه قابل قبولی برای استفاده بهینه انرژی نداریم، گفت: حتی راه حل کارشناسی شده و دقیق نیز بخصوص در بخش ساختمان طراحی نشده است.

وی ادامه داد: یک ششم یارانه انرژی جهان معادل ۱۷ درصد را پرداخت می‌کنیم در حالی که یک درصد جمعیت جهان را داریم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: یارانه انرژی در کشور برای بخش مصرف است نه تولید ضمن اینکه بیشتر این یارانه برای اقشار پردرآمد هزینه می‌شود نه کم درآمدها.

شکرچی زاده یادآور شد: با توجه به اینکه انرژی روز به روز ارزان‌تر می‌شود احتمال پیدا شدن روش‌هایی برای کاهش مصرف انرژی در کشور ناامیدکننده تر خواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: سال ۱۴۲۰ پیش بینی می‌شود که روزانه ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز کمبود داشته باشیم. این در حالی است که پنجمین کشور تولید کننده گاز در دنیا به شمار می‌رویم.

وی با اشاره به ابلاغ ویرایش چهارم مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در ماه جاری از سوی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با کمک مشاوران خارجی توانسته ایم بهترین و پیشروترین مقررات ملی ساختمان را که مبتنی بر نیازهای داخلی کشور است، طراحی کنیم.

در این مبحث از فناوری‌های نوین برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان استفاده شده است.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه پایش مصرف انرژی در ساختمان در روز جاری تصریح کرد: هنوز شناخت دقیق و متمرکزی از میزان مصرف انرژی در ساختمان نداریم و این سامانه می‌تواند مصرف دقیق برق و گاز در ساختمان‌ها و همچنین شناسایی ساختمان‌های پرمصرف را انجام دهد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها