کشفیات قاچاق کالا در مرزهای کردستان ۴۵ درصد افزایش است

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: کشفیات قاچاق کالا در مرزهای این استان توسط مرزبانان نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته اشت.

کشفیات قاچاق کالا در مرزهای کردستان ۴۵ درصد افزایش است

سردار علیرضا مرزبانی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا با بیان اینکه افزایش در بخش‌ ارزش ریالی و مقدار است، اظهار داشت: نقش رسانه در انعکاس تلاش ها و زحمات به عنوان رابط بین مردم و حاکمیت از اهمیت خاصی برخوردار است و بدون شک بدون حضور رسانه ها هیچ تلاشی بازگو نخواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های و برنامه‌های نیروی انتظامی بویژه مرزبانی همکاری و ارتباط با رسانه‌ها را داریم و تاکید شده این تعامل در زیر مجموعه تمامی فرماندهان وجود داشته باشد.

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: با توجه به تهدیدات و توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی مرزبانی حلقه اول تامین امنیت به عنوان اجمل امنیت کشور بوده و این رسالت را تا پای جان ادامه خواهند داد.

۹ هزار راس احشام قاچاق در کردستان مهار شد

سردار مرزبانی یادآور شد: همچنین ماموران این فرماندهی در سال جاری به منظور حراست از سرمایه‌های ملی توجه ویژه‌ای در مهار تهدیدات مختلف داشته که در این راستا موفق به مهار ۹ هزار راس احشام قاچاق شده‌اند.

وی افزود: این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بود که این افزایش هشداری برای جامعه است.

سردار مرزبانی با بیان اینکه باور داریم قاچاق معکوس احشام به عنوان دسیسه‌ای برای افزایش فشار به جامعه ایران در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: بعضی از افراد به صورت آگاهانه و برخی نیز به صورت غیراگاهانه در این مسیر قرار گرفته اند که لازم است تدبیری برای کاهش این مساله اندیشیده شود.

مرزبانی حامی مرزنشینان است

فرمانده مرزبانی کردستان با بیان اینکه مرزبانی ما حامی این هست که مرز نشین از فرصت‌های مرز بهره مند شوند، افزود: اعتقاد داریم که مسوولان باید شرایط توسعه اقتصادی در مرز را فراهم کنند بازارچه ها با ساز و کار مناسب با لحاظ شروع بکار کنند.

وی تاکید کرد: در انجام وظایف محول به این مرزبانی از معیشت مرز نشینی غافل نیست و در این راستا انتظار می رود دستگاه ها و مسوولان متولی توسعه اقتصادی مرز در این راستا برنامه‌های بیشتری را اجرا کنند.

وی در خصوص کشته شدن برخی از افراد در نقاط مختلف مرزی نیز اظهار داشت: طبق قانون مرزبانان تمامی کشورها مسوول حراست از مرزها هستند و مرزبانان جمهوری اسلامی نیز در این راستا وظایفی را بر عهده دارند و با مترددان غیر مجاز مرزی برخورد خواهند کرد.

سردار مرزبانی گفت: اما مرزبانی استان کردستان در تلاش بوده از بروز آسیب به مترددان مرزی جلوگیری کند که در این راستا امسال امار آسیب دیدگی این افراد در مرزهای کردستان نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها