انتقاد تند مسیح مهاجری از امام جمعه تهران:

حرف‌هایتان فریبکارانه است/ مشکل بزرگ شما این است که تصور می‌کنید مردم نمی‌فهمند

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به جمله ای از حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران به شدت از او انتقاد کرد.

حرف‌هایتان فریبکارانه است/ مشکل بزرگ شما این است که تصور می‌کنید مردم نمی‌فهمند

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

از یک روحانی صاحب تریبون نقل شده که اخیراً گفته است: «علت پیدایش کرونا گناهان مردم است و همین کروناست که مانع توفیق رفتن به زیارت اربعین شده است.»

این نوع تحلیل‌های بی‌پایه در سال‌های اخیر، فراوان شنیده شده که عموماً گویندگان و مخترعان آنها منبری‌های کم‌مایه هستند. در اینکه گناه از عوامل مؤثر در کم‌توفیقی‌ها و نزول بعضی بلاهاست، تردیدی نیست ولی این نوع تحلیل‌ها که در سال‌های اخیر رسم شده که عده‌ای تلاش می‌کنند ناکارآمدی‌های خود و مجموعه خود را به گردن گناه و عملکرد مردم بیندازند، از مضحک‌ترین سخنانی است که شنیده می‌شود.

اگر قرار باشد طبق قانون علت و معلول، حوادث ناگوار و بلاها را عقوبت عملکردها بدانیم، باید بگوئیم آنچه اکنون بر سر مردم می‌آید نتیجه عملکرد مسئولان و مدیران است نه عملکرد خود مردم. این چه منطق غلطی است که مردم مقاوم، همیشه آماده فداکاری، صبور و کم‌توقع ایران را مسئول بلائی همچون کرونا بدانیم و ندانم‌کاری‌های مسئولان و مدیران را که به جای تلاش برای حل مشکلات مردم، همواره در حال جنگ و دعوا و متهم کردن این و آن هستند را تبرئه نمائیم؟ چنین روش نامعقولی نه‌تنها مردم را جذب دین نمی‌کند، بلکه آنها را نسبت به دین و دیانت بدبین و گریزان می‌نماید.
شاید این حضرات به دلیل برخورداری از شرایط خوب زندگی، خبری از مشکلات معیشتی مردم ندارند که اینگونه سخن می‌گویند. برخورداری از درآمد مناسب، امکانات رفت و آمد، خانه وسیع و مجهز، محافظ و پسفنگ و پیشفنگ، مهمانی‌های آنچنانی، احترامات فائقه و نفوذ کلمه در ادارات و نهادها و شرکت‌ها و مؤسسات و بانک‌ها، طبعاً هر انسانی را از آنچه در جامعه می‌گذرد بی‌خبر می‌کند. برای این قبیل افراد چه فرقی می‌کند که قیمت میوه از امروز تا فردا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند و گوشت به جای کیلوئی ۶۰ هزارتومان ۱۲۰ هزارتومان باشد و قیمت مرغ از کیلوئی ۱۲ هزارتومان به ۲۲ هزارتومان برسد. برای اینان این پول‌ها چیزی نیست و به همین دلیل نمی‌توانند بفهمند کارگر و کارمندی که با حقوق ثابت دو سه میلیون تومان قرار است هم اجاره‌خانه بدهد و هم شکم زن و بچه‌اش را سیر کند و هم پول آب و برق و تاکسی و دوا و درمان را تأمین نماید، چه می‌کشد. همین بی‌خبری است که باعث می‌شود آمدن کرونا را به گردن عملکرد مردم بیندازند.

این، عادت بسیار زشتی است که اجازه نمی‌دهند دیواری از دیوار مردم کوتاه‌تر پیدا ‌شود، هر مسئول و مدیری ناتوانی و ناکارآمدی خود را به گردن مردم می‌اندازد. کرونا را نتیجه گناه مردم می‌دانند، موج دوم کرونا را به گردن بی‌توجهی مردم به خانه ماندن می‌اندازند، موج سوم را به گردن ماسک می‌اندازند و در این میان کوتاهی‌های خودشان را که درباره سفرها، تجمعات، وضعیت نابسامان سفرهای هوائی، قطارها، مترو، اتوبوس‌ها، پاساژها، پارک‌ها، تورها هرگز تصمیمی نمی‌گیرند و نظارت‌ها بر اجرای شیوه‌نامه‌های تصویب شده خودشان در حد صفر است، به روی مبارک نمی‌آورند! مشکلات زندگی و بی‌توفیقی در سفر زیارتی اربعین را به گردن کرونا می‌اندازند و کرونا را هم به پای مردم می‌نویسند تا نالایقی و عملکردهای نادرست خودشان را توجیه کنند!

مشکل بزرگ این افراد اینست که تصور می‌کنند مردم نمی‌فهمند و آنها می‌توانند با این توجیهات بلاوجه و بی‌پایه، هرطور که می‌خواهند بتازند و به زندگی غیرمردمی خود ادامه دهند. واقعیت، کاملاً خلاف این تصور است. مردم همه چیز را می‌فهمند و نه‌تنها این توجیهات فریبکارانه را قبول نمی‌کنند بلکه با مشاهده این روش‌ها و سخنان خلاف، راه خود را از این قبیل فریبکاران جدا می‌کنند و البته حساب آنان را از حساب نظام جمهوری اسلامی نیز جدا می‌دانند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • ریزه میزه
    0

    جناب عقل کل مسیح خان مهاجری!عجب درعجب!شما نیستیدهمان مش رجب!دست بازمیکرد ومیگفت یک وجب!ببینیدمنم بنده ی نازرب!. باباجان!به این آسمان وریسمان کردنت که بیرون زده رگ گردنت شعارمیدهی بهرسودکردنت!؟اخه کدام عاقل هست که نداندچیست درباطنت!؟

    نظرات شما -
    • دلسوز
      0

      چی زده دادا(ریزه میزه)صد بارگفتم اولاقرص هارانشسته نخورازهرکسی هم جنس نگیر!نامردها قاتی مکنن میدن دست خلق الله جوان مردم پرپرشده افتاده یه گوشه معلوم نیست چی میگه!

  • مسعود
    0

    بزرگترین فریبکاران دنیا از راه دین و عقیده وارد میشوند برای همین هم وحشتناک ترین حکومت ها دینی هستند البته من منکر اثرات مثبت دین و اعتقاد تو زندگی شخصی مردم نیستم

  • حسین
    0

    حرف حق جواب ندارد

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      حرف حق باخود حق فرق فوکوله عزیز.همه حرف حق میزنند اگرکسی نفهمد.اماحق ناگهانی میرسه و انجام میشه.

  • متفاوت
    0

    سلام.اولا جسارت نباشه خودشما هم جزیی ازهمانها میباشید لااقل ازچشم مردم.ثانیا حقیقت این است که بلا حالا به نوعی کرونای همه گیر دراصل یک عامل بازدارنده بود،تحلیل درست تر اینه که کرونا عامل بازدارندگی علیه جو فکری وشور هیجانی فاقد منطق در دوجبهه انلاین ورشد کرده بود وتاحدودی هم موفق شد 1_شور وهیجان رقابت کسب ثروت به هرشیوه ای 2_شور وهیجان رقابت مذهبی برای کسب ثروت درنقطه مقابل گزینه اولی..به هرحال تعبیر ازان به عنوان بلا میشود که هرقشری برای تبرییه کردن خود ان رابه دیگری نسبت میدهد..برای چهارصباح زندگی مردم را پاس ندهیدفکرنکنید بازهم مردم نمیفهمند.لطفا.

  • داودی
    0

    اقای مهاجری توجه داشته باشید از قدیم گفتند خلایق هرچه لایق مردم ما دچار سرگردانی و بلا تکلیفی و بی تفاوتی شدند وقتی بزرگان علم و دانش در سطح جهان پی بردند و متفقا میگویند ملت ایران یک ملت بی سواد است خیلی بیجا نگفتند سواد فقط سواد دانشگاهی نیست منظور سواد اجتماعی اگاهی اجتماعی بینش اجتماعی است ملت ایران وقتی میبینند یک نفر مسئول اختلاسگر را دستگیر میکنند بیست سال حبس محکوم میشود بعد از شش ماه از زندان میاید و مصدر شغل بزرگتری میشود . ملت ایران وقتی میبینند مسئولی هزارها میلیارد ها تومان اختلاس کرده فوری از رانت برادر مسئولش استفاده از زندان موقت مرخص میشود ملت ایران وقتی میبینند مافیا چنبره زده در تمام ارکان نظام و مثل موریانه مملکت را دارند نابود میکنند و سرنوشت اجتماعی و اقتصادی و تندرستی ملت را بازیچه دست خودشان قراردادند ملت ایران وقتی میبینند دزدان بیت المال جایگاه رفیع در جامعه دارند ملت ایران وقتی میبینند قوت لایموت خود را به سختی بدست میاورند ولی مسئولین سابق و فعلی مملکت صدها میلیارد دلاربحساب فرزاندانشان در خارج از کشور واریز میکنند ملت ایران وقتی میبینند مسئولین دو تابعیتی قسم و سوگند خورده به بیگانه زمام امور مملکت را بدست گرفتند ملت ایران وقتی میبینند جامعه ایران شده جنگل مولا هرکس قدرت و پولش بیشتر است در هیچ دادگاهی هیچوقت محکوم نمیشود و حرف او نتیجه محاکمه است ملت ایران وقتی میبینند مسئولین ما مثل نقل و نبات دروغ میگویند ملت ایران وقتی میبینند مسئولی دزدی و اختلاس کرده موقتا اورا بعد از محاکمه به هتل اپارتمانهای اوین میبرند و تمام تسهیلات را دراختیاردارد و نمایندگان مردم هم از این روش پشتیبانی میکنند و با جسارت از سیمای جمهوری اسلامی میگویند اینها بزرگان ایران هستند و باید در جائی بهتر از منزل از ایشان نگهداری کنیم بالاخره روزی میاید بیرون و مصدر شغل مهمی میشود ملت ایران وقتی میبینند عده ای بصورت یک حلقه قدرت و اقتدار این مملکت را اداره میکنند و نمیگذارند خارج از این حلقه کسی از انان بازخواست کنند ملت ایران وقتی میبینند بعد از چند سال هنوز ما زلزله زده و سیل زده بینوا در مملکت داریم ملت ایران وقتی میبینند مسئولین باند های فامیلی هزار دستان برای خودشان درست کردند و بجای شایسته سالاری اقوام و فامیل های بیسواد و بی تجربه را مسئول اداره مملکت کردند ملت ایران وقتی میبینند هفتاد در صد از مدارک تحصیلی مسئولین ما جعلی و یا با پول تهیه شده . جناب مهاجری بازم بگم میدانم همه اینها را شما هم اگاهی دارید خداوکیلی نباید مردم ایران اب و روغن قاطی کنند و گیج بزنند و در توهم و تخیل و خرافات دست و پا بزنند خوب اشخاصی مانند این شخص بزگوار هم میاید از این خلا های بیسوادی و ساده لوحی مردم استفاده میکنند و این صحبتهایی را که مورد تمسخر دیگران است را بازگو مینمایند و نتیجه این میشود که میبینید روزانه فعلا 272 نفر فوتی از کرونا

    نظرات شما -
    • ثانی
      0

      درود و عرض ادب خدمت همه دوستان و مسئولین سایت خبر فوری،در تائید فرمایشات کاربر عزیز داودی،مطلبی به ذهنم رسید و آن اینکه فقط فرزندان مسئولین نیستند که ثروت این مملکت را غارت کرده اند،بلکه خود مسئول نیز در این کار دست داشته و ثروت این مردم نجیب را به یغما برده اند و اینکه مگر می شودفرزند بدون همکاری و اذن پدر اختلاس کند؟متاسفانه فساد و حرام خوری بسیار پرطرفدار شده و طوری شده که هر که را میبینی که دم از مردم و طبقه رنج کشیده میزند پس از مدتی به نام اختلاسگر دستگیر می شود.واقعا به کجا می رویم و اینکه آیا راه نجاتی هست؟و در اینجا این بیت شعر به یادم آمد که: تاریک خاطران همه در ناز و نعمت اند ای روشنایی عقل تو بر ما بلاشدی یاعلی

  • الم
    0

    اینکه مردم نمیفهمند شکی نیست ضمن اینکه خودتان نیز به نوعی علت بلایا را از عملکردها ضمنی تایید کردی

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      اگرشک داری مردم نمیفهمند باید یک سری به روانپزشک بزنی.بیشترمردم احترام میگذارند،خیلی ها هم کاری ازدستشون برنمیاد،خیلی ها هم به خداواگذارمیکنند و.....فکرنکنید نمیفهمند وشماخیلی میفهمید.

  • سعید
    0

    روزی متوجه عواقب همه دروغ ها و بدعت ها و ظلم هایشان می شوند

  • جک
    0

    آقای عزیز ،آقای صدیقی مسئول اجرایی نیست این رفقای شما هستند که تمامی مناصب اجرایی رو تدبیر میکنند

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      مشکل اتفاقابیشتر ازجانب کسانی که ظاهرامسئولیت اجرایی ندارن ولی تربیونهاومناصبی دراختیاردارن وباحرفهای نسنجیده مشکلاتی درست میکنن که قدرترین مئسول اجرایی هم نمی تواند مشکل درست شده راهموارکند. امام جمعه موقت تهران، مؤسس و تولیت حوزه علمیه امام خمینی،[۱] نائب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران.[۲]، استاد دروس خارج فقه ،تفسیر قرآن کریم و اخلاق اسلامی حوزه‌های علمیه، یکی ازمقامات بلندپایه قوه قضائیه، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و امام جماعت مسجدجامع اُزگُل است. صدیقی بعد از پیروزی انقلاب در قوه قضائیه ایران مشغول به کار گردیده و تا کنون نیز در دستگاه قضائی کشور فعالیت می‌کند.

    • بی کاروبی یار
      0

      این بنده خداکم پست نداره

    • الن
      0

      دوست عزیز امامان جمعه سیاست های کلی نظام رو عنوان میکنن شما برو ببین این سیاست ها از کجا میاد؟

  • ربی
    0

    کارتمومه سوپاپ

  • محمد
    0

    آقای مهاجری اگرشماسخنان کاظم صدیقی رابازپخش نمی کردی ملت نه ازاین سخنان خبرداشتندونه توجه ای بهش می کردن.این بابا باگریه وآه وناله میخوادکارخودش راپیش ببره وجلب مخاطب کنه.

    نظرات شما -
    • ورکانی
      0

      ای کاش یکمی از سخنان حسن روحانی را هم نقد می کردی اگه این حرف را روحانی می زد می گفت باید این حرفها را طلا گرفت مشکل ما باند بازی است

  • ایرانی
    0

    بزرگترین گناه ملت سواری دادن به امثال صدیقی هاست . تریبون دارند و امام جماعت . خدا هرگز این ملت را بخاطر همین جرمش نخواهد بخشید.مگر...

  • محمد
    0

    ما ۴۰۰ سال از اروپا و ۱۰۰ سال از ترکیه عقب تریم و این فاصله هر سال بیشتر میشه مگر اینکه مردم به خودش بیانیند.

    نظرات شما -
    • الن
      0

      کدوم مردم؟ نظام خودکامه ایران مردمی بی سواد پرورش داده که تمام اطلاعات خود رو تلگرام میگیره. نخبگان علمی و فرهنگی هم که مهاجرت کردند!! با چه کسانی باید تحول ایجاد کنیم؟ ما رو به افول هستیم ، هر روز بدتر از دیروز تا جایی که مکانی به نام ایران وجود نخواهد داشت.

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم فقط شرم ازرهبروخون دهامیلیون شهیدمیکنندوچیزی نمیگوینند وکروناامتحان بزرگ خداونددرسراسرجهانه نه تنهاایران حکم حکم خداست نه بندگان

  • سروش
    0

    ملت مسلمان .را بااین حرفها باید سواری گرفت

  • کمند
    0

    فقط یک جمله می شه گفت: بیچاره مردم

  • ناشناس
    0

    به اسم اسلام ودین ؛ تیشه به ریشه اش زدید!!!!!!!! اعتقادات مردم امروز قویتراست یا قبل از انقلاب؟؟؟ چراهای فراوانی وجو دارد ولی پاسخی داده نمیشود.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      بحث اعتقادات جدا ولی ملتهای جهان به حکومت هاشون بی اعتقاد شدند یک انقلاب جهانی انشا الله در راه است

    • متفاوت
      0

      ناشناس،این سخنت ازریشه اشتباه است.اسلام به اعتقادات و یک مشت اعمال نیست،اسلام روشن بینی و خروج از جهل است وجهل عاقبت خوبی برای جاهل ندارد.جاهل براساس عدم اگاهی تصمیماتی میگیرد که عاقبتش رانمیداند وبعد ازتصمیم وعملکرد نتیجه اش رامیخواهد باپشیمانی جبران کند که دیگرممکن است خیلی سخت باشد. مردم بعدازانقلاب بسیار اگاه و روشنتر شده اند تاقبل ازانقلاب لذا جهل و حماقت نوع بشر به این راحتی ها پایانی ندارد.

  • تعبیر غلط
    0

    درود به شما. واقعا عده ای از سر یکسری هیجانات و نا فهمی میخوان همه چیو رو به سلیقه خودشان تعبیر کنند. خب این یعنی بدعت در دین ، اگر قرار بود اینجور باشد ، هزاران ساله که درد و مریضی ، حوادث طبیعی هست .

  • کریم خان
    0

    تا کی میخواهیم در پازل دیگران بازی کنیم اول شما صحبت های آقای صدیقی رو گوش کنید بعد اظهار نظر در کنید این آقای مهاجری همچین آدم علیه سلامی نیست

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      دوست گرامی این گونه سخنان از تریبون های رنگارنگ زیاد پخش شده و شوربختانه سال هاست دست مایه ی رسانه های بیگانه شده است.

  • حاج کاطم
    0

    یعنی تلفات امریکا و اروپا هم بخاطر گناهان مردم ایران است؟ جنابعالی قضا و قدر ،عقوبت گناه با آزمایش الهی رو اشتب نگرفتی؟

  • علی
    0

    کی روش فوتبال پنالتی توپ گرد تور عربستان همه حل میشه

  • نانشناس
    0

    حاج آقا خود شما هم لباس تزویر و ریا به تن داری هروقت از این لباس خارج شدی اونوقت بیا واسه بقیه نسخه بنویس

  • محمود
    0

    اخه دارنه تست میگیرن هر چند وقتی ببینن هنوز همون مردم هستند یا نه که بتونن بهتر به راهشون ادامه دهند.خوب مملکتی زیر چنگالشون امد هر کاری میکن مردم هیچی نمیگن بخاطر همین هر چند وقت تست میگیرند.

  • محسن
    0

    روزنامه جمهوری اسلامی از دولت مطالبه کنه بهتره تا دنبال حرف و حاشیه باشه

  • کاربر ناشناس
    0

    ترامپ هم گفت هرکس به من رای ندهد میره جهنم آقای مهاجری باور میکنی

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      90درصد درست گفته ، یک چیزهایی میدونسته که گفته.انتخابها سخت است.این سخن قران کریم است : ایا فکرمیکنید همینکه گفتند ایمان اوردیم شما رارها میکنند.!!!

  • مجید
    0

    اقای صدیقی گفت : «نتیجه گناه ماست». نگفت مردم. لطفاً حرف ایشان را درست نقل کنید. وانگهی همه گناهکاریم. از دم تا دُم. بدتر اینکه این را قبول نداریم و به درگاه خدا ناله نمی‌کنیم.

  • کاربر ناشناس
    0

    دیگه حنای هیچ معممی برای مردم رنگ نداره از طلبه گرفته تا مرجع تقلید هرچی میخوان اراجیف ببافند و فک بزنند فرقی نمیکنه فقط اگر خیلی حساس بشن میگن خفه بمیر

  • کاربر ناشناس
    0

    برنامه این یارو به اصطلاح کارشناس انقدر مخاطب نداشته که شما المش کردین وتوی دهنها انداختید برای اینکه نوددرصد مردم ماهواره میبینند واگر یک کلمه تذکر میدادید که خفه شو کافی بود

    نظرات شما -
    • حاج کاطم
      0

      به به چه آمار دقیقی ،یاد آمارهای بانک مرکزی افتادم،نود درصد مردم میدونی یعنی چقد؟ اینهمه دیش و ریسور از کجا وارد شده ؟ حاج آقا یه سوال باند پشت قاچاق دیش و ریسیور دست کیه؟

  • جبار
    0

    سلام هربلااااااای سر ادمی زاد نازل میشه از دست خود او عمل وکرداربدنتیجه بد وهر خیر ی نازل میشه از طرف خدا قران کریم حرف حق حق است اینروزها چه شده هر کسی حرفی حق نباید زد صدیقی راست کفته سنتهای الهی همینه

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      تا باد نیاید درخت نمیلرزد ، اقای صدیقی هم درست گفته اند ، اما ایشون هم گفتند نمیدونیم چه گناهی مرتکب شدیم که خدا درهای زیارت رابه رویمان بسته است.!!بنابراین گناه تنها عمل بد انگونه که فکرمیکنیم نیست گاهی عمل خوب هم میتواند گناه باشد ، عمل خیر خودخواهانه ومتکبرانه برای زیرابی رفتن ، افراط دراعمال مستحبی ودرنظرنگرفتن واجبات، هدف قراردادن حق به ناحق دربرابرحق وتشویق عموم برای ان ،،،، ناحق تنها طاغوت نیست ناحق گاهی میتواند حتی زیرپاگذاشتن حق باشد برای یک اعمال واجب یامستحب و...../یک ساعت تفکربرابری میکند باهفتادسال اعمال واجب به جا اوردن،خدا درک است وفهم است دراسمانها نیست که کسی بخواهد دنبالش بگردد.

    • حاج کاطم
      0

      اونوقت گرفتاری ها و سختی ها که سر پیامبر (ص) و ائمه اطهار مخصوصا امام حسین (ع) در کربلا آمد همچنین سختی هایی که پیامبران بزرگ الهی مانند حضرت عیسی(ع) و حضرت ابراهیم (ع) و سختی هایی که اولیای خدا متحمل میشوند حتما از گناهان اونا بوده درسته ؟ تحلیلتون یکم تک بعدی نبود دوست عزیز؟ تنگ دستی هایی که برخی بزرگواران داشتند ناشی از گناه بوده؟ مطمئنی هر چی خوبی به انسان میرسه از سبب رازو نیاز و خوبی های طرف هست؟ یعنی هرکی دنیا بکامشه آدم خوبیه؟

  • کاربر ناشناس
    0

    آقا مسیح نابرابری ظلم سلطانهای سکه ارز مسکن خودرو و بازار آشفته تمامآ دودش توی چشم مردم گرفتاری برای قشر ضعیف .موقعی که هیچکس به فکربینوایان درماندگان آبرودارها مستضعفین نباشد .خداوند ناظر اعمال انسانهاست. وبلا نازل شده شاید کسانی درکش را نداشته باشند. بترسید از آه مظلوم که جز خداکسی را ندارد. خودآرا فراموش نکنید.

  • رونالدو
    0

    کسی میدونه کجا میشه فرغون دسته دوم پیدا کرد؟

    نظرات شما -
    • حاج کاطم
      0

      خلازیل

  • رضا عباس
    0

    صداوسیما هیچ مخاطبی ندارد هروروز حاشیه درست میکنند شاید مردم رابه نوعی سمت خود بکشاند

  • کاربر ناشناس
    0

    این اقای مسیح کیه یااطلاع نداره یاخودرا به بی اطلاعی زده مگردستورات اسلام نداریم که شکرنعمت نعمتت افزون کند .کفرنعمت همه چیز از انسان میگیرد گرچه خودانسان باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها