موضع گیری احمدی نژاد درباره انتخابات پرحاشیه 88 / تلاش برای کودتا علیه مردم بود / همه سران این جبهه و عناصر اصلی شان، متهم هستند! / توضیح درباره "خس و خاشاک"

محمود احمدی نژاد به تفصیل درباره انتخابات 88 سخن گفته؛ او از رفتار اصلاح طلبان در برابرش به شدت شاکی است.

موضع گیری احمدی نژاد درباره انتخابات پرحاشیه 88 / تلاش برای کودتا علیه مردم بود / همه سران این جبهه و عناصر اصلی شان، متهم هستند! / توضیح درباره "خس و خاشاک"

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در هفتمین قسمت از مجموعه ویدیویی گزارش جمهور با عنوان "حوادث88، کودتای اشرافیت علیه ملت" در مصاحبه با علی اکبرجوانفکر و عبدالرضا داوری، ابعاد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ و حوادث پس از آن را تشریح کرد و طی آن از نقش یک گروه فعال امنیتی در قتل های زنجیره ای برای پشتیبانی از طبقه اشراف و ممتازه و مقابله با اعمال اراده و خواست مردم در تعیین سرنوشت خود از طریق طراحی توطئه تقلب و برپایی اغتشاش و آشوب در کشور پرده برداشت.

احمدی نژاد به اهتمام دولتهای نهم ودهم برای بازگرداندن انقلاب به ریل اصلی و احیای آرمان هاي انقلاب اشاره کرد و افزود: ما بر این باور بوده و هستیم که همه شئون كشور باید به مردم برگردد و اراده مردم در تمام امور حاكم باشد. ثروت كشور متعلق به مردم است و دولت و بقيه جز خدمت گزاري و نمايندگي مردم شاني ندارند، حلقه بسته مديران بايد در هم شكسته شود و راه براي جاري شدن اراده توده‌هاي مردم در اداره كشور باز گردد اما در مقابل، ادبيات حاكم بر سياستمداران كشور، مبتنی بر کسب قدرت و تقسيم غنائم و رقابت بر سر تصاحب مناصب یا حفظ صندلي بود. خودشان بارها گفتند كه ما همه باهم بوديم و کشور را با يك مدل اداره مي‌كرديم اما احمدي نژاد آمد و همه چيز را به هم زد. آنها به صراحت مي‌گفتند که تو داري مردم را پررو مي كني و ديگر نمي شود مردم را اداره كرد.

رئیس جمهور سابق با بیان اینکه قدرتمندان به دنبال کسب منابع قدرت به غیر از مردم هستند، گفت: يكي از اين منابع قدرت و اقتدار، گروه‌هاي متشكل امنيتي است. مسئوليت و ماموريت اصلي نهاد امنيتي تضمین منافع ملي، حفظ حقوق مردم، استقلال كشور، باز كردن راه براي اراده ملت در حاكميت و تعيين سرنوشت است، اما این گروه کوچک امنیتی، مأموريت خود را به قدرت رساندن يا تثبيت قدرت اشراف سياسي و اقتصادي مي داند و اصلاً در سايه وجود اشراف سياسي و اقتصادي، زنده هستند و عمل مي كنند. ارعاب مردم و بویژه نخبگان،پرونده سازی برای منتقدان و معترضان و در نهایت حذف فیزیکی آنها از جمله کارهایی است که اين گروه، برای آن طراحي و برنامه‌ريزي می کند.

احمدی نژاد پیش تر در گفت و گو با خبر فوری در این باره گفته بود: هیچ گاه راضی به زندانی شدن یک فرد به خاطر مسائل سیاسی نبودم

متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است:

علي اكبر جوانفكر: بسم الله الرحمن الرحيم. آقاي دكتر احمدي‌نژاد همانطور كه مستحضر هستيد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در سال ۱۳۸۸ برگزار شد. اين انتخابات تاثيرات ويژه اي در عرصه سياست داخلي و همين طور روابط خارجي ايران داشت. من هم تاكنون نديده ام كه شما در اين رابطه صحبتي کرده باشید. بايد تشكر كنيم كه اين فرصت را داديد تا در اين باره صحبت كنيم. مي‌خواستيم نظر شما را درباره مسائل انتخابات ۸۸ جویا شویم و در ابتدا بپرسیم چرا فضاي انتخابات اينقدر تند شد؟
دكتر احمدي نژاد: بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم عجل لوليك الفرج والعافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يدیه

اول سلام دارم خدمت جنابعالي و آقاي دكتر داوري و همه كساني كه اين برنامه را مي‌بينند. اميدوارم كه اين گفتگو در جهت شفافيت فضاي سياسي كشور موثر باشد.

براي تحليل درست انتخابات ۸۸ بايد يك نقبي به گذشته بزنيم و ببينيم كه انقلاب براي چه بود؟ چون تمام حوادث ۴۰ ساله را بايد در نسبت با انقلاب تحليل كنيم. سال ۵۷ ملت ايران بزرگترين خيزش و انقلاب تاريخي خودش را محقق كرد. در آن حركت بزرگ، ملت دنبال اين بود كه آزادي ، عدالت، كرامت ، برادري ، رفاه ، پيشرفت و صداقت باشد، اراده مردم حاكم باشد، استقلال ملت و كشور تامين بشود، ديگر طبقه ممتازه و طبقه اشراف نداشته باشيم، همه مردم در برابر قانون، در برابر ثروت طبيعي و سرنوشت كشور، مساوي باشند. اين آرمان خيلي بزرگي است و ملت ايران صدها سال دنبال آن بوده است. فداكاري هاي فراواني شد و يك جهش بزرگي اتفاق افتاد. اما متاسفانه، به مرور يك جرياني شكل گرفت و منسجم شد كه در ابتدا از حركت اصيل مردم زاويه خيلي كوچكی داشت اما بعداً به طور نسبتا كامل در نقطه مقابل حركت مردم قرار گرفت. عملاً يك طبقه ممتازه درست شد. طبقه اشراف شكل گرفت، قدرت سياسي و ثروت كشور به انحصار درآمد. عده اي پيدا شدند كه رسماً خودشان را بالاتر از مردم و مالك كشور مي دانستند و معتقد بودند كه همه امور بايد در اختيار آنها قرار بگيرد و آنها بايد راجع به سرنوشت ملت تصميم بگيرند. در سال ۸۴ مهمترين حزب سياسي جبهه اصلاحات اطلاعيه رسمي داد و گفت اينها (بنده) متعلق به طبقه فرودست هستند و جوري حرف زدند كه گویی اينها(مردم) اصلا حق ندارند براي حضور در مناصب اصلي كشور بيانديشند و اين جایگاه ها متعلق به يك عده خاص است، اينها اصلا چه كسي هستند كه بخواهند حضور يابند! همين حرف را در سال ۹۲ هم ديديم كه يك عده اي مي‌گفتند اينها سرباز هستند و ما ژنرال هستيم. يعني معرف يك نگاه طبقاتي به مردم بودند. آنها يك جريان کاملا شكل گرفته بودند. جرياني كه در سه دولت قبل از ما حضور داشتند و كشور را اداره كردند. ما گفتيم دولت متعلق به ملت است و بايد به ملت برگردد. آرمان هاي انقلاب بايد احيا شود و انقلاب به ريل خودش برگردد. صاحب همه چيز مردم اند، همه شئون كشور باید به مردم برگردد و اراده مردم بايد در تمام امور حاكم باشد. ثروت كشور متعلق به مردم است، دولت و بقيه جز خدمت گزاري و نمايندگي مردم شاني ندارند و من به صراحت گفتم كه حلقه بسته مديران بايد در هم شكسته شود و راه براي جاري شدن اراده توده‌هاي مردم در اداره كشور باز باشد. ما ديديم كه قبل از آن مردم كلاً فراموش شده بودند. اصلاً ادبيات حاكم بر سياستمداران كشور، ادبيات کسب قدرت و تقسيم غنائم و رقابت بر سر تصاحب مناصب یا حفظ صندلي بود در حالي كه انقلاب شد تا اينها نباشد، اگر هم رقابتي مي شود براي خدمت بالاتر و بهتر به مردم باشد. خودشان بارها گفتند كه ما همه باهم بوديم، يك جريان را شكل داديم و کشور را با يك مدل اداره مي‌كرديم اما احمدي نژاد آمد همه چيز را به هم زد و از مسيري كه قبلاً ادامه داشت، منحرف كرد و منحرف شد.

آمدند و گفتند بعد از انتخابات می‌گوییم تقلب شده است. شعار تقلب را میگیریم و سعی می کنیم نتیجه انتخابات را برگردانیم. جالب است آنها می گفتند انتخابات بدون حضور احمدی نژاد تجدید شود! که این دیگر اوج فضاحت و اقرار به این است که آنها رای نداشتند

بعدا ديديم كه این طیف در صحنه سياسي هم واقعا با هم بودند. سال ۸۴ آقاي خاتمي و آقاي موسوي از آقاي هاشمي حمايت كردند. تمام اين ۱۸ یا ۲۰ حزب اصلاحات، تمام شخصيت هاي سياسي كه به نوعي از رانت حكومت، در زندگي و اقتصاد و سياست استفاده مي كردند، همه همچون قطاري پشت سر آقاي هاشمي قرار گرفتند. اعضاي دولت آقاي خاتمي و دولت هاي قبل از آقاي خاتمي، همه آمدند و از آقاي هاشمي حمايت كردند. وزرا براي تبليغات به استان ها رفتند حتي وزير كشور آقاي خاتمي كه برگزار كننده انتخابات بود، خودش را نگه نداشت و رسماً عليه من و به نفع آقاي هاشمي صحبت كرد. تقريبا همه شخصيت‌هاي سياسي شناخته شده كه در اين حلقه ها بودند از آقاي هاشمي حمايت كردند و اين اولين بار بود كه در كشور اتفاق مي افتاد. آن زاويه ديگر خيلي باز شده بود و دقيقاً يك طبقه ممتازه در كشور شكل گرفته بود. يك نفر از متن مردم آمده، در مقابل اين طيف ايستاده است. البته سال ۸۳ و ۸۴ خيلي تلاش كردند تا من را منصرف كنند و از صحنه كنار بروم كه به لطف خدا و هوشمندي مردم موفق نشدند زیرا فكر نمي‌كردند كه راي مردم به اين شكل عليه آنها خودش را نشان بدهد و به نفع خود ملت و انقلاب به صحنه بيايد.

عبدالرضا داوري: آقاي دكتر اين توضيحي كه شما داديد معنايش اين است كه طيفي كه سال ۸۴ مقابل شما صف آرايي كردند، سال ۸۸ هم از همين جنس بودند. من گفتارهاي شما را كه در انتخابات ۸۸ مرور مي‌كنم، همين اشاره نسبت به اين طيف وجود دارد. اما چرا رفتارهاي اين دو طيف در دو دوره انتخابات ۸۴ و ۸۸ در تقابل و تضاد و مواجهه اي كه با حضرتعالي داشتند تفاوت دارد؟
احمدي نژاد: بله يك مقدار متفاوت شد. در سال ۸۴ يك مقدار از دست شان در رفت اما براي سال ۸۸ طراحي و برنامه ريزي كردند. تحليل هايشان اين بود كه اگر يك بار ديگر احمدي نژاد بيايد و با همان مشي یعنی برگرداندن همه امور به مردم عمل كند، ديگر جايي براي آنها در كشور باقي نمي ماند. آنها به صراحت مي‌گفتند که تو داري مردم را پررو مي كني و ديگر نمي شود مردم را اداره كرد. مي‌گفتيم خب نشود مگر حتماً بايد شما باشيد؟ اين يك ملت بزرگ است خودش افرادي را انتخاب مي‌كند و بر سر كار مي آورد. اگر يادتان باشد در فاصله مرحله اول تا دوم انتخابات ۸۴ هم فضا را خيلي تند كردند، خيلي اتهام زدند كه من نمي‌خواهم به ۸۴ برگردم چون مسائل ۸۴ مفصل است و بايد جداگانه بحث شود. اقتدار يك كشور به قدرتمند بودن مردم است، اگر مردم قوي و قدرتمند باشند، كشور قدرتمند است اما توجه داشته باشيد يك جرياني در مراكز اصلي قدرت آمده است که رابطه اش با مردم قطع است و تكيه اش به اقتدار مردم نيست. يك طيفي آمده و اصلاً نيازي نمي بيند كه با مردم باشد، اصلا رابطه اش با مردم قطع است اما نياز به اقتدار دارد و براي حفظ اين اقتدار بايد به يك نقطه اي تكيه كند كه برايش امنيت خاطر بياورد. در چنين شرايطي معمولاً تكيه اين قدرتمندان به سمت منابعي غير از منابع مردمي مي‌رود. يعني به جاي اينكه به سمت مردم بروند، منابع قدرتي غير از مردم را جست و جو و پيدا مي كنند. يكي از اين منابع قدرت و اقتدار، گروه‌هاي متشكل امنيتي است. گروه‌های کوچکی كه برخلاف مسئوليت و ماموريت اصلي نهاد امنيتي یعنی به تضمین منافع ملي، حفظ حقوق مردم و استقلال كشور، باز كردن راه براي اراده ملت در حاكميت و تعيين سرنوشت، مأموريت خودشان را به قدرت رساندن يا تثبيت قدرت اشراف سياسي و اقتصادي مي دانند و اصلاً در سايه وجود اشراف سياسي و اقتصادي، اين ها زنده هستند و عمل مي كنند. کار اين گروه، طراحي و برنامه‌ريزي براي اولاً ارعاب مردم و به ويژه نخبگان است.

همين ها ساعت ۴ بعد از ظهر كه هنوز انتخابات به نیمه نرسيده و صندوقي هم باز نشده و راي ها هم مخفي است، از مجلس تماس مي‌گيرند و تبريك مي گويند این در حالي بود که زمان انتخابات تا ساعت ۱۲ شب تمديد شده بود و هنوز انتخابات ادامه داشت اما آقاي موسوي كنفرانس خبري مي گذارد و خود را برنده قطعي می داند و تهديد مي كند كه اگر پیروز انتخابات اعلام نشود، فردا چه اتفاقي خواهد افتاد! همه اين اقدامات براي اين بود كه پس از پايان انتخابات و معلوم شدن پيروزي بنده، آشوب و بلوا برپا كنند و راي مردم را نپذيرند، آنها مي‌خواستند زمينه اش را از قبل فراهم كرده باشند تا بتوانند استفاده كنند و همين طور هم شد

شما ببينيد يك جريان ارعاب مردم و نخبگان، در متن تمام رفتارهاي سياسي اين طبقه جديد، خودش را نشان مي دهد. خيلي وقت ها ممكن است مردم را از رقيب بترسانند مانند آنچه در انتخابات قبل اتفاق افتاد. ترس از رقيب، یک كار جنگ رواني است که این گروه انجام می دهد. ديگر چه كار می كنند؟ آنها عليه منتقدان، معترضان و كساني كه مخالف اين طبقه اشراف هستند نیز پرونده سازي كنند. در برخي موارد، برخورد زورمدارانه را تا حذف فيزيكي افراد مخالف دنبال می کنند! مثل همان چيزي كه در قتل هاي زنجيره اي، در دولت آقاي خاتمي اتفاق افتاد که همين گروه بودند. می ترسانند، وحشت بوجود می آورند، پرونده سازی می کنند، برخوردهاي تند انجام می دهند و اگر هم لازم شد حذف فيزيكي می كنند. اين گروه، به صورتی بسيار آشكار، صحنه‌ي تبليغات جنگ رواني آن طبقه، عليه دولت نهم را در انتخابات ۸۸ به عهده گرفت. قبل از انتخابات شروع كرد، حين انتخابات و بعد از انتخابات همان كساني كه در قتل‌هاي زنجيره‌اي حضور داشتند و بخشي از وزارت اطلاعات بودند، برنامه جنگ روانی را به انجام رساندند.

علي اكبر جوانفكر: آقاي دكتر خيلي جالب شد. شما الان اشاره كرديد به بحث قتل هاي زنجيره اي و نقشی که عناصر امنيتي در اين قتل ها داشتند و سپس همان ها در انتخابات دست به انجام اقداماتی علیه اراده ملت زدند. اگر ممكن است در اين مورد بيشتر توضيح بدهيد. مردم باید بیشتر با این ماجرا آشنا شوند.
احمدي نژاد: مأموريت اصلي دستگاه‌هاي امنيتي ايجاد امنيت براي مردم است تا بتوانند از آزادي، عزت و كرامت خود و حقوق اساسي شان بهره ببرند. برخلاف اين مأموريت، اينها براي طبقه اشراف، قدرتمداران، جريانات سياسي بريده از مردم، عناصر فرصت طلب فاسد و براي غصب مناصب و غارت اموال مردم، اينها حاشيه امن درست مي كنند و اشراف سياسي را به طور سازمان يافته مورد حمايت قرار می دهند. به همين دليل است كه هر چند وقت يكبار، ما با يك فساد چند هزار ميليارد توماني مواجه مي شويم كه ديگر آن قدر بزرگ بوده كه امكان پنهان كردنش وجود نداشته وبيرون مي زند. آن حاشيه امن را چه كسي براي آنها درست كرده است؟ همان جريان امنيتي! البته در كشف اين فساد ها، بچه هاي امنيتي - انتظامي مومن، صالح، دلسوز و مردمي خيلي نقش داشتند اما آنها مي خواستند كتمان كنند. مگر مي شود در كشور بدون پشتيباني حلقه هاي قدرت و جريانات امنيتي، اين فسادهاي بزرگ را مرتكب شد؟ از برنامه‌هاي ديگر اين ها و طرح هاي معمول اين باندهايي كه به سيستم هاي امنيتي در بسياري از كشورهاي دنيا رخنه کرده اند، سازماندهي اراذل و اوباش است. آنها را سازماندهي و حتي مسلح مي كنند و زماني كه مردم يك اعتراض معقول و اعتراض به حقي عليه طبقه اشراف دارند، اين ها مي آيند آتش مي زنند، درگيري درست مي كنند، بلوا درست مي كنند و زمينه هاي برخورد خشن با مردم معترض را فراهم مي آورند. مانند همان چيزي كه اخيرا در آمريكا ديديم. مردم در آمريكا به نژاد پرستي یعنی قتل يك سياه پوست اعتراض داشتند. ديديم كه گروه هاي سازمان يافته و لباس شخصي امنيتي و ناشناخته، مي ريختند و آتش مي‌زدند و درگيري بوجود می آوردند و تيراندازي مي كردند تا زمينه هاي برخورد خشن با متن مردمي كه حقوق خودشان را مطالبه مي كنند، فراهم شود.

ما در انتخابات ۸۸ به طور جدي و آشكار با نقش و اقدام سازمان يافته اين باند امنيتي مواجه بوديم. من شخصا تا آنجا كه امكان داشت عملكرد آنها را رصد مي‌كردم. اصلاً در يك سناريوي جنگ رواني حتي به من هم فشار مي‌آوردند. افراد گوناگون را مي‌فرستادند تا با ارائه اطلاعات نادرست، من را از حضور در انتخابات منصرف كنند. به من مي گفتند آقا تمام شده است، ديگر باخته ای، كوتاه بيا و حرف نزن! براي آينده خودت يك جايي را پيش بيني كن! آنها حتي سراغ مقامات صالح و مسئول مي رفتند و اطلاعات غلط، برآوردهاي ساختگي و نظرسنجي هاي كاذب به آنها مي دادند تا آنها را گمراه كنند. اينهايي كه مي‌گويم مستنداتش موجود است. ديگر چه كارهايي انجام مي دهند و چه كار كردند؟ اينها با کمک به عناصر قدرت‌طلب، آنها را به برهم زدن جريان قانوني انتخابات ترغیب کردند. به سردمداران جريان قدرتمدار وعده دروغ دادند و گفتند ما اسناد تقلب در انتخابات را به شما مي دهيم. شما برويد جلو و نگران نباشيد. آنها با ادعای تقلب وارد صحنه شدند، وقتي از اين طرف به طور جدي برخورد شد و رسيدگي هاي قانوني به انجام رسید، طبق معمول، اينها پنهان شدند و غيب شان زد. ديگر معلوم نشد كه كجاها هستند. آنها از سردمداران قدرتمدار برای رفتن به سمت ابطال انتخابات پشتيباني كردند. با شعار تقلب دنبال ابطال انتخابات بودند. این توطئه وقتی خنثی گردید که از آنها خواسته شد تا اسناد مربوط به ادعایشان را بدهند.

عبدالرضا داوري: شما نقش آشوب‌ها و شرايطي كه اين جريان در برگزاري آن موثر بودند، در فضاي كشور و شرايط جهاني در آن مقطع را چگونه ارزيابي مي كنيد؟

احمدي نژاد: اجازه بدهيد مقداري فضاي انتخابات را بگويم تا روشن تر شود. سه دولت آقاي هاشمي، آقاي موسوي و آقاي خاتمي متحد بودند. تمام احزاب وابسته به آنها، با تكيه بر اين گروه جنگ رواني و تخريبي، همه متحد بودند. آنها از مدتها قبل، خودشان را پيروز انتخابات معرفي كردند. مي‌گفتند پيروزي احمدي‌نژاد غيرقابل قبول است و اگر پيروز شود حتما تقلب شده است. اصلا هيچ منطقي پشت آن نبود ولي از قبل اين حرف را قاطع مي زدند. البته در طول چهار سال قبل از آن، به ويژه يك سال آخر قبل از انتخابات ۸۸ تلاش كردند كه يك چهره غيرواقعي از من معرفي كنند كه البته به لطف خدا شكست خوردند. تمام مواضع، انديشه ها و رفتارهاي ما را سانسور، تخريب یا تحريف مي كردند. دروغ هاي بزرگ با تكرار بالا و گستره اي وسيع منتشر مي‌شد تا در جامعه رسوب كند. سعي مي كردند يك چهره خشن و بي منطق از احمدي‌نژاد معرفي كنند، اين خط ثابت آنها بود كه در انتخابات نتيجه آن را بگيرند. من تنها رئيس جمهور عضو هيئت علمي دانشگاه بودم. از دانشگاه آمدم و خادم مردم شدم. آنها مي گفتند احمدي نژاد اصلاً منطق و برنامه ندارد و اهل فكر و مشورت نيست، حرف گوش نمي دهد! درحالي كه ما براي هر تصميمي صدها ساعت وقت مي‌گذاشتيم. من به همه هنرمندان و دانشگاهيان و همه اقشار و اقوام مردم، از كشاورز، كارگر، كارمند، زنان، جوانان، دختران، پسران به همه اقشار جامعه واقعا ارادت داشتم، همه را عاشق ايران و ايران را متعلق به همه آنها و همه آنها را سرمايه های ايران مي دانستم و بر این باور بودم که همه آنها پايبند به آرمان‌هاي ملت، آزادي، عدالت، كرامت، پيشرفت، استقلال، همبستگي و برادري هستند و واقعاً همه را اينگونه مي‌ديدم ولي آنها تصويري خلاف آن را از من معرفي مي كردند. در انتخابات هم اينگونه نبود كه چهار نفر با همديگر رقابت كنند، آنها كه با هم مناظره مي كردند كل ۹۰ دقيقه را عليه بنده بودند. نکته جالب مناظره ها اینجا بود که به آنها مي گفتند شما در مناظره ها وارد مقايسه عملكرد دولتها نشويد! بعدا هم همین را مي گفتند و الان هم مي گويند. به من هم كه گزارش عملكردها را به صورت مقایسه ای ارائه می دادم مي گفتند تو داري ديگران را زير سوال مي‌بري! در حالي كه بدون مقايسه، معنا ندارد بالاخره بايد معلوم شود هر دولتي چه كرده است. آنها مي گفتند نه! تو داري تخريب مي كني! به آنها گفته بودند فقط به حاشيه برويد! حاشيه بسازید و حمله كنيد و الا اگر وارد گزارش عملكرد با احمدي نژاد بشويد، بازنده خواهید بود. همين خط تا همين الان هم ادامه دارد. بعد همين ها ساعت ۴ بعد از ظهر كه هنوز انتخابات به نیمه نرسيده و صندوقي هم باز نشده و راي ها هم مخفي است، از مجلس تماس مي‌گيرند و تبريك مي گويند این در حالي بود که زمان انتخابات تا ساعت ۱۲ شب تمديد شده بود و هنوز انتخابات ادامه داشت اما آقاي موسوي كنفرانس خبري مي گذارد و خود را برنده قطعي می داند و تهديد مي كند كه اگر پیروز انتخابات اعلام نشود، فردا چه اتفاقي خواهد افتاد! همه اين اقدامات براي اين بود كه پس از پايان انتخابات و معلوم شدن پيروزي بنده، آشوب و بلوا برپا كنند و راي مردم را نپذيرند، آنها مي‌خواستند زمينه اش را از قبل فراهم كرده باشند تا بتوانند استفاده كنند و همين طور هم شد. جالب است مذاكرات ما در موضوع هسته اي با غربي ها شروع شده بود و داشت به نتيجه مي‌رسيد. وقتی تبليغات انتخابات ۸۸ را شروع كردند، آنها گفتند صبر كنيد تا ما ببينيم انتخابات چه مي شود. معلوم شد كه برنامه داشتند و سال ۸۸ ديديم كه چه شد! اين گروه امنيتي با اين سردمداران سياست زده و قدرت طلب، همكاري بسيار موثري براي جلب همياري برخي از عناصر فعال سياسي و رسانه‌اي داشتند. به سراغ آنها مي رفتند، اخبار دروغ را جعل مي كردند وبرای انتشار به آنها می دادند. قبل از ۲۲ خرداد ۸۸ و بعد از آن، حجم عظيمي از اخبار ساختگي را در فضای افکار عمومی منتشر کردند. آدم ها قطار شدند به طوری که گویی مهره هاي شطرنج دارند نقشه خود را بازي مي كنند. براي چه اين كار را مي‌كردند؟ براي جوسازي و ايجاد انحراف در اذهان عمومي و غالب كردن آن حرف خلاف خودشان. آنها مي خواستند هيجانات كاذب درست كنند. آنها به خوبي با نظرسنجي و رصدهاي محلي، مي‌دانستند كه احمدي نژاد برنده انتخابات است. آنها همه اطلاعات را داشتند و پيش‌بيني كرده بودند، به همين خاطر از قبل تمهيدات لازم را براي برهم زدن انتخابات و جريان قانوني انتخابات تدارك كردند تا به هر شكل ممكن، از شكست مجدد اشراف سياسي و اقتصادي، جلوگيري كنند.

مذاكرات ما در موضوع هسته اي با غربي ها شروع شده بود و داشت به نتيجه مي‌رسيد. وقتی تبليغات انتخابات ۸۸ را شروع كردند، آنها گفتند صبر كنيد تا ما ببينيم انتخابات چه مي شود. معلوم شد كه برنامه داشتند

رئیس جامعه دانشگاهی در شورای انقلاب فرهنگی، انسان شریفی است و ما سال ها با هم دوست بودیم و همچنان هم با هم دوست هستیم ولی رای و نظر سیاسی او به طرف مقابل بود که این هم آزاد است و هر کس می‌تواند هر نظر سیاسی را داشته باشد. او مطلبی را به جلسه گزارش کرد و گفت ما قوی ترین سازمان نظرسنجی را در کشور داریم. ما دائماً نظرسنجی می کردیم. تا هفته آخر دو به یک بود دو احمدی نژاد و یک آقای موسوی. او می گفت من اینها را برای ستاد آقای موسوی می فرستادم. هفته آخر شد دیدم که موضع گیریهای آنها غیرعادی است و دارند از تقلب حرف می زنند! من فکر می کردم که ایشان این نظرسنجی ها را نمی بیند. گفت من آخرین نظرسنجی را برداشتم، زنگ زدم و رفتم آنجا. با اصرار با ایشان ملاقات کردم و برای او توضیح دادم. ایشان سوالاتی داشت و مقاومت می کرد ولی بالاخره پذیرفت. گفتیم آقا اینگونه نیست، نظر مردم دو به یک به نفع احمدی نژاد است. چرا می گویید اگر فلانی ببرد تقلب است! این حرف ها غیرواقعی است. ولی بعد دیدیم که باز هم توجهی نکردند.

آنها نمی توانستند در روند اجرای انتخابات خللی ایجاد کنند زیرا بالاخره نهادهای گوناگون، مردم و معتمدین مردم، در هر صندوقی ۱۸ تا ۲۰ نفر در کل کشور شاید نزدیک به ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر کار می کردند که همه طیف ها در آنجا نماینده دارند. در این روند نمیشد اخلالی ایجاد کرد چون به ضرر آنها بود. آنها آمدند و گفتند بعد از انتخابات می‌گوییم تقلب شده است. شعار تقلب را میگیریم و سعی می کنیم نتیجه انتخابات را برگردانیم. جالب است آنها می گفتند انتخابات بدون حضور احمدی نژاد تجدید شود! که این دیگر اوج فضاحت و اقرار به این است که آنها رای نداشتند. آنها حداکثر تحریک را برای آوردن مردم به خیابان انجام دادند. مواضع سران جبهه مشترک اینها یعنی آقای هاشمی، آقای خاتمی، احزاب وابسته و اشخاص مشهورشان کاملاً آشکار است. همه در این سناریو بازی کردند، هیچکدام خارج از آن بازی نکردند. همه در این سناریو نقش بازی کردند.

علي اكبر جوانفكر: سران این جبهه مشترک، در اغتشاشات و آشوب های بعد از انتخابات که بیشتر هم در تهران متمرکز بود، چه نقش و تاثیری داشتند؟
احمدی نژاد: آنها در واقع این گروه را استخدام کرده بودند، اینها بودند که می خواستند کشور را دوباره در دست بگیرند، آنها هم در خدمت اینها بودند. همه حوادث به عهده این هاست. چون مردم آن گروه پشت صحنه را که نمی شناسند. اگر آنها هم حرفی داشته باشند باید از زبان این ها بزنند تا انتشار پیدا بکند و این ها هم این کار را می‌کردند. دقیقا میدانستند که دارند چکار می کنند. شما ببینید تمام مواردی را که من گفتم، بروید و در کلمات و جملات این اشخاصی که من نام بردم و در رفتارشان کاملا مشاهده می شود. همه آنها در این سناریو بازی کردند.

علي اكبر جوانفكر: یعنی نمیشود پذیرفت که مثلاً فریب این گروه امنیتی را خوردند یا بر ذهن آنها تاثیر سوء گذاشتند؟

احمدی نژاد: ممکن است بعضی ها فریب خورده باشند، ولی بعید می دانم کسانی که در آن سطح بالا می ایستند و ادعای اداره کشور و بهترین و عالی بودن را دارند فریب خورده باشند. اگر بپذیریم که اینها فریب خورده اند، ممکن است در بعضی مواضع هم فریب خورده باشند، یعنی آنها اطلاعات غلط داده باشند اما در تصمیم گیری، خودشان تصمیم گرفتند. آنها اراده کرده بودند دولت مردمی را زمین بزنند، آن گروه امنیتی هم پشتیبانی کردند.

عبدالرضا داوری: آقای احمدی نژاد یکی از مسائلی که در آن دوره، بازتاب خیلی زیادی داشت استفاده از واژه خس و خاشاک در سخنرانی ۲۴ خرداد ۸۸ بود. من فکر می کنم این یکی از موضوعاتی است که خوب است در این مصاحبه به آن بپردازیم و نظر شما را راجع به فضایی که ایجاد شد در آن مقطع درباره این موضوع بدانیم.
احمدی نژاد: همانطور که قبلا اشاره کردم این گروه ها چگونه عمل می کنند، اینها سرانجام رسیدند به اینکه اراذل و اوباش را به کار بگیرند. اراذل و اوباش سازمان یافته توسط همان گروه امنیتی. آنها را وارد صحنه بکنند و شروع کنند به آشوب، چرا؟ علت چه بود؟ آنها پیش بینی کرده بودند که حقیقت، خیلی زود برای مردم روشن می شود. وقتی توضیحات داده شود، این جمعیت معترض فوری قانع می شوند، وقتی از قضایا مطلع شوند و پاسخ سوالاتشان را دریافت کنند، صحنه را ترک می کنند و اینها تنها می مانند، آسیب پذیری شان بالا می رود و توطئه شان خنثی می شود و پایان می پذیرد. برای اینکه وضعیت را پیچیده و بغرنج کنند و اجازه ندهند مسئله حل بشود، شروع به آشوب کردند. وقتی شیشه شکسته می شود و عده ای کشته می شوند، اصلاً موضوع عوض می شود و حل شدنش دیگر به این آسانی ممکن نیست. آنها به دنبال این بودند که با تبلیغات سوء داخلی و بین المللی، پرشکوه ترین انتخابات بعد از انقلاب را زیر سوال ببرند. یعنی می گفتند اگر احمدی نژاد بیاید انرژی ملت دوباره آزاد می شود، اگر هم آزاد شد اتفاقات مثبتی می افتد، خیلی از مفاسد از بین میرود، خیلی از جایگاه ها جا به جا می شود. آنها گفتند آتش می زنیم، درگیری درست می کنیم، تیراندازی می‌کنیم و اصلاً موضوع عوض شد. با اینکه فقط یک گوشه از تهران بود ولی همین رسانه ها و رسانه های بین المللی، جوری جلوه دادند که انگار کل ایران در التهاب است. آنها می‌خواستند میوه خود را بچینند، اینها هم نتایج خود را بگیرند. خیلی روشن است. من گفتم این گروه امنیتی و آن آشوبگران، خس و خاشاک هستند. اشاره کردم که مخلص ۴۰ میلیون هستیم. ما در بین مردم نیروی شکست خورده نداریم. رای آزاد است و مردم آمدند یک حماسه عظیم را خلق کردند. این را به صراحت گفتم منتهی آنها طبق معمول شروع به تبلیغات و تحریف صحبت های من کردند. من گفتم که همه ملت ایران در اظهارنظر و رای دادن آزاد هستند. ما کجا رای دادن را ملاک قرار دادیم؟ مردم در همه چیز مساوی هستند، با هر نظر و دینی که دارند، با هر جهت گیری سیاسی و از هر قوم و زبانی که هستند از دید ما همه مردم مساوی هستند. نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا باید اینطور باشد.

نکته جالب مناظره ها اینجا بود که به آنها مي گفتند شما در مناظره ها وارد مقايسه عملكرد دولتها نشويد! بعدا هم همین را مي گفتند و الان هم مي گويند. به من هم كه گزارش عملكردها را به صورت مقایسه ای ارائه می دادم مي گفتند تو داري ديگران را زير سوال مي‌بري! در حالي كه بدون مقايسه، معنا ندارد بالاخره بايد معلوم شود هر دولتي چه كرده است. آنها مي گفتند نه! تو داري تخريب مي كني! به آنها گفته بودند فقط به حاشيه برويد! حاشيه بسازید و حمله كنيد

عبدالرضا داوری: آقای دکتر یعنی منظور شما از خس و خاشاک در واقع آن گروه و عملیاتی است که آن گروه دارد در صحنه انجام میدهد.
احمدی نژاد: بله من به صراحت گفتم ملت ما ۴۰ میلیون پیروز است و اینها نمی‌توانند اراده ملت را بشکنند و مسیر ملت را منحرف کنند. اینها نمی توانند این پیروزی بزرگ را از ملت بگیرند. ما گفتیم ۴۰ میلیون، یعنی تمام مشارکت کننده ها و هرکس که به هر کسی رای داده، همه پیروز و عزیز هستند و ما مخلص همه آنها هستیم و در خدمت همه هم بودیم.

علي اكبر جوانفكر: آقای احمدی نژاد چه شد که با حضور میلیونی مردم در انتخابات، بحث تقلب مطرح شد و ادعا هایی که در رابطه با تقلب مطرح شد سرانجام به کجا رسید؟
احمدی نژاد: همانطور که از قبل پیش بینی می شد آنها هیچ سندی دال بر تقلب ندادند. تقلب یک کلید واژه جنگ روانی بود. قیام علیه ملت بود. بارها گفته شد اگر سندی دارید بیاورید و بدهید. آنقدر آن را طول دادند و هرکدام به یکدیگر پاس دادند، نهایتا وقتی جدی شد گفتند نه! در انتخابات تقلب نشده و در مقدمات انتخابات تقلب شده است، دولت سیب زمینی بین مردم پخش کرده است که خود این باز یک توهینی به ملت بود.

عبدالرضا داوری: آقای احمدی نژاد این جریان اشراف سیاسی و این حلقه امنیتی که سالها در صحنه فعال بودند در این آشوب ها چه دستاوردی داشتند؟
احمدی نژاد: آنها در اصل دنبال. اختلاف بین مردم، درگیری بین مردم و رو در رو قرار دادن آنها با یکدیگر بودند. حیات آنها در این است. اگر ملت یکپارچه باشند جایی برای آنها نیست. آنها می‌خواستند شرایط را جوری کنند که نیروهای امنیتی و انتظامی و بسیج وارد بشوند و درگیری درست بشود، شرایط تند بشود که متاسفانه بعدا خسارت‌های جانی و مالی بر کشور وارد شد، آنها می خواستند در جامعه شکاف ایجاد کنند. البته اینجا قاطعانه به شما بگویم که پشت صحنه اصلی کل این حوادث، انگلیس و بیگانگان بودند. در داخل و خارج پشتیبانی رسانه ای کردند و با طراحی و اجرای یک سناریو، همان گروه و جریان قدرت‌طلب.را مورد حمایت قرار دادند.

علي اكبر جوانفكر: تا سال ۱۳۸۸ به طور میانگین هر سال یک انتخابات در ایران برگزار شد. می خواهم ببینم در سال ۸۸ وقتی انتخابات برگزار شد، در نحوه برگزاری با سایر انتخابات ها تفاوتی وجود داشت؟
احمدی نژاد: خیر در نحوه برگزاری تفاوتی نبود. همان مسیر دائمی انجام شد اما در شفافیت انتخابات و امکان نظارت عمومی مردم تفاوت وجود داشت. اولا همه بودند و کاندیدا داشتند، تمام جریانات سیاسی و جریانی که قبلا تحریم می کردند حضور داشتند و در انتخابات ۸۸ هیچکس تحریم نکرد. از سلطنت طلب و سازمان منافقین و کمونیست ها و ملی گرایان و همه جریانات داخلی کاندیدا داشتند. یعنی هیچ کس نگفت ما تحریم می‌کنیم و در این انتخابات نماینده ای نداریم. این یک اتفاق بزرگ بود، ۸۵ درصد مردم در این انتخابات مشارکت کردند. همه کاندیداها روی تک تک صندوق ها ناظر داشتند. تبلیغات حتی در مراکز دانشگاهی آزاد بود. دانشگاه ها اعلام کردند که ما اجازه نمی دهیم دانشگاه به مرکز سیاسی تبدیل بشود. من دستوری صادر کردم که کاندیداها می توانند در تمام مراکز دانشگاهی و دولتی بروند و نظراتشان را بگویند چون من معتقد بودم که همه باید حرف ها را بزنند و ملت هم همه حرف ها را بشنود و انتخاب کند. این حق ملت است و هیچکس نباید سانسور یا محدودیت ایجاد کند و مهمتر از همه اینکه برای اولین بار، آراء تمام صندوق ها به طور شفاف با صندوق و آدرس بر روی سایت وزارت کشور گذاشته شد. اینکه چه کسانی ناظر بودند، هیئت امنا چه کسانی بودند، چه کسانی نماینده کاندیداها بودند، گروه محافظ صندوق ها، ناظر و بازرس چه کسانی بودند، اینها همه با آراء گذاشته شد و جالب است که چهل و چند هزار صندوق گذاشته شد و از این یک میلیون نفری که مراقب صندوق ها بودند حتی یک نفر هم نگفت که آراء صندوق ما بالا و پایین شده است و هرکس می توانست اینها را جمع بزند و نتیجه آراء را به دست بیاورد. یعنی لازم نبود که وزارت کشور اعلام کند، همه می توانستند بروند این را ببینند. این کاری بود که نه قبل از آن و نه بعد از آن هیچ وقت انجام نشد. انتخابات ۸۸ بسیار مهم بود چرا که صف اشرافی را که پس از انقلاب شکل گرفته بود، از صف مردم جدا کرد. البته الان تکمیل شده است ولی آن زمان تقریباً این صف جدا شد یعنی صف اشراف سیاسی و اقتصادی در مقابل مردم قرار گرفت و انتخابات ۸۸ این را شفاف کرد و این طبقه برای مردم دستش رو شد، نفر به نفر برای مردم آشکار شدند. لشکرکشی جبهه اشراف در سال ۸۸ در واقع تلاش برای کودتا علیه مردم و دولت مردمی بود. یعنی انتخابات نبود که چند نفر بیایند و رقابت کنند و حالا یک نفر رای بیاورد. یک کودتا علیه ملت و علیه دولت برآمده از رای مردم بود. میخواستند دوباره اقتدار دولت را در برابر مردم احیا کنند، دوباره آن فاصله ای که قبلا ایجاد شده بود و ما می گفتیم باید به مردم برگردد و آنها می گفتند نخیر نباید برگردد، می خواستند آن را احیا کنند. آن ها می گفتند همه اختیارات باید برود و یک جا متمرکز بشود و مردم دوباره طبقه فرودست بشوند و البته به شما بگویم همه سران این جبهه و عناصر اصلی آن متهم هستند، نمی توانند نقش عوض کنند، نمی توانند در موضع طلبکار قرار بگیرند. اگر عدالتی بود حتماً باید یک جور دیگری با شماها رفتار می شد، شما متهم هستید.

علي اكبر جوانفكر: متهم به چه چیزی آقای دکتر؟
احمدی نژاد: ببینید؛ انرژی عظیمی از مردم آزاد شد. اولا خط انقلاب را منحرف کردند. یک انقلاب عظیمی که باید اندیشه های جهان را تحت تاثیر قرار می داد، در خودش خفه کردند، آرمان هایش را له کردند، به قدرت گرایی، ثروت گرایی و خودپرستی تبدیل کردند. به نام انقلاب طبقه اشراف را بوجود آوردند. مردم را کنار زدند و مایوس کردند، عده زیادی را نسبت به اصل انقلاب و آرمان های انقلاب بدبین کردند، این ها خیانت است. بعد هم در سال ۸۸ زمانی که مردم می خواستند از چنبره اینها جدا بشوند با هزار دوز و کلک و فریب و دروغ، در حالیکه ۸۵ درصد مردم آمدند و شرکت کردند، انرژی عظیمی از مردم آزاد شد، یک فرصت تاریخی برای جهش ملت ایران به قله های ترقی، رفاه و پیشرفت بوجود آمد و اینها این انرژی را تخلیه کردند و به بیگانه فرصت دادند تا عقده هایش را سر ملت ایران خالی کند. اینها متهم هستند، کار کوچکی نیست. حالا امروز هم باز قدرت و ثروت در دستشان است و ممکن است از رسیدگی‌های ملت فرار کنند ولی در تاریخ ثبت می شود و در آینده، ملت از اینها نخواهد گذشت و رسیدگی خواهند کرد.

علي اكبر جوانفكر: بنا براین شما معتقدید که رد پای دشمن در این انتخابات بوضوح نمایان بود؟
احمدی نژاد: بله، پشت صحنه اصلی انگلیس و بیگانگان بودند. اصلاً اظهارنظر می‌کردند و خط می‌دادند بسیاری از این خطوط تبلیغاتی از آن طرف می‌آمد و اینجا عملیاتی می شد.

عبدالرضا داوری: آقای دکتر من می خواهم برگردم به آن حلقه و گروه امنیتی که شما به آنها اشاره کردید. تا آنجایی که اطلاع دارم برای اولین بار است که این موضوع دارد با این شفافیت به آن پرداخته می شود که یک گروهی در وزارت اطلاعات که در قتل های زنجیره ای بوده، آمده و امتداد پیدا کرده است. یعنی آن بحرانی که در دهه ۷۰ بود، حالا امتداد پیدا کرده و در دهه ۸۰ هم در سال ۸۸ در آشوب‌ها نقش آفرینی کرده، در انتخابات اخلال ایجاد کرده و همین بحران‌هایی که شما می فرمایید را در کشور ایجاد کرده است. سرنوشت این گروه در دولت شما چه شد؟
احمدی نژاد: البته در دولت ما بخشی از آن ها اخراج شدند. من خودم وارد شدم و از وزارت اطلاعات اخراج شدند ولی نه همه آنها. متاسفانه در دولت جدید دوباره برگشته اند و مناصب مهمی در وزارت اطلاعات را به عهده گرفتند.

علي اكبر جوانفكر: در حوادث پس از انتخابات ۸۸ شماری از معترضین بازداشت شدند. آنها این اتهام را مطرح می کنند که آقای احمدی نژاد هیچوقت از معترضین و بازداشت شدگان حمایت نکرده است. در این رابطه هم توضیحاتی بفرمایید، آیا شما از حقوق معترضین دفاع نکردید؟
احمدی نژاد: البته می‌دانید این سران و جریانات سیاسی، بزرگترین ناجوانمردی را علیه ملت و انقلاب کردند، من به عنوان قطره ای از اقیانوس ملت مهم نیستم. آنها حیات سیاسی خود را از انقلاب و ملت گرفتند ولی علیه انقلاب و ملت قیام کردند. این جرم کمی نیست. یک عده از آنها در خیابان‌ها به من بد و بیراه می گفتند. رکیک ترین عبارات را علیه من به کار می بردند و عده ای دیگر هم که توسط قوه قضاییه به زندان رفته بودند. آنجا می نوشتند که ما اشتباه کردیم، اطلاعات غلط به ما داده شد و پشیمان هستیم. می آمدند و در تلویزیون حرف میزدند. بعضی ها می گویند ما از کدامشان حمایت کنیم؟ با این حال من حمایت کردم یعنی واقعاً از حقوق آنهایی که دستگیر شده بودند، حمایت کردم مکاتبه کردم و دنبال این بودم که آنها و حتی آنهایی که حصر شدند آزاد شوند.گفتیم زودتر رها بشوند و اصلا حصر نشوند. دقیق ترین و گسترده ترین رسیدگی به ادعای اعتراض انجام شد. فرصت داده شد و شاید بیش از یک ماه بعد نتیجه انتخابات اعلام گردید. گفتیم دوباره بازشماری کنید. گفتیم هر کس هر حرفی و ادعایی دارد بیاید و مطرح کند و واقعاً به همه آنها رسیدگی شد. چرا؟ چون من معتقد هستم این مردم عادی تحت تاثیر این جنگ روانی سنگین قرار داشتند. خیلی از مدعیان تحت تاثیر قرار گرفتند. طبیعی است که مردم هم تردید می کنند. آنها فکر می‌کردند که همه ایران، تهران است. ما خودمان رای ها را زده بودیم. رای من در استان تهران بیشتر بود اما در خود شهر تهران رای آقای موسوی مقداری از من بیشتر بود و ما آن را اعلام کردیم و چیزی پنهان نبود. بقیه کشور هم مردم هستند و هر کسی یک رای دارد. رای شهر تهران ملاک نیست اما آنها جوری جلوه داده بودند که این رای، رای همه کشور بوده و تغییر کرده است. جالب است وقتی که توضیحات داده شد، مردم عادی کنار رفتند و این ها بدون پشتوانه ماندند و دست و پایشان از کشور جمع شد.

عبدالرضا داوری: شما وضعیت کشور را هم اکنون چگونه می بینید؟
احمدی نژاد: برویم در خیابان، دانشگاه، مدرسه، مسجد، مزرعه، کارخانه و بازار و بپرسیم که الان چه خبر است؟ ما هم همان چیزی را می گوییم که مردم می گویند. ۴ سال دیرتر این کار را کردند. اگر دولت ما نبود، روند قبلی ها هم همینی بود که امروز هست و به همین جا می رسید. آن وسط، یک چیزی آمد، عقب انداخت بعد یک شاخصی به دست آمد که بشود مقایسه کرد.

البته من خدمت شما عرض کنم که ملت بسیار بزرگ ایران، حوادث مختلف و جریانات سیاسی و فراز و نشیب زیاد دیده است. به فضل الهی از این دوره هم عبور خواهد کرد. ملت ایران این اقداماتی را که بعضی ها انجام میدهند در حافظه اش با جزئیات ثبت می‌کند و به وقتش حسابرسی خواهد کرد و به لطف خدا از این دست اندازهای بزرگی که بدخواهان برایش ایجاد کرده اند با عزت و سرافرازی عبور خواهد کرد.

علي اكبر جوانفكر: بالاخره در وضعیتی که ما الان مشاهده می کنیم، پرسش های بسیاری در باره عملکرد که دولت کنونی، سیاست خارجی و سیاست داخلی و همچنین وضعیتی که در کشور پیدا شده است، وجود دارد بالاخره ما سوالاتی داریم که می‌خواهیم از شما بپرسیم. آیا این فرصت را برای ما ایجاد می کنید که به این سوالات هم پاسخ بدهید؟
احمدی نژاد: بله سوالات بسیار مهمی وجود دارد که به سرنوشت همه ما مربوط می شود. سرنوشت ملت است. یعنی اتفاقاتی دارد می‌افتد که در تاریخ ایران سابقه نداشته است. ان شاءالله من در خدمت شما هستم و راجع به این امور هم با مردم عزیز گفتگو خواهیم کرد.

علي اكبر جوانفكر: از شما برای وقتی که جهت شرکت در این گفت و گو گذاشتید، خیلی متشکرم.

منبع: دولت بهار

18

حجم ویدیو: 71.59M | مدت زمان ویدیو: 00:44:45 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 111
  • رحیمی
    0

    همین قدر که همت کرده ای جهان را باکمک انجلینا جولی بسازی ومشکلات بشر را بر طرف کنی ، برای بشریت کافی است . اما این را بدان با روده درازی وحرافی وداستان های صد من یه غاز محاله که دو باره پوپولیستی چون تو سوار گرده ملت شود وبزرگترین خسارت را به اعتبار سیاسی و اقتصادی کشور وارد کند ، شعار اللهم عجل لولیک ودر خواست استعانت از انجلینا جولی رقاصه هالیوود هر گز مرام یک شیعه نیست ، این قبیل کارها و رفتار زشت را فقط در سیره بهائیان منحرف می توان دید .

    نظرات شما -
    • هواداران
      0

      شما ها با این کامنت هاتون خیلی مشکوکین. مردم احمدی نژاد رو میخوان.

    • حسینی
      0

      خداوند شراین مرد پررورا ازسرمردم کم نماید

    • محمد
      0

      منم تعجب میکنم این سبک حرف زدن خیلی به اطلاعاتی ها میاد مثل اینکه اون گروه وزارت اطلاعات کسانی رو تو شبکه های اجتماعی برای تخریب گذاشته که قطعاً یکی از اونا همین اقای رحیمی هست

    • سعید
      0

      فقط احمدی نژاد وبس.

    • صداقت
      0

      هرنغری ازملت واقعی ازشما هابهترمی فهمدکی راستگوست،کی دروغگو.خداریشه دروغ واشراف راخشک می کند

    • فقط احمدی نژاد
      0

      شما برو کشکتو بساب مامور اطلاعات یعنی همان مامور سابق

  • چی بگم والا
    0

    همشون مثل هم هستند وعامل بد بختی وفقر ملت وعقب ماندگی کشور

    نظرات شما -
    • علی
      0

      تنها راه خروج از بن بست ها فقط احمدی نژاده چون شجاع و خط شکنه

    • کاربر ناشناس
      0

      عامل بدبختی این ملت افرادی مثل احمدی نژاد هستن.

  • آریو
    0

    گویا دوباره نظر سران و بزرگان نظام حاکمیت ب احمدی نژاد نزدیک شده با توجه ب اقتضای روز جامعه ک دارن یواش یواش شواف هاشو پوشش میدن و افکار ملت رو برا حضور احمدی نژاد در انتخابات پیش رو شستشو میدن تا بلکه باز چن نفرو بیارن پای صندوق بعدش چنسال ب ریش همشون بخندن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      انشالله که برگرده

  • نظرگو
    0

    واقعا چهل و پنج هزارتومن و مسکن مهر شد توزیع ثروت بین مردم، تو مگه هشت سال رئیس جمهور نبودی؟ هشت سال وقت کمی بود؟ برو خودتو سیاه کن

    نظرات شما -
    • علی مهدوی
      0

      لیاقت شما همون روحانی هست که برای دیدن وزیراش هم وقت نداره! دکتر احمدی نژاد مدیرکل های استان ها رو هم تک تک میشناخت و بالاسرشون بود ضمنا 45 هزار تومان اون موقع برابر 800 هزارتومان الانه 5 میلیون واحد مسکن ساختن یعنی رونق کل اقتصاد. بفهمید مردم بفهمید. تو رو خدا بفهمید

    • ایرانی
      0

      نظرگو! ببین شیخ حسن دراین 7سال ریاست چه دست گلهایی زده سرمردم! باباازخداخجالت بکشید وانصاف داشته باشید

    • مهدی
      0

      آلبانی نشین ۴۵هزار وقتی میداد حقوق کارگر ۱۸۰هزار بود پراید هم ۸میلیون ،خودتو به نفهمی زدی ،اون کسی که شما خس خاشاک ها ازش طرفداری کردید گند زد توی مملکت ،

    • کورش
      0

      سلام ودرود اهورامزدا برتوجناب نظرگو اصلا نگران حرفهای خزعبل این افرادنباش خوب اینهاروسوزاندی که میان و فحش می دن

  • ..
    0

    رای من احمدی نژاد . عدالت اگه هم رد صلاحیت شه در انتخابات شرکت نمیکنم .

  • ایران
    0

    یعنی وااااقعا ممکنه که مردم یه بار دیگه گول اینارو بخوره؟؟؟؟باورکردنی نیست ، که کسی نجات میهن در دستان افرادی چون قالیباف و رئیسی و احمدی نژاد ببینه ، این افراد به اندازه کافی پست و سمت داشتند

  • ممم
    0

    خوب دیگه فاتحه کاندید شدنشو باید بخونه یقیناً با این صحبت ها رد صلاحیت میشود وتمام ،البته قبلاً شورای نگهبان گفته بود که ما را به زحمت مینداز مثبت نام نکن ردت میکنیم

    نظرات شما -
    • صداقت
      0

      همه راحواله می کنیم به خدا ،چون ما برده اشراف نبستیم

  • کاربر ناشناس
    0

    خیلی صحبت های خوبی بود روحانی برای استخر وریشش میلیونها خرج می کند واقعا ادامه دولت هاشمی واشرافی گری است خدا لعنتش کند

  • ایرانی
    0

    دروخدابراحمدی نژادقهرمان وشجاع که یه تنه درمقابل شکم بارگی اشرافیت اقازاده پرورایستاد وهنوزهم ازاقازاده های حرام خوارونوجه های انان سنگ میخورد.خیلی مردی دوستت داریم.

  • استدلال
    0

    خداییش برید کلیپ خس و خاشاک رو ببینید. حق با احمدی نژاده

  • .
    0

    تو برو برا چاورت عزای عمومی اعلام کن

  • محمد
    0

    خبر فوری قشنگ تابلوعه داری احمدی نژاد رو بولیت میکنیا... خخخ روزی نیست که خبری از احمدی نژاد تو این رسانه نباشه

  • کرشمه
    0

    درود بر احمدی نژاد . اگه رد صلاحیت نمیشد قطعا رییس جمهور بود . روحانی با اون کلیدش تمام درهای خوشبختی رو به روی مردم ایران بست و اکثریت مردم فقیر شدن .

  • مهدی
    0

    دکتر عزیز ملت ایران ،و اون ۹۶درصد ضعیف جامعه قدران زحمات شماست ،این حجم تخریب علیه شما فقط بخاطر ترس از شماست چون میدون اگه اجازه بدن شرکت کنید بی برو برگرد با رای بالا رییس جمهور کشوری ،از افشا گری های اون روز که توسط شما میشه ترسیدن ،خدایا چه شود دکتر احمدی نژاد بخواد توی مناظره پته اینارو روی آب بریزه ،خالصانه میگم از یارانه از مسکن مهر از سهام عدالت و یه عالمه خدمت دیگه ای که کردید سپاسگزارم، سپاسگزارم،سپاسگزارم

  • احسان
    0

    در فهوای صحبت‌هایی که مطرح شده، ماجرایی است بسیار مهم، برای آنان که می‌اندیشند! اشرافیت سیاسی!!!

  • رضا.
    0

    بهتر بود شخصی که مورد اعتماد جناح اصلاح طلبان باشد در مناظره ایی رودر رو پاسخ جناب احمدی نژاد را می‌داد. این که نشد تحلیل.

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      وقتی دلار سه تومنی رو روحانی کرده سی تومن اصلاح طلبان بهتر است اصلا حرف نزنند

    • رضا.
      0

      آقا سعید تو این مملکت سر نخ الصلی دست دولت و مجلس نیست. کابینه و دولت سوئیس هم بیاید با این شرایط نمی‌تواند کاری کند. سیاست‌های کلان نظام که منجر به تحریم و جنگ و محدودیت 40 ساله شده و تا سیاست‌های کشور بر اساس منافع ملی نباشد وضع بدتر هم خواهد شد.

    • مهدی
      0

      آقا رضا این رییس جمهور و کابینه اش را بزار سوسیس آمریکا اصلا کانادا حتی تایلند ،سر صد روز میکننش عین افغانستان، خودتو گول نزن اینا خس خاشاکن ،اگه رهبری نبود تا حالا توی دریا غرقشون میکردن مردم اینارو ، امسال خاتمی ،خویینی ها ،کروبی ،موسوی خاین به مردمن

    • سرداردلها
      0

      آقا رضا . یعنی چی که رییس جمهور هیچ کاره اس؟ ایشون طبق قانون اساسی فرد اول کشور درامور اجرایی هستند. حتی برفرض محال اگه هیچ کاره باشه پس چرا استعفا نمیده تا خودشو از بدنامی نجات بده؟؟ اول تفکر بعد حرف.....

    • صداقت
      0

      اصلاح طلب دیگرکیلویی چنداست،ملت فروشی بس است

    • میلاد
      0

      من نمیدونم اگه رئیس جمهور کاره ای نیست! اقتصاد دسته بنیاد مستضعفان و سپاهه! پس چرا انقد جفتک میندازن کاندید شن بعضیا!! بعد اخرش میگن تدارکاتچی بودیم! اخوی رئیس بنیاد شهید معاون رئیس جمهوره! مستقیم‌حکمشو میزنه، حتی مثله وزیرم نیست ازش بشه سوال کرد، بی حساب کتاب مستقیم زیره ریاست جمهوریه! ۴۰ درصد خوراک دام و طیور‌کشور دسشه! فقط یکی از شرکتاش مرغ ماهانه که مدیر فروشش تعیین کننده قیمت جوجه یه روزه توو بازار توحیده که میشه قیمت مرغ ۲۲ تومنی سره سفرت! نمونش شیخ مهدی! زنه شهید رفته واسه مادر شوهرش، شیخ چشش‌گرفته! گفته صیغشو‌میخونم چارقدو‌وردار! ای باباغورتو ببینم توو تخمه چشت کررروبی!

    • رضا.
      0

      جناب سردار دلها و میلاد آیا واقعا نمی‌دانید سر نخ اصلی نظام در کجاست. آیا واقعا فکر می‌کنید رئیس جمهور کابینه خود را بدون هیچ فشاری خودش انتخاب می‌کند؟ چرا رئیس جمهور استعفا نمی‌دهد یا افشاگری نمی‌کند می‌شود مثال قدیمی که چاقو دسته خودش را نمی‌بره. وقتی صندلی مجلس چنان منفعت برای نماینده دارد که میلیارد ها هزینه می‌کنند تا وارد مجلس شود رئیس جمهوری و وزرا هم همینطور اینها به راحتی پست و مقام ثروت را رها نمی‌کنند. در کشور چند نفر بالای 80 سال داریم که 40 ساله از حلقه قدرت خارج نمی‌شوند؟ به اون دوست عزیز هم بگم ولله اگر کابینه ما را مستقیم بگزارند در کشور فرانسه مطمئن باشید از اینجا بهتر عمل می‌کنند چون آنجا سیستم عمل می‌کند نه افراد کافی یک قدم کج بروی هزار اهرم نظارتی و بالادستی پوست از سر همشون میکنه ولی آیا در کشور ما چنین است.من فکر میکنم شما بیشتر نیاز به تفکر دارید

    • ب
      0

      بودن بزرگان اصلاح طلب هم موسوی وهم کروبی با احمدی نژاد منازره کردن

  • امیر
    0

    همه وقتی تو قدرت نیستن ازین حرفادمیزنن مردم و گول میزنند بعد که وارد قدرت میشن دوباره همون آش و همون کاسه حرفاشون یادشون میره و مردمو فراموش میکنند

  • علیرضا
    0

    درود بر احمدی نژاد. خداییش رد صلاحیت بشه اصلا رای نمیدم

  • محمدی هستم
    0

    همه اینها چه هاشمی وخاتمی وروحانی همه آمدن برای دشمنان ایران وانقلاب خدمت کنند وقت نیست که توزیع بدم

    نظرات شما -
    • فاضل
      0

      نه خواهش می کنم توزیع بده

    • بیسواد شناس
      0

      آخه طفلکی تو که هنوز تفاوت توضیح و توزیع را نمیدانی بهتره ساکت بشی وآبروی خود توهم نبری

  • احمد
    0

    این مصاحبه برای چیست جمعیتی که در اعتراض به نتایج انتخابات در تهران به خیابان‌ها آمده بودند بیش از سه میلیون نفر بود جمعیتی که آقای احمدی نژاد در میدان ولیعصر که در حمایت از ایشان جمع شده بودند و ایشان به اونها صحبت کرد نزدیک ششصد هزار نفر بود. چطوریه که در پایتخت یک کشور اسلامی بیش از سه میلیون جمعیت میشوند ارازل اوباش و خس و خاشاک می‌باشند ولی یک پنجم این جمعیت آب زلال؟! یکی از خصوصیات بارز آقای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری دروغ گویی بیش از حد ایشان بود و تقریباً به هرکس می خواست تهمت میزد . یکی دیگه از خصوصیات بارز ایشان در دوران ریاست‌جمهوری به مسخره گرفتن امور بود. خلاصه ایشان رید به مملکت و تحویل داد.

    نظرات شما -
    • آزاد
      0

      احمدجان احتمالا تب شما بالاست یا سرما خوردی یا کرونا گرفتی ، خدا شفات بده ‌

    • مهدی
      0

      داداش ساقیت کی بوده ،معلومه جنسش عالیه ، یارو اون روز کل جمعیت معترض کلا پنج هزار تا نبودن سه میلیون را از کجات درآوردی ،ضمنا اون خس خاشاک ها هم با اعتراض چند صد هزاری مردم در رفتن ، فیلماش هست خخخخ سه میلیون خخخخ خدایا توبه خخخخخخخخ

    • ساقی
      0

      به ات گفتم جنسش مقداری ناجوره خیلی مصرف نکنی رعایت نکردی داری چرند و پرند میگی

  • علی
    0

    از سال 84که هاشمی رو شکست دادی تو انتخابات عاشقت شدم فدایی داری مموتی

  • شهروند ایرانی
    0

    با سلام ،آقای احمدی نژاد هم در دوران ریاست جمهوری و هم الان و در سخنرانی هایشان خیلی حرفهای خوب و حامی اکثریت ضعیف جامعه حرف میزنند اما متاسفانه در 2 دوره ریاستشان کارهای موثر و پایداری نتوانستند برای مردم و کشور انجام دهند کارآیی ایشان در 8سال که در راس قدرت و تصمیم گیری بودند برای مردم روشن گردید

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      چشاتو باز کن مسکن مهر ،یارانه که اون موقع به اندازه ۸۰۰هزار تومان الانه ،سهام عدالت ،کسب و کار عالی برای مردم ، شما میشه بگی روحانی توی این هفت سال چکار کرد جز دلار ۳۰تومان سکه ۱۶میلیون پراید ۱۵۵ میلیون ، علی برکت الله

  • مهیار
    0

    نبش قبر

  • رضا ن
    0

    توی این مصاحبه طولانی ویک ساعته احمدی نژاد اصلا حرفی از امام و رهبری بمیان نیامده فقط از واژه مردم وملت استفاده می‌کنه انقلاب میگه اسلامی نمیگه .حکومت میگه نظام نمیگه آقای احمدی نژاد رسوا شدی تو با موسوی مارانوسی فرقی نداری ریشه ات بهمان آنوسی های یهودی میرسه آقای احمدی نژاد یک پای غایله ۸۸,شما بودی که توی تنور فتنه دمیدی ویک پای دیگر شیخ مهدی کروبی وحسین موسوی او سید نبوده و نیست موسوی وزنش خانم رهنورد تبار یهودی دارند یهودی که سید نمیشه مثل توکه بدروغ خود را سید خواندی

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      سلام گفتگو و دیالوگ احمدی‌نژاد برای رونق انتخابات لازم و کاندیدا شدن و حضور وی در میان رقابت کنندگان سمت ریاست جمهوری؛ برای مقایسه سایر مدعیان ریاست جمهوری با شرایط یک رئیس جمهور با تجربه و مدعی ضروری است.

    • ضد داعش
      0

      باور می کنی که یک ذره هم شک و تردید ندارم که تو از داعشی های وطنی هستی.؟ به بیان دیگر باید بگویم که تو به وظیفه خودت عمل می کنی تو پول میگیری که اینگونه مطالب را حشرونشر بدهی راستی نگفتی از کدوم جریان ضد مردمی اشرافی هستی؟

  • کریم
    0

    مطلب خیلی مهم و قابل توجه این است متاسفانه این مصاحبه خیلی حرفه ای انجام شده در تمام حوادث سال 88 از نقش انگلیس گفته شد از آمریکا نامی برده نمی شود آقای احمدی نژاد بی انصاقی نمود ه در مصاحبه نقش ولی فقیه مقام معظم رهبری در خنثی سازی اهداف دشمنان در فتنه 88 نامی نمب برد گویا مقام معظم رهبری هیچ نقشی در شکست فتنه 88 نداشته است این مصاحبه هدایت شد از واژه فتنه 88 حوادث ذکر می شود چه در کلام جوانفکر چه در کلام عبدالرضا داوری

  • آزاده
    0

    جانم فدای دکتر احمدی نژاد (بازنشسته)

  • کاربر ناشناس
    0

    دکتر همه حرف شما با مدرک هست وگر نه وزارت اطلاعات چگونه است علیه شما طرح دعوی نمی کند حالا که شکایتی مطرح پس شما راستگوییتان محرز است قابل توجه همه کسانیکه دکتر عزیز رامانند مختار سقفی کذاب ودورغگو میخوانند لطفا مستدل حرف بزنید

  • ناشناس
    0

    خیییییییلی مردی دکتر احمدی نژاد فقط حییییف که آخراش یکم خراب کردی سگت شرف داره به تیم امروز

  • تايوان
    0

    دكتر ،دروغ تا كي ،،براي چه ،يعني ارزش دروغ گفتن دارد

  • فریبرز
    0

    خار و خاشاک تویی دشمن این خاک تویی

    نظرات شما -
    • آموزگار آشتیانی
      0

      لطفا خفه بمیر.

    • زر زر خفه کن
      0

      وطن فروش هم توئی کف روی آب هم توئی دکتراحمدی نژاد( احمدی نجات) برمی گردد وشما غارت گران باید سماق بمکید مقداری تاقسمتی صبر داشته باش

  • علی8
    0

    شماهم امتحان دادی ان هیاهوی مردمی بودن وتفرقه بیندازوحکومت کن و ازمعاون اول شماگرفته تابنیانگذاری اختلاس ها ی میلیاردی که درتاریخ بی نظیربود(دردولت پاک )بازهم ازحل مشکلات مردم حرف بزن تابودی هیچ مشکلی راحل نکردی

  • دارا
    0

    شما ها آن بالا ها دو تا تیم اصلاح طلب و اصولگرا تشکیل دادید و نوبتی می خورین و سوار می شوین نگران نباشین همه تون آنقدر طرفدار دارین که این مردم بدبخت خوشحال خودشان را به شما بچسبانند و به همدیگر بگویند زمان شما آنجور بود و زمان ما اینجور ،تا این مردم را دارین غمتان نباشد

  • وحید
    0

    بالام جان قتلهای زنجیره ای دوره ی خاتمی رخ نداد

    نظرات شما -
    • چغوک شناس
      0

      چغوک جان پس تاریخ بده ببینیم کی بود > خدایا چه میشد آنهائی که عقل ندارند دهان نمی داشتند؟

  • محمد
    0

    احمدینژاد خودش نمیتونه به تنهایی کار کنه در دولت اولشم به خاطر حمایت سپاه واصولگراها موفق بود که با فاصله گرفتن وضدیت با اونا دولتش زمین خورد دردوره دوم .واقعیت اینه که وضع کشور به آسونی قابل جمع شدن نیست وبا تکروی کار درست نمیشه کسی باید باشه که هم شجاعت احمدینژاد رو داشته باشه وهم ایتلاف سازی رفسنجانیو .واگرنه یه نظامی که همه ازش بترسن بهتر از هرج ومرجه

  • اریابرزن
    0

    تو این چهل سال هیچ دولتی مثل دکتر احمدی نژاد به مردم خدمت نکرده مابغی فقط غارت کردن ....درسته فقط دکتر بود که به بیشتره مردم یاد داد وظیفه ریس جمهور چیست ....ولی بیشتر سران وجیره خورانشون دکتر را تخریب کردن چون منافعشان را در خطر میدیدند

  • علی
    0

    توکجامردمی بودی یاران غارت همه معلوم الحال اند

  • نظر ش
    0

    من به دکتر پیشنهاد میکنم تمام تلاشها سیاستها وشگردها را برای پذیرش صلاحیت کاندیدا شدن به کار گیرد که رای مردم حتما از آن خودشون هست چون روحانی به مردم بیچاره فهماند که مرغ وتخم مرغ برنج وسایر ملزومات معیشتی براشون از همه آرمانها واجبتره

  • ناظمی
    0

    ایول داری دکتر که بااین مصاحبه همشون روآچمزکردی

  • عمار
    0

    مرد حسابی تو عددی نبودی در فتنه۸۸ ،اگرهدایت،بصیرت، روشنگری مقام معظم رهبری نبود،اگر آن خطبه معروف در نماز جمعه نبود،تو را باد فتنه می برد،اگرحمایت انقلابیون ونهادهای انقلابب نبود تو رای نمی آوردی،خدا شاهده وقتی تو در ارومیه ودر ورزشگاه تختی برنامه سخنرانی داشتی ما مسئولین وقت دهها هزار نفر از شهرستانها با چه مشقتی وبا چه هزینه ای ارومیه آوردیم

    نظرات شما -
    • ناظمی
      0

      پس عدوشودسبب خیرگرخداخواهد

    • مهدی
      0

      مثلاً الان میخوای بگی مسولی ،زاررررت ،برو عمو مردم خام نمیشن ، روحانی کاری کرده همه هفت خطن ،

    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت

  • محمود
    0

    مردم سال 84 برای نشان دادن اعتراض شون بهت رای دادن چون هیچ رقمه شبیه و برازنده رئیس جمهور ایران نبودی! بعد مردم فهمیدن چه اشتباهی کردن اما دیگه دیر شده بود و سال 88 مردم رو تنبیه کردن و ترو رئیس جمهور کردن! به جایی رسیدیم که حسرت ترو میکشیم!!

  • سعید
    0

    احمدی نژاد قطعا پیروز انتخابات است وباعث امید ملت ودلگرمی رهبری ومایوس شدن بد خواهان خواهد شد.خط انقلاب وارمان شهدا ادامه خواهد یافت.ان شاالله

  • علی
    0

    سلام با نقش اپوزیسیونی که آقای احمدی نژاد گرفته موافق نیستم زیرا ایشان در همان زمان خود به هیچکس پاسخگو نبود و خود را در برابر ۵۰ نفر اقتصاددان عقل کل می دانست و آمارهایی که در مناطره انتخاباتی ارایه می دادبا واقعیات اقتصادی جامعه تطابق نداشت واکثر کارهایی که مدعی است ساعت ها وقت میگذاشتند کارهایی بی سرانجام ماندواگراعتقادی به حقوق مردم داشتند همان سال دوم ریاست جمهوری خود که مدعی شد اسامی عده ای در جیب وی است را چرا اعلام نکردند؟!چرا پاسخ اختلاف حسابهای مالی دولت وقت را ندادند؟!چرا سوالهای هدف دار مطرح شده را پاسخ می دهند؟!

  • سجاد خامنه
    0

    دوره دولت های صدقه بده و گداپرور گذشته حتی همون ۸۸ هم دورش گذشته بود مردم نیاز به صدقه و گداپروری ندارن مردم اقتصاد آزاد سیاست آزاد عدالت آموزشی و امثالهم میخوان چهل ساله که دولت ها در جمهوری اسلامی تنها باعث پسرفت شدند و انواع آنها را مردم تجربه کردند دیگر بس است

  • جنوبشرق ایران زمین.
    0

    درود وصد درود وهزاران درودومیلیونها درود به دکتر محمود احمدی نژاد تنها امید مردمان فقیر دور افتاده..تنها به خاطر تو همه چیز را تحمل خواهیم کرد..شدیدا انتظارت می کشیم ..تنها تویی که این کشتی را از اقیانوس پرتلاتم به سواحل امن می رسانی.. به امید خداوند بزرگ بی همتا..

  • مجید اسفندیاری
    0

    دوستان دقت کنید جناب احمدی نژاد با کی داره معرفی می‌کنه و پرسشگر و پاسخگو انگار سناریوی از قبل نوشته را اجرا می‌کنند وقتش شده با مطالعه و بررسی مواضع افراد هر حرفی از هر کسی قبول نکرد

  • با هویت
    0

    ببین! یه چی میگم همه بگید چشم..! فقط احمدی نژاد و بس.. افتاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناظمی
      0

      چشم اطاعت

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای احمدی نژاد و جوانفکر{مشاور مطبوعاتی اجمدی نژاد) دارای سوء سابقه و محکومیت قضایی به جرم نشر اکاذیب و توهین و داوری (مشاور غیر رسمی احمدی نژاد)دارای سوء سابقه و محکومیت قضایی به جرم نشر اکاذیب و توهین دور هم می نشیند و برای هم تقسیم نقش می کنند. جوانفکر و داوری به عنوان مصاحبه کننده و احمدی نژاد به عنوان مصاحبه شونده.(مثل خاله بازی بچه ها) بعد جرائم سال 88 خودشان را توجیه می کنند .به به چقدر این حضرات سیاستمدارند. آقای احمدی نژاد می فرمایند: « ما بر این باور بوده و هستیم که همه شئون كشور باید به مردم برگردد و اراده مردم در تمام امور حاكم باشد. ثروت كشور متعلق به مردم است و دولت و بقيه جز خدمت گزاري و نمايندگي مردم شاني ندارند، حلقه بسته مديران بايد در هم شكسته شود و راه براي جاري شدن اراده توده‌هاي مردم در اداره كشور باز گردد ». بله آقا محمود، اینکه اسرائیل قدر دان زحمات شماست جزء شئونات مردم است. اینکه فرهنگ ایستادن در مقابل رهبری را با 11 روز خانه نشینی کلید زدید جزء شئونات مردم است. اینکه از دزدانی مانند رحیمی حمایت کردید و مشایی و بقایی و ملک زاده همین داوری و جوانفکر و امثال آنها خطوط قرمزتان تلقی شدند جزء شئوناتمردم است. اینکه امثال بابک زنجانی را مولتی تریالدر کردی . ثروت را متعلق به مردم کردی. اینکه مردم را خس و خاشاک خواندی اراده مردم را حاکم کردی. اینکه با هاله نور اعتقادات مردم را به بازی گرفتی. به مردم احترام گذاشتی. اینکه صندوق ذخیره ارزی را خالی تحویل دادی ثروت را به مردم دادی. اینکه دکل های نفتی گم شد آنها را به مردم دادی. اینکه یک ملیارد و دویست میلیون درآمدی نفتی گم شد ثروت را به مردم دادی. شما خیلی از این خدمات خاص داشتید و هنوز هم دنبال همین گونه خدمات هستید که از امثال بقایی دفاع می کنید و با جوانفکر و داوری مصاحبه می کنید. لطفا کابیه های نهم و دهم را بررسی کنید ببیند از این دو کابینه چند نفر دچار جرائم فضایی و بازداشت نبوده و نیستند. ببینید چند نفر از آبرویی که پای شما ریختند پشیمان نیستند. بسه کم این مردم را فریب بده.

  • علی مرادی
    0

    سلام ، اول اینکه خود این فرد به مریضی روانی خود شیفتگی دچار هستند ، و اگر روانشناسی شوند این مطلب تأیید خواهد شد ، دوم ، ایشان در تئوری و حرف زدن خوب حرف می زنند ولی در عمل خلاف گفتار خود عمل می کنند ، و باید گفت دوصد گفتار چون نیم کردار نیست ، خیلی آدم ها ممکن است قدرت گفتاری و بیان خوبی داشته باشند ولی از نظر عملیاتی و مدیریتی در حد و حدود گفتار خود ظاهر نمی شوند بلکه مدیریتی بمراتب ضعیف تر از متوسط دارند ، مثال هایی زیادی در مورد مدیریت این شخص می توان بر شمرد ، مسکن مهر و چاپ گسترده پول بدون پشتوانه مسکن مهر علاوه بر تخریب بخشی از منابع طبیعی و حتی کشاورزی از نظر هزینه و بدون در نظر گرفتن مسائل زیر بنایی جهت سکونت از لحاظ ساخت و بنا دارای اشکالات عدیده ای است ، اگر این طرح در مناطق بافت های فرسوده شهرها انجام می شد ، بمراتب از این وضعیتی که هست مفید تر بود این پروسه ای است که در اینجا نمی شود بحث کرد فقط برای مثال آوردم ، مسئله دیگر فروش بی سابقه نفت به قیمت بی سابقه بود که درآمد کلان ناشی از فروش آن میشد تغییرات اساسی در ساختار عمرانی و اقتصادی کشور ایجاد کرد که بعلت نبود مدیریت درست به فنا رفت ، ساخت سدهای بدون کارشناسی مثل سد گتوند و سپردن مدیریت های کلان باشخاص فاقد صلاحیت و مدیریت و بدون مسئولیت که عمدتا دست به اختلاس و فساد می زدند و حمایت بی دریغ و نابجا از آنها از سوی ایشان ، ! رفتارهای دون شأن رییس جمهوری و بچگانه چه در داخل و چه در صحنه جهانی و بین المللی ، ! لجبازی و عدم توجه به واقعیات و دیمی کار کردن و حرف زدن ، استفاده از الفاف رکیک و صحبت کردن در موضوعاتی که بحران زا و چالش برانگیز بود در سطح بین المللی ، یعنی بعبارتی ایشان اصلا اطلاعاتی در حوزه اصول روابط بین الملل و سیاست خارجی نداشتند و حتی آداب و رسوم و قوانین روابط خارجی را نمی دانستند و رعایت نمی کردند ، اینجا متأسفانه خیلی نمیشود حرف زد بخاطر وقت و باید از اطاله کلام خود داری کرد ، کلی تر بگم ایشان در حد یک ناظم مدرسه بودند نه ریاست جمهوری ایران ، اگر بخشی از حرف های ایشان اشاره به واقعیات باشد خود ایشان بیشتر مورد انتقاد هستند تا دیگران ، چون اگر قدرت داشته باشد مطمئنا از آنهایی که در موردشان صحبت می کند بمراتب بدتر خواهد بود همانطوریکه در مواردی بروز می داد ، ایشان فردی خود بزرگ بین ، خود رأی و کم ظرفیت حتی میشه گفت بی ظرفیت و بشدت خودخواه و مغرور حرف هایی هم که می زنند بیشتر عوام فریبی است و خودش هم اعتقادی بحرف هایش ندارد دلیلش هم عملکرد بسیار تآسف بار و مصیبت بار هشت سال مدیریت بر کشور بود که اگر مجالی باشد و تمام عملکرد و گفتار و رفتار ایشان را بقلم بیاریم مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد

  • کاظم
    0

    آقا احمدی نژاد درست توضیح بده اون نهاد امنیتی اسمش چیه ما دوتا نهاد امنیتی داریم وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه،منظور شما کدومه؟

  • سعیدی
    0

    دکتر این بار اقعا برو دکتر

  • ابراهیم
    0

    واقعا خجالت اورا ست .دگل گم شد محصولی بافروش گازوئیل دراردبیل ملیاردر شدن معاونهای دزد ت وانهموزبران دزدتوام درامد۷۰۰ملیاردی مفت چشد پوپولیست هم ردیف ترامپ لال بشویبهتر است تومخالف رهبری هستی خدا ذلیلت کند

  • قلندر
    0

    سعید امامی قاتل دوست شفیق احمدینژاد بود وقتلهای زنجیرهای را به خاطر خراب کردن خاتمی انجام داد و به دستور خاتمی بزرگ دستگیر شد و وزیر اطلاعات وقت هم به دستور خاتمی عزل شد آقای احمدی نژاد شاید نسل جوان ندانند ولی کافیه به جراید و کتب موجود سری بزنند شما بازم داری دروغ میبافی اسمی از محسن رضایی نیاوردی که در مناظره به شما گفت کشور را به فنا میدهی.اما خاتمی بزرگ به موسوی کروبی و رضایی گفت غیر ممکن است تقلبی شده باشد شما از روی وجدان سخن میگویید?در ضمن شما به ولی فقیه هم گوش ندادی وگفتی اگر حمایتم نمیکرد آرایم بیشتر میشد بازهم بگویم از خاوری از دکل نفتی از سه هزار میلیاردها از رنجاندن حداقل نیمی از رای دهندگان وووو.من شما را فردی با پشتکار فراوان میشناسم اما در مصاحبه ها صداقت داشته باشید مثل آقای عارف که از کار زیاد و جهادی شما تعریف کرد در صورتیکه در جناح مقابل شما بود در هر هال دنیا فانی است و هر کسی را در قبر خودش میگذارند پس خدا را هر آن ناظراعمالمان ببینیم وای بر دنیا پرستان این دو روز عمر میگذرد

    نظرات شما -
    • رضا.
      0

      اینها همه دغدغه مقام و قدرت داشتند و دارند چپ و راست و میانه رو هم ندارد فقط تا حدودی خاتمی را شاید بشود مجزا کرد آن هم نه به خاطر اینکه دوستار پست و مقام نبود بلکه کشور در زمان او بهتر بود و علی رقم قیمت کم نفت کشور را خوب و بی تنش چه داخل و چه جهانی اداره کرد و وزارت کشور ایشان که مجری انتخابات سال 84 بود امانتداری کرد

    • سید مهدی
      0

      خیلی پرت گفتی برادر همشو دروغ گفتی یا نداسته حرفی را زدی فقط یک عکس از امامی و احمدی نزاد بگذارید و یا نام چند تا کتابی را که بردی عنوان کنید

  • محسن
    0

    نظر ما رو هم که منتشر نمیکنی خبر فوری . مگه چی گفتیم؟؟ هر چه درباره آقای جوانفکر و داوری گفتم از منبع موثق گفتم

  • هامون
    0

    زنده باد دکتر احمدی نژاد.مثل همیشه شجاع و جسور و صادق.خدا روز به روز بر عزتش بیفزا و دشمنانش را ذلیل کن

  • علی
    0

    وقتی فکرش رو میکنم میبینم که هیچکس به اندازه روحانی تبلیغ احمدی نژاد رو نکرد با این فجایع اقتصادی که به بار آورد و اگرنه که خود دکتر خودشون در زمینه خرابکاری پرفسور هستند . میگن که «از حب علی نیست از بغض معاویه ست که تو لشکر شماییم » ای کاش یکی از بچه های انقلابی مثل محمد سعید اسلام فرمانده قرارگاه خاتم بیاد ببینیم اینها چکاره هستن دیگه امیدمون از چپ و راست قطع شده .به امید روزهای خوب برای ایران اسلامی

  • حاجی محمد راد
    0

    اشرافی‌گری سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در این چند ساله غوغا می کند و در تمامي سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره می‌شود، هرزه هایی که با سوءاستفاده و پنهان شده در نهادهای انقلابی بیشترین بهره برداری را از خون شهدا و جانبازان و خانواده محترم شهیدان و مردمان جان برکف و ایثارگر برده و از همه عالم و آدم خود را برتر میدانند، امثال خانواده صفدر حسینی و اکبر هاشمی و خاتمی و کروبی و موسوی و لاریجانی و حدادعادل و کرباسچی و،،،،،،،،،،هزاران نفر دیگر که خود بهتر میدانید و می‌شناسید که در دزدی و چپاول و غارت اموال بیت المال مسلمین کمترین شکی به خود راه ندادند،

  • افشین
    0

    عاشق ایناییم که میگن احمدی نژاد باشه رای میدم. آخه چندبار باید از یه سوراخ گزیده بشید؟ بازم میخواید تمام تقصیرات رو گردن رای دادن شما بندازن؟

  • ندا
    0

    من قبلا طرفدار احمدی نژاد نبودم .اما الان فهمیدم چه کسی خدمت کرد و کی خیانت به ما کرد.. احمدی نژاد حلالم کن

  • احمدی نجات
    0

    شما برای اینکه جایگاه دکتر احمدی نژاد را در جامعه بدانی کافیست در این کامنتها مروری کنید ببینید مخالفین احمدی نژاد نظراتشون چگونه لایک خورده و موافقین احمدی نژاد چگونه کامنت هاشون لایک خورده این درصد و این نسبت تقریباً در خارج از فضای مجازی یعنی در عالم واقع و فضای حقیقی همین نسبت برقرار است شما اگر در مناطق محروم شهرها و روستاها بروید جایگاه احمدی نژاد را بهتر خواهید شناخت آنهایی که برخلاف احمدی نژاد حرف می‌زنند یا از طبقه اشراف هستند یارانت خوار هستند خلاصه یک ریگی توی کفش شان هست این ها با آمدن احمدی نژاد دیگر نمی توانند منابع ملی را هاپولی کنند و خلاصه تر اینکه دکتر جان فدایی داری دلم برای آن دعای اول سخنرانی هایت تنگ شده است اللهم عجل لولیک الفرج

  • دانا
    0

    پوریا ی ولی گفت : که صیدم به کمند است از همت داوود نبی بخت بلند است افتادگی آموز گر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است

  • حسن
    0

    سلام ودرودبراحمدی نژادمن اصولگراهستم دوست داشتم همه چیز طبق شعارهای انقلاب پیش رودانتظار حکومت علی را داشتم بعداز جنگ فهمیدم که بتشکنان بت شدن وهاشمی درسال 84 هم مورد تاییدسران اصولگرا بودهم اصلاح طلبان هم منافقان برنده شدن شما انقلاب دوم بود نه اشغال سفارت امریکا توسط مزدوان انگلیس وامریکادولت اولت خوب بود دردولت دوم

  • وحید
    0

    درزمان ریاست جمهوری تو،نفت بشکه ای بیش ازصددلارفروخته میشدودرآمدنفتی ایران،فوق العاده بالا رفت،اکه رییس جمهوزی عاقل برایران حکومت می کرد ایران آباد می شد، ماکه یادمان نرفته

    نظرات شما -
    • سید مهدی
      0

      اقا وحید مگر بدونه اجازه مجلس دولت میتونه یک ریال بی جهت خرج کند لطفا اطلاعاتتون را بالا ببرید و ضمنا کار بیش از حد انجام شد و شما میتونید در گفتار رهبری ببینید چطور تمجید میکند از تلاش دولت و رهبری هیچ رو در بایستی با کسی ندارد لطفا بصیرت .

  • غلام حسن
    0

    اقای مرادی اگر وجدان داری یک مقایسه بین احمدی نژاد وروحانی بکن تا شامل ایه قران در باره منافقان نباشی انجا که میفرماید انان کر وکور نفهم هستند

  • شفیعی
    0

    بااین وضع اقتصادی که روحانی نقش اول انرا بازی میکند به انتخابات نرسیده جام زهر دوم که توسط انگلیس نوشته شده همنطور که درجنگ گفتند اگر قطنامه رانپذیریم شکست ما حتمی است حالا هم میگویند اگر باامریکا مذاکره نکنیم انقلاب نابود می شود جام زهر را به رهبر خواهند نوشاندورهبر را مجبوربه مذاکره خواهند کرد تاریخ تکرار میشود

  • فریدون
    0

    تنهارییس جمهوری انقلابی ومردمی وپابرهنگان احمدی نژاداست وبس خش وخاراشخاصی هستندکه اموال مردم راآتش زده وبه غارت می برند مردم بی گناه رامی کشن وثروت مردم راد دیده وبه کشورهای بیگانه می برددرودبررییس جمهوری آینده1400برادرعزیزمان ونورچشممان دکتر محمود احمدی نژاد رهم کوبنده بتهای غارتگرکشورم ایران

  • غلام حسن
    0

    روحانی ازاحمدی نژاد میترسد حاضر به مناظره با او نشدوبا تهدید به بگذار نکردن انتخابات شورای نگهبان ترسید اورا تایید نکرد واین دیکتاتوری است نه مردم سالاری دینی یقین دارم که جام زهر دوم درراه است

  • فاطمه سقایتی
    0

    اقای احمدی نژاد درزمان رئیس جمهوریش صادقانه کارکرد ومردم هم خوب این قضیه را حس کردن چون خدماتش صادقانه بود اما نمیدانیم چرا دست از افرادی که باعث ضربه خوردنش هستند برنمیدارد اقای محترم امام از یار نزدیکش منتظری وقتی دید خطا میرود دست شست کمتر به این در وان دربزن مثل قبل پیرو رهبر باش وراه خودت را برو .

  • باقری
    0

    مالک اشتر زمان احمدینژاد دلاور است

  • تاتار
    0

    خیلی مردی دکتر...دوستت داریم. بیا تورو خدا

  • راهی
    0

    اصلاح طلب و اصولگرا که ماجراشون تمومه.. اما فاصله احمدی نژاد و خاتمی فاصله نوکری برای مردم تا سوار شدن بر مردم است...

  • سید مهدی
    0

    واقعا رحمت به شیری که مادرت بتو داد دکتر .مرد ازاده وطن پرست واقعا چرا شما را رد صلاحیت کردند حتما روحانی را خدا اورد تا حقانیت دکتر روشن شود و مردم یکمقدار بصیرت پیدا کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها