قیمت پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان در تهران

همزمان با فرارسیدن مهر ماه از یک‌سو و با نزدیک شدن به پایان ایام محرم و صفر از سوی دیگر، حباب قیمت‌های پیشنهادی در بازار رهن و اجاره مسکن پایتخت به تدریج تخلیه شده است.

قیمت پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان در تهران

اعلام سقف قیمت ممکن بابت اجاره‌بهای آپارتمان‌های مسکونی در برخی از مناطق تهران در تابستان به ویژه در مرداد و تابستان متعارف شده بود. به‌عنوان مثال در محله‌ای که میانگین هزینه رهن کامل آپارتمان مسکونی‌مترمربع ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، عده زیادی از موجران از میانگین فراتر رفته و به بهای مترمربعی ۳ میلیون تومان قیمت‌های پیشنهادی خود را اعلام می‌کردند.

واسطه‌های ملکی می‌گویند هم تمام شدن فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی و هم سپری شدن ایام محرم و صفر که به شکل سنتی انعقاد قراردادهای جدید چه در بازار فروش و چه در بازار اجاره مسکن کاهش می‌یابد، در تخلیه تدریجی حباب قیمت‌های پیشنهادی برخی موجران تاثیرگذار بوده است.

البته همچنان بسیاری از موجران بر قیمت‌های بالای اجاره‌بها اصرار می‌ورزند اما نکته مهم این است که آنها در مذاکرات اولیه برای انعطاف قیمتی در برابر مستاجران اعلام آمادگی می‌کنند. از طرفی وجه دیگر انعطاف آنها تبدیل رهن به اجاره است، طوری که ظاهرا اغلب موجران حاضر هستند به هر شکل ممکن و مورد تقاضای مستاجر، رهن را به اجاره ماهانه یا برعکس تبدیل کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها