کاهش ۳۰ درصدی تولید انگور در ملایر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید انگور در سال جاری نسبت به سال گذشته در شهرستان ملایر خبر داد.

کاهش ۳۰ درصدی تولید انگور در ملایر

سیدمهدی میرباقری اظهار کرد: در سال جاری تقریبا محصولات انگور ما در بخش زند و مرکزی خسارت دیده که باعث شد محصولات باغی شهرستان نسبت به سال گدشته ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی افزود: تاکنون ۶۸۰۰ هکتار گندم آبی و ۲۶ هزار هکتار گندم دیم در مزارع ملایر کشت شده است.

میرباقری با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم حدود ۴۰۰۰ تومان تعیین شده است، گفت: یکی از مشکلات اصلی ما گرانی نهاده هاست و انتظار می رود که این مشکلات رفع شود چرا که مردم امسال تمایل بیشتری به کشت گندم دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۷۰۰ هکتار جو دیم و ۵۱۰۰ هکتار جو آبی در شهرستان کشت می شود، تصریح کرد: سهمیه شهرستان ملایر در کشت کلزا ۳۵۰ هکتار بوده که تاکنون توانستیم ۱۶۰ هکتار آن کشت شده است.

مدیرجهاد کشاورری شهرستان ملایر از برداشت ۹۰۰۰ تن گردو از باغات ملایر خبر داد و گفت: سطح باغات گردو در ملایر ۳۵۵۰ هکتار است که امسال از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح سرشاخه کاری گردو، یادآور شد: امسال ۱۴ هزار پیوندک گردو در باغات شهرستان ملایر پیوند زده شده که در راستای اصلاح باغات گردو انجام شده است.

میرباقری گفت: محصولات دیگری مثل پسته، گل محمدی و زعفران در شهرستان ملایر دیده می شود که از نظر تولید پسته دومین شهر استان با میزان کشت ۵۴ هکتار هستیم و سطح زیر کشت گل محمدی و زعفران هم به ترتیب ۹۳ هکتار و ۱۰۱ هکتار است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها