آموزش لوله کشی پکیج دیواری و نکات مهم آن

لوله کشی پکیج دیواری بایستی با دقت و به صورت کاملا اصولی انجام گیرد. یکی از مهمترین موارد نصب صحیح پکیج، لوله کشی صحیح و انتخاب مسیر درست برای آن است. در ادامه متن در مورد آموزش لوله کشی پکیج دیواری نکاتی ارائه می دهیم.

آموزش لوله کشی پکیج دیواری و نکات مهم آن

آموزش لوله کشی پکیج دیواری یکی از آموزش های مهمی است که با فراگیری آن می توان کار لوله کشی و در نهایت نصب پکیج های دیواری را انجام داد. پکیج های دیواری در ساخت و سازهای جدید نقش مهمی دارند و به با استفاده از آنها می توان ضمن صرفه جویی در هزینه سوخت، به بهترین نحو گرمایش ساختمان مورد نظر را انجام داد.

کاربرد وسیع پکیج در زندگی امروزی باعث شده که شغل نصب و لوله کشی پکیج دیواری تعریف شده و افراد زیادی در این حوزه مشغول به کار شوند. ما در ادامه متن در مورد آموزش لوله کشی پکیج دیواری و جزییات آن مطالبی ارائه می دهیم.

آموزش لوله کشی پکیج دیواری و بررسی بهترین روش لوله کشی

برای لوله کشی پکیج پیش از هر اقدامی باید یک نقشه کلی تهیه شود و بر اساس آن کار لوله کشی قسمت های مختلف را انجام داد. لوله کشی پکیج دیواری با لوله کشی آب ساختمان رابطه مستقیم دارد و به همین دلیل باید در هنگام انجام لوله کشی پکیج به این مورد توجه داشت.

معمولا لوله های پکیج در دو حالت انشعابی و یا کلکتوری کشیده می شوند و به همین دلیل می توان با توجه به ساختمان مورد نظر یکی از این شیوه ها را انتخاب کرد. اگر لوله کشی آب یک ساختمان به صورت انشعابی اجرا شده باشد برای لوله کشی پکیج دیواری نیز باید از این شیوه استفاده شود.

در حالت کلی لوله کشی انشعابی پکیج دیواری در دو حالت توکار و روکار انجام می شود. در حالت روکار لوله آب سرد از لوله اصلی ساختمان گرفته شده و به صورت روکار تا پکیج کشیده می شود در حالی که در روش توکار لوله آب سرد از لوله اصلی گرفته شده و از زیر کار به پکیج می رسد و باید آن را در زمان ساخت ساختمان تعبیه کرد.

همچنین برای روش لوله کشی کلکتوری نیز باید در مرحله ساخت ساختمان یک کلکتوری خاص پکیج تعریف و اجرا کرد و پس از پایان کار و کشیدن لوله کشی آب آن را به انشعاب اصلی متصل کرد. این روش بهترین حالت لوله کشی پکیج است ، اما برای اجرای آن باید از لوله های پلیمری و یا پنج لایه استفاده کرد.

ترتیب لوله های زیر پکیج چگونه باید باشد؟

از یک پکیج دیواری لوله های مختلفی به قسمت های گوناگون منشعب می شوند و با استفاده از آنها می توان کار تعمیرات و عیب یابی در یک پکیج را انجام داد.

در حالت کلی لوله های زیر پکیج به دو دسته لوله های مسیر بسته و لوله های مسیر باز تقسیم بندی می شوند که لوله های مسیر بسته همان لوله های رادیاتور هستند و معمولا برای آنها از شیلنگ های سایز بزرگ 3.4 استفاده می شود. لوله های مسیر باز هم همان لوله های آب گرم مصرفی هستند که معمولا برای آنها از شیلنگ های سایز کوچک 1.2 استفاده می شود.

برای تشخیص لوله های زیر پکیج راه های دیگری نیز وجود دارد. برای مثال لوله ای که دارای فیلتر است به عنوان لوله ورودی آب پکیج است و از فیلتر برای جلوگیری از رسوب آب به داخل پکیج استفاده می شود. همچنین لوله آب گرم مصرفی نیز معمولا در زمان روشن بودن پکیج گرم است.

لوله برگشت رادیاتور ها- شوفاژ نیز معمولا دارای یک شیر آبی رنگ و یک فیلتر برنجی است. لوله مسیر رفت رادیاتور- شوفاژها در زمان کار پکیج گرمترین لوله است که گاها دارای شیر قرمز رنگ نیز می باشد.

نکات مهم لوله کشی پکیج دیواری

لوله کشی پکیج دیواری یک کار تخصصی و نیازمند فراگیری تخصصی کلیه مهارت های مربوط به آموزش نصب پکیج است. مهمترین نکاتی که در هنگام لوله کشی پکیج دیواری باید به آنها توجه داشت عبارتند از:

استفاده از زانوهای کمتر و با قطر 25 و زاویه 45 درجه برای جلوگیری از فشار بر پمپ پکیج نقشه لوله کشی را طوری اجرا کنید که هلوله هت طول کمتری داشته و به پمپ پکیج فشار کمتری وارد شود بهترین لوله ها برای لوله کشی پکیج سایز 3.4 هستند و در موارد متراژهای کوچک می توان از لوله های 1.2 نیز استفاده کرد. برای لوله کشی ساختمان بر اساس قدرت پمپ پکیج استفاده کنید. برای کسب نتیجه بهتر توصیه می شود از فرمول (0.075 × متراژ لوله کشی= قدرت پمپ) استفاده شود.

آموزشگاه برق گستران، بهترین آموزشگاه پکیج دیواری

همانطور که اشاره شد لوله کشی پکیج مهارتی است که باید آن را به صورت اصولی فرا گرفت تا بتوان در بازار کار این رشته موفق شد. به همین دلیل توصیه می شود علاقه مندان برای انجام این کار به مراکز آموزشی برگزار کننده دوره های آموزش نصب پکیج و آموزش تعمیر پکیج مراجعه کنند.

آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین مراکز آموزش پکیج دیواری در کشور است که به صورت کاملا تخصصی و عملی این دوره را برگزار می کند. علاقه مندان به فراگیری نصب و تعمیرات پکیج می توانند در این دوره شرکت نمایند و در مدت زمان کوتاهی کلیه مهارت های لازم را فراگرفته و خود را برای ورود به بازار کار پردرآمد شغل پکیج دیواری آماده کنند.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های پکیج دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. دوره آموزش تعمیر لوازم خانگی ، آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی، آموزش برق ساختمان و صنعتی، آموزش تعمیرات موبایل و لپ تاپ برخی از دیگر دوره های آموزشی برگزار شده در این آموزشگاه است.

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت برق گستران به آدرس https://barghgostaran.com/ اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ تماس بگیرید.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها