آیا زنان و مردان می توانند باهم فقط «دوست معمولی» باشند؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند

آیا زن و مرد می‌توانند باهم دوست معمولی باشند؟ این شاید یکی از بحث برانگیزترین سؤال‌هایی باشد که همیشه مطرح بوده است.

آیا زنان و مردان می توانند باهم فقط «دوست معمولی» باشند؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند

آنطور که در فیلم های معروفی مثل«وقتی هری سالی را دید» (When Harry Met Sally) یا سریال «دوستان» (Friends) سعی در بیان آن شده، به نظر می رسد زنان و مردان در نهایت به یکدیگر کشش پیدا می کنند.

هر قدر هم که تلاش کنید دوستی را از عشق جدا کنید، دیگران همیشه به دیده ی شک نسبت به جایگاه دوستان جنس مخالف تان در زندگی شما نگاه می کنند. قبل از آنکه درمورد این موضوع وارد بحث شوید، اول مطلب زیر را بخوانید.

این موضوع ذهن دانشمندان را هم همیشه به خود مشغول کرده و آن ها به دنبال آنچه بوده اند که در درون زنان و مردان رخ می دهد. گرچه شاید زنان اعتقاد داشته باشند که دو جنس مخالف می توانند دوستی معمولی با یکدیگر داشته باشند، اما ممکن است مردان نظر دیگری داشته باشند.

آیا زنان و مردان می توانند باهم فقط «دوست معمولی» باشند؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند

آپریل بلسکی-ریچک استاد رشته روانشناسی دانشگاه ویسکانسین آمریکا دست به تحقیقی زد درباره ی آنکه آیا زنان به دوستان مرد خود کشش پیدا می کنند یا نه. این تحقیق در قالب یک نظرسنجی انجام شد که نتایج بسیار جالبی داشت.

پاسخ های نظرسنجی بر اساس یک مقیاس ۱۰ نمره ای بود و نتایج آن نشان داد که معمولاً مردان بیشتر به «دوستان» زن خود کشش پیدا می کنند، درحالی که زنان کشش کمتری به «دوستان» مرد خود دارند. این البته به خاطر سرد بودن زنان نیست؛ آن ها فقط به دوستان مردشان کشش پیدا نمی کنند. معمولاً این مردان هستند که نمی توانند رابطه ی خود را در حد یک دوستی معمولی نگه دارند و به دوستان زن خود احساس پیدا می کنند.

آیا زنان و مردان می توانند باهم فقط «دوست معمولی» باشند؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند

تحقیقات دیگری هم در این زمینه صورت گرفته. در تحقیقی از نزدیک به ۲۰۰ شرکت کننده خواسته شد یک نفر از دوستان جنس مخالف خود که رابطه عاطفی با او نداشتند را در نظر بگیرند و رابطه و احساسی که میان شان وجود دارد را توصیف کنند. شرکت کنندگان باید یکی از دو گزینه ی «باهم دوست معمولی هستیم» و «کشش فیزیکی به او دارم» یا هر دو گزینه را انتخاب می کردند.

در حالی که ۴۲ درصد مردان گفته بودند به دوستان جنس مخالف خود کشش دارند، تنها ۲۹ درصد از زنان به این موضوع اذعان کرده بودند. ۱۷ درصد از مردان و ۵ درصد از زنان هر دو گزینه را انتخاب کرده بودند.

آیا زنان و مردان می توانند باهم فقط «دوست معمولی» باشند؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند

نتیجه تحقیق آن بود که تعداد کمی از زنان به دوستان مرد خود کشش پیدا می کنند اما بسیاری از مردان نسبت به دوستان زن خود کشش دارند.

اینطور که گفته می شود در واقع بسیاری از حرکات و رفتارهای زنان برای دوستان مردشان باعث سوء تفاهم می شود. بنابراین اگر زنی با دوست مرد خود مهربان و صمیمی باشد، طبق این تحقیقات بعید نیست خیلی زود با اعترافات عاشقانه او مواجه شود.

امکان پذیر نبودن دوستی معمولی میان زنان و مردان کمابیش به اثبات رسیده و تحقیقات نشان می دهد چنین رابطه ای سنخیتی با گرایشات طبیعی انسان ندارد.

منبع: روزیاتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • علاء
    0

    خبرفوری خجالت داره با این عکس ها. نمی دانم چه دستی پشت پرده است

  • Ramtin
    0

    با سلام موضوع فوق العاده ای انتخاب شده (آیا زنان و مردان می توانند باهم فقط «دوست معمولی» باشند) دوستان این جور زندگی کردن حتی زیر یک سقف هم باشه چون که بعد رفع نیاز های یک طرف کلا تمام میشه چون انسان ها ذاتا به داشته ها قانع نیستند و دنبال بیشتر هستند یک نفر همیشه تو این رابطه از بین میره نمونشا دیدم که میگم. طرف ۶سال ازدواج کرده بود با هم مثل دو تا دوست و همخونه ای زندگی میکردند جفتشونم دانشجو بودن موقع ازدواج بعد اینکه دختره دانشگاه دکترا قبول میشه و پسره به خاطر کار نمیتونه درس بخونه دیگه بعد مدتی دختره با اینکه پسره فراتر از ی دوست اون را میخاسته و همه زندگیشا به پای این دوستش گذاشته بوده با واکنش های نامتعارف از طرف دختره برا جدایی مواجه میشه هیچی آخرش میشه جدایی همیشه انسان ها دنبال منافع خودشونن مطمین باشین دوستی ها که بدون رابطه هم باشن آخر ی نفر این وسط داره به خاطر شرایطی که طرف مقابل براش محیا کرده این دوستی را ادامه میده و ی نفر دیگه که واقعا احساسش درگیره بعد چند سال با شوک احساسی مواجه میشه اینم داستان دوستم بود براتون تعریف کردم که بدونید آخرش اکثر موارد به چی ختم میشه با تشکر از دوستان همراهی کننده ومن الله توفیق به امید روزی که ذات انسان ها فقط دنبال فرصت ها نباشه و برای احساسات حتی به عنوان دوستی ارزش ایجاد بشه..

  • سیدمرتضی احمدی
    0

    پس بیدلیل نیست که خداوندحکیم هرنوع دوستی وصمیمیت بین نامحرمان را ممنوع کرده ولی انسانهای جاهل نمیخواهند بفهمند

  • ناشناس
    0

    دانشمندان بیشتر میفهمن یاخدا؟خدا میگه نه چون ب گناه میفتن خوبه خودتون هرروز چند مورد از تجاوزهای صورت گرفته روچاپ میکنین

  • متفاوت
    1

    نه نمیتوانند مگرسست اراده باشند.

  • کاربر ناشناس
    1

    مشکل که ما مردها نیسنیم .بابا اینه نمیگذاره ... نافرمان میشه

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      تقصیری نداری،افسارت رو دادی دستش اونم باخودش میبرتت.همراش بروعمو تادیگه کاربرناشناس نباشی

  • کاربر ناشناس
    1

    تجربه نشان داده اگر دوست معمولی باشند دوستی پایدار تری خواهند داشت .

    نظرات شما -
    • شالیکار
      0

      بین زن و مرد دوستی معمولی وجود ندارد

  • متفاوت
    1

    معلوم است شما هیچکدام معنی ومفهوم کلمات رانمیدانید.دوستی،زنا،محرم،نامحرم،حجاب،قانون،شعور،بیشعور و ..........اگرتوانستید بااین کلمات کناربیایید حرفتان صحیح است‌.

  • م پ
    1

    زنها شاید ولی مردها نمی تونن دوست بشن مردها زود انتظارشان بالا می ره. مثال مازندرانی که میگه.لس لس پشت‌ ، دست شون کنگ پشت.

  • مرزدار
    0

    چرا حق آزادی بیان را از بینندگان و خوانندگان سلب میکنید....!! چرا مطالب من را چاپ نکردید؟ من اگر سخنی گفتم ، و سنگ به سینه زدم ، صرفاً به خاطر شما و مدیر و مسئولین نشریات می باشد. چرا که نشریات حقیقی ، باید چراغ و پروژکتور یک جامعه باشند ، تا که آن جامعه به تعالی و رشد و پویایی برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها