گلایه استاندار زنجان از شهروندان بی‌توجه به کرونا / رعایت پروتکل‌ها به زیر ۵۰ درصد رسید

استاندار زنجان گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شده آمار مبتلایان به ویروس کرونا شهر زنجان زیر متوسط کشور نیاید و متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

گلایه استاندار زنجان از شهروندان بی‌توجه به کرونا / رعایت پروتکل‌ها به زیر ۵۰ درصد رسید

فتح‌الله حقیقی در یازدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: هیچ مراسمی برای روز اربعین حسینی حتی به صورت نمادین در استان بررگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه ها باید گزارش عملکرد دستگاه مرتبط خود را به صورت شفاف ارائه دهند، گفت: دستگاه‌‌ها باید به صورت مرتب گزارش عملکرد سازمان خود را روی سایت سازمان بگذارند تا وقتی کسی وارد سایت شد بتواند نتیجه کار را به راحتی مشاهده کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سایت سازمان‌ها همواره باید به روز‌رسانی شود تصریح کرد: خود مسئولان و سایت سازمان‌ها‌ همواره باید به روز باشند ولی متاسفانه بعضی از دستگاه‌ها ما‌ه‌هاست که به روز‌‌رسانی نشده و این وظیفه شورای اطلاع‌رسانی است که موضوع را رصد و پیگیری کند و رسانه‌ها نیز باید پیگیر این کار باشند و در این صورت است که ارزش و اهمیت کار رسانه‌ها مشخص می شود.

وی به مصوبات جلسات گذشته شورای اطلاع‌رسانی اشاره کرد و افزود: ارتباط بین مدیران و روابط عمومی‌ها نباید به صورت فرمالیته باشد و همواره باید ارتباط درستی بین آن‌ها برقرار باشد و همین طور باید پیگیر این مسئله بود که آیا ارتباط بین مدیران و رسانه‌ها یک ارتباط صحیح و درستی است یا خیر. آیا مسئول یا مدیری هست که جوابگوی‌ رسانه‌ها نباشد، و اگر رسانه‌ای از دستگاهی انتقاد می‌کند نباید مدیر یا مسئول سازمان ناراحت شود و آیا شورای اطلاع‌رسانی توانسته این ارتباطات را قوی کند.

حقیقی به ارتباط مدیران با مردم اشاره کرد و تاکیدکرد: ارتباط مدیران با مردم حتما باید یک ارتباط درست و صحیح باشد که این خود بزرگترین رسالت مدیر است و در این زمینه ایرادات باید حل شود زیرا در این شرایط است که مردم مشکل مسئولان را می‌فهمند و با ما همکاری می کنند.

وی به مشکلات و مسائل رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که مشکلات و مسائل رسانه‌ها حل و فصل شود زیرا اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم انگیزه لازم در اطلاع رسانی پیدا نمی شود.

این مقام مسئول افزود: در جلساتی که تشکیل می‌شود بهتر است یک دستور العمل مطرح شود و طبق آن جمع بندی صورت گیرد و به نتیجه‌گیری لازم برسیم نه اینکه ده‌ها مصوبه بدون نتیجه مشخص در جلسات مطرح شود.

وی به موج سوم شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در ورود برای مبارزه با موج سوم ویروس کرونا باید تغییر جدی داشته باشیم و تمام رسانه‌ها تمام قد برای مبارزه با کرونا کار بکنند و کارها از مسائل تئوری به عملی تبدیل شود و حتی می‌توان با افرادی که کرونا گرفته‌اند در صدرت رضایت آنها مصاحبه های انجام شود تا مردم به صورت عینی نتیجه کار را ببینند.

استاندار زنجان به عرضه ماسک یک هزار تومانی اشاره کرد و افزود: در حدود 5 میلیون ماسک در انبارها موجود است و هیچ فروشگاهی حق عرضه بالای یک هزار تومان ماسک به مردم را ندارد و هر فروشگاهی که ماسک بخواهد در انبار وجود دارد و در اختیارشان قرار می‌دهیم و داروخانه‌ها نیز باید ماسک را به قیمت مصوب یک هزار و 300 تومان به فروش رسانند.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌ها در استان‌های دیگر 73 درصد بوده ولی در استان زنجان زیر 50 درصد است افزود: به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی بعضی از اصناف و مردم مبتلایان به کرونا در شهر زنجان زیر متوسط استان نیامده و همیشه بالای متوسط بوده است.

حقیقی به بازدیدهایی که از شهرستان‌های استان داشته اشاره کرد و افزود: بعضی از اصنافی که پروتکل‌های بهداشت را رعایت نمی‌کنند اقدام قاطع و قانونی انجام خواهیم داد زیر رویکرد ما نسبت به کرونا و امکانات بهداشتی در استان مناسب است ولی متاسفانه با عدم رعایت بعضی از افراد و صنوف آمارمبتلایان بالا می‌رود و از تمام ظرفیت مدیران و مسئولان دستگاها نیز برای این امر استفاده خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها