هزینه پارکینگ فرودگاه مشهد

فرودگاه شهر مشهد که فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد نام دارد، یکی از پرتردد‌ترین فرودگاه‌های ایران است.

هزینه پارکینگ فرودگاه مشهد

فرودگاه شهید هاشمی‌نژ‌اد با ظرفیتی حدود هشت میلیون مسافر داخلی و خارجی در جایگاه نخست و بالاتر از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی قرار می‌گیرد. به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان شهر مشهد که مهم‌ترین آن‌ها، وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان در این شهر است، این فرودگاه پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور شناخته می‌شود. گردشگران با تهیه بلیط رفت ‌و برگشت مشهد ، به‌راحتی می‌توانند از امکانات گردشگری این شهر استفاده کنند. فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، با ارائه‌ امکانات رفاهی، اسباب آسایش مسافران را فراهم آورده است. درادامه به معرفی این فرودگاه و بخش‌های آن می‌پردازیم.
معرفی فرودگاه
فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد با مساحتی حدود 540 هکتار در جنوب شرقی شهر مشهد و حدفاصل هشت کیلومتری آن، واقع شده‌ است. این فرودگاه دو باند موازی دارد که ظرفیت پذیرش هواپیماهای بزرگ مانند بوئینگ 747 را ‌ امکان‌پذیر می‌سازد. فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، پذیرای فعالیت‌های پرواز حدود 16 شرکت هواپیمایی داخلی و 14 شرکت هواپیمایی خارجی است. مسافران بسیاری که با خرید بلیط ارزان مشهد، از این فرودگاه بازدید کرده‌اند، به راحتی استفاده از امکانات آن تاکید دارند.
تاریخچه
در سال 1330 فرودگاهی به نام فرودگاه مشهد در این شهر احداث شد و در سال 1346 باندی جدید و پایگاه نیروی هوایی در این فرودگاه موردبهره‌برداری قرار گرفت. در سال 1357 با افزوده‌شدن ترمینال، برج مراقبت جدید و ساختمان جانبی، این فرودگاه توسعه یافت. بعد از انقلاب اسلامی با تکمیل‌شدن مراحل ساخت، فرودگاه مشهد فعالیت خود را بیشتر کرده و پس از جنگ‌های دفاع مقدس، فرودگاه شهید هاشمی ‌نژاد نام گرفت.
امکانات رفاهی
فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد یک فرودگاه بین‌المللی بوده و امکانات رفاهی بسیاری را برای مراجعه کنندگان فراهم آورده‌ است:
۱.پارکینگ

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک مکان عمومی پر تردد، پارکینگ است که ضمن ایجاد مکانی امن برای پارک خودرو‌ها، به حفظ نظم در آن منطقه کمک می‌کند. فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد چهار پارکینگ دارد:
• پارکینگ ترمینال یک مختص پروازهای داخلی با ظرفیت پارک ۲۰۰۰ خودرو
• پارکینگ ترمینال دو مختص پروازهای خروجی خارجی با ظرفیت پارک ۵۰۰ خودرو
• پارکینگ ترمینال سه مختص پروازهای ورودی خارجی با ظرفیت پارک ۲۰۰۰ خودرو
• پارکینگ طبقاتی ترمینال یک با ظرفیت پارک حدود ۴۰۰ خودرو
هزینه‌ پارکینگ درصورت استفاده‌ ۲۴ ساعت یا بیشتر، با قیمت پایین‌تری محاسبه می‌شود. البته مبلغی نیز به‌عنوان ورودی از مراجعه‌کننده اخذ می‌شود. بسیاری از مراجعه‌کنندگان و مسافرانی که از مبدا این فرودگاه سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی در بخش‌های مختلف فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد تردد کنند. خرید بلیط رفت‌وبرگشت مشهد نیز یکی از عمده دلایل استفاده‌ ۲۴ ساعته یا بیشتر، از پارکینگ فرودگاه است. هزینه‌ استفاده از پارکینگ فرودگاه برای 24 ساعت در سال گذشته ۱۵ هزارتومان و برای پارکینگ طبقاتی ۲۰ هزارتومان بوده ‌است. مبلغ ورودی این پارکینگ نیز در سال گذشته حدود ۱۵۰۰ تومان و به‌ازای هر ساعت ۱۰۰۰ تومان محاسبه می‌شده‌ است.
۲.غرفه‌های تجاری
غرفه‌‌های تجاری متعددی برای خرید سوغات و اقلام موردنیاز مسافران در این فرودگاه وجود دارد که همه‌ آن‌ها از برند‌های معتبر هستند.
۳.رستوران
برای صرف غذا و گذراندن لحظه‌های انتظار سفر، رستوران‌ها و کافه‌هایی با کیفیت غذایی بسیار خوب در این فرودگاه قرار دارند که پذیرای مسافران و مراجعه کنندگان خواهند بود. اغلب مسافرانی که با خرید بلیط رفت‌وبرگشت مشهد به این شهر سفر می‌کنند، لذت صرف یک وعده غذایی یا نوشیدنی را در این رستوران‌ها و کافه‌ها تجربه می‌کنند.
۴.امکانات پزشکی
اورژانس پزشکی و کمک به افراد کم‌توان در این فرودگاه برای خدمت‌رسانی ۲۴ ساعته آماده هستند.
۵.اجاره خودرو
برخی از مسافران برای گشت‌وگذار و عبورومرور در شهر مشهد، گزینه‌ خودروی شخصی را انتخاب می‌کنند، دراین‌صورت با مراجعه به بخش اجاره‌ خودرو بدون راننده، می‌توانند از امکانات آن بهره ببرند. مسافرانی که بلیط رفت‌وبرگشت مشهد تهیه کرده‌اند، با اجاره خودرو بدون راننده از آزادی عمل بیشتری برخوردار شده و سفری خاطره‌انگیز را تجربه می‌کنند.
دفاتر فروش بلیط و رزرو هتل، خدمات باربری، خدمات بانکی، بسته‌بندی بار، بخش نگهداری بار مسافر، راهنمای مسافر و دسترسی به اینترنت از دیگر امکانات این فرودگاه است که با تهیه بلیط هواپیما یا تور مشهد می‌توان از آن بهره برد.
ترمینال‌ها و شرکت‌های هواپیمایی
فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد سه ترمینال دارد. ترمینال شماره یک مختص پروازهای داخلی و ترمینال شماره دو و سه به پرواز‌های خارجی اختصاص دارد. این سه ترمینال فعالیت‌های پرواز بیش از ۲۵ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی را پوشش می‌دهند.
شرکت‌های هواپیمایی داخلی: اترک، ایران‌ایر، ایرتور، آتا، آسمان، تابان، زاگرس، قشم، کاسپین، ماهان، کیش، معراج و نفت
شرکت هواپیمایی خارجی: امارات، ترکیه، جزیره، جرمنیا، شاهین، صافی، العربیه، عراق، فلای‌البغداد، فلای‌دبی، قطر، کام ایر و کویت
راه‌های دسترسی به فرودگاه
همان‌طورکه گفته‌ شد، فاصله‌ این فرودگاه تا مشهد حدود هشت کیلومتر است که دسترسی به این فرودگاه را برای مراجعه‌کنندگان آسان می‌کند. فرودگاه هاشمی‌نژاد به خط یک مترو مشهد وصل است. علاوه‌برآن اتوبوس‌های شبانه‌روزی و تاکسی‌ها نیز وظیفه‌ حمل‌ونقل مسافران را برعهده دارند. اگر با برنامه‌ریزی دقیق و بودجه‌بندی و مدیریت هزینه‌ها، برای خرید بلیط ارزان مشهد اقدام کرده‌اید، استفاده از مترو بهترین راه دسترسی به این فرودگاه است.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها