ضرورت استفاده از منبع نگهداری آب برای منازل

افت فشار آب در آپارتمان ها همیشه از مشکلات و مسائل مردم بوده است. این مشکل در نظافت و شستشو افراد را دچار مشکل می کند.

ضرورت استفاده از منبع نگهداری آب برای منازل

منبع ذخیره آب، از نگرانی تأمین آب تا حدود زیادی می‌کاهد. نیاز به این منابع و مخازن، اگرچه در طبقات فوقانی ساختمان‌ها بیشتر احساس می‌شود و مشکل افت فشار را مرتفع می‌سازد، اما در خانه‌های ویلایی نیز، در روزگار بی‌آبی، محل مناسبی برای ذخیره آب خواهد بود. لازم به ذکر است که تهیه منبع آب و نصب آن، چندین هم راحت نیست و مهارت‌های خاص خودش را می‌طلبد. در این مطلب کارشناسان شرکت تهران پلیمر تاثیرات استفاده از مخزن برای منازل را بیان می کنند.

هرچند در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌هایی در این مقوله بوده‌ایم و کمتر دچار افت فشار آب یا قطعی کامل آن- به‌واسطه مصرف دیگری - شده‌ایم اما هنوز هم گه‌گداری، بی‌آبی و کم‌آبی، آزارمان می‌دهد که استفاده از منبع ذخیره آب شاید راهکار مناسبی باشد.

گزینه‌های پیش روی برای استقرار منبع آب:

اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که در اکثر مواقع، فشار آب در شبکه شهری، بسیار کم است که حتی مخزن پشت‌بام هم کفاف آبگیری را نمی‌دهد، بهتر است از نصب منبع بر روی پشت‌بام منصرف شویم و در طبقات پایین‌تر یا همکف، به نصب تأسیسات پمپ و مخزن اقدام نماییم. البته گاها تنها فضایی که در دسترس داریم، بام خانه است؛ در این صورت، شایسته است که مخزنی کوچک و پمپی با توان اندک را در طبقه همکف در نظر بگیرید تا همین تأسیسات، در مواقع ضرورت، به کارتان آمده و صرفاً پر کن مخزن پشت‌بام شوند.

توجه داشته باشید که نصب مخازن پلی اتیلن در کف ساختمان، وجود پمپ را ضرورت می‌بخشد. حال اگر ضرورتی به تهیه پمپ آب نمی‌بینید یا مشکل تأمین برق‌دارید، بهترین گزینه برای مکان نصب منبع آب، روی پشت‌بام است؛ چراکه آب با کمک نیروی جاذبه و نیروی گرانش، وارد سیستم آب‌رسانی می‌شود و قطعی برق نیز خللی در دسترسی به آب ایجاد نمی‌کند.

هرچند موتورخانه‌ها و پشت‌بام، اصلی‌ترین مکان‌های نصب مخزن آب هستند ولی بسته به محدودیت‌ها و شرایط موجود می‌توان به انتخاب آن در پارکینگ، حیاط، زیر پله‌ها و حتی انباری نیز اولویت داد و مواردی چون محیط‌هایی صاف و ایمن، سربسته با کف موزاییکی و سرامیکی، در دسترس و دارای استحکام کافی و به‌دوراز نور خورشید بودن را مدنظر قرارداد.

اگر مخزن شما در معرض نور آفتاب شدید قرار بگیرد، آب در درون آن نیز جلبک خواهد بست و باوجود فراهم آوری شرایط برای رشد باکتری‌ها، آب درون آن نیز غیربهداشتی و غیر آشامیدنی می‌شود. لذا توصیه می‌شود منبعی را تهیه نمایید که خاصیت ضد جلبکی داشته باشد.

از دیگر نکاتی که باید مدنظر داشته باشیم، آنتی یو وی بودن بدنه مخزن هست که مقاومت آن در برابر اشعه یو وی خورشید، از ترک ترک شدن و پوسیدگی بدنه، جلوگیری به عمل خواهد آورد. « شرکت تهران پلیمر یارا » ازجمله مؤسساتی است که با مراجعه به انواع منابع آن، می‌توان به بهترین گزینه دسترسی پیدا کرد.

تحمل‌ پذیری وزن منبع آب:

منابع و مخازن آب، در انواع، جنس‌ها و با کارایی‌های متفاوت، تولید می‌شوند. پلی‌اتیلن 3 لایه، از متداول‌ترین انواع آن است که مناسب ذخیره آب شرب بوده و نور مستقیم یا غیرمستقیم، تأثیری روی آن ندارد. در انتخاب مخازن و وان های پلی اتیلن مناسب، اول باید محل اصلی را اندازه‌گیری نموده و مسیرهای انتقال مخزن و گلوگاه‌ها را شناسایی و همچنین حجم آن را با توجه به مصارف خود از پیش تعیین نمود و درنهایت با یک بررسی دقیق و همه‌جانبه، می‌توانید خریدی اصلح داشته که راه‌پله‌ها و درب ورودی شمارا اذیت نکرده و نیازی به بالابر و طناب و جرثقیل، پیدا نکنید!

لازم به ذکر است هنگام استفاده از پمپ و اتصال مخزن به آن، تهیه لرزه‌گیر و نصب دو عدد زانویی در مسیر لوله‌کشی توصیه می‌شود. توصیه دیگر آن است که مخزن در محلی نصب شود که زیر آن ستون واقع‌شده باشد.

روش های نصب منبع آب:

نصب منبع آب به دو روش با پمپ و بی پمپ امکان‌پذیر است. در روشی که از پمپ استفاده نمی‌کنید، باید منبع در ارتفاعی بالاتر از شیر آب نصب شود تا آب با فشار کافی وارد شیر گردد. برای نصب، ابتدا اتصالات منبع را بسته و سپس شیر شناور را در بالای منبع و در درون آن متصل نمایید. آنگاه با استفاده از سه‌راهی، یک شاخه از آب اصلی را به بالای منبع وصل نمایید. احیاناً در مسیر آب ورودی، از یک والو برای قطع اضطراری آب و نیز از یک شیر یک‌طرفه برای جلوگیری از برگشت آب در زمان قطع آب شهری، استفاده می‌شود.

پمپی که به آب شهری متصل شود، نیازی به هواگیری ندارد؛ ولی پمپ‌هایی که به تانکر وصل می‌شوند و به آب شهری وصل نیستند، باید هواگیری شوند تا مثل حالتی که پمپ بدون آب مانده باشد، یکسره کار نکند و نسوزد.

فشار آب شهری به پمپ کمک می‌کند تا راحت‌تر به فشار موردنظر برسد؛ این در حالی ست که اگر اتصال مستقیم آب شهری به پمپ را قطع کنیم، پمپ کنونی جوابگوی آب‌رسانی به طبقات بالاتر نخواهد بود و لذا مجبورا باید پمپ قوی‌تری را جایگزین نمود.

گاهی نیز دیده‌شده که به‌مرورزمان، الکتروموتور پمپ و پروانه، کارایی خود را براثر فرسودگی ازدست‌داده که بااتصال پمپ به آب شهری، فشار تولیدشده توسط پمپ با فشار آب شهری جمع و مضاعف گردیده و مشکل تا حدودی مرتفع می‌گردد.

انتخاب برتر

دغدغه مدیران شرکت تهران پلیمر یارا به‌ روزآوری محصولات و همگام‌سازی آن‌ها با اقتباس از دانش روز دنیا بوده است و توانسته عنوان یکی از باسابقه‌ترین و درعین‌حال موفق‌ترین برندها را یدک بکشد و با ایجاد زیرساخت‌های قوی آموزشی در تولید، توزیع، فروش، و خدمات پس از فروش، به ارتقای استانداردهای موجود در این صنعت، در سطح ملی و بین‌المللی بپردازد.

سخن پایانی:

متأسفانه با زیادشدن تقاضا، کارگاه‌هایی زیرزمینی و تولیدکنندگانی سودجو را شاهد هستیم که به ساخت انواع منابعی از آب روی آورده‌اند که کیفیت و بهداشت‌کار دغدغه آن‌ها نیست. لذا توصیه اکید می‌کنیم برای اقدام به خرید منبع آب، به شرکت‌هایی با برند معتبر مراجعه نمایید.برای دریافت مشاوره به سایت تهران پلیمر به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://www.tpy.ir/

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها