مصطفی کارخانه: چه کسی تست‌ها را راستی آزمایی می‌کند؟

مصطفی کارخانه گفت: اگر موضوع راستی‌آزمایی تست‌های کرونا مدیریت نشود، اتفاقات بدتری در لیگ والیبال می افتد.

مصطفی کارخانه: چه کسی تست‌ها را راستی آزمایی می‌کند؟

کرونا و دردسرهایش در لیگ والیبال عادی نشده، با اینکه تیم ها با پروتکل های بهداشتی تمرین می کنند و بازی، اما هرچه لیگ جلوتر می رود، با روی دیگر آن مواجه می شوند. کار به جایی رسیده که حالا زمزمه جابه‌جایی نتیجه تست ها هم شنیده می شود. مساله ای نگران کننده که مصطفی کارخانه سرمربی تیم سایپا آن را فاجعه بزرگ والیبال و حتی جامعه می داند.

*چی شد سایپا در ارومیه باخت؟

تیمم خوب نبود. نمی دانم چرا؟ از یکشنبه شب در حال بررسی دلیل باخت هستیم. البته که تیم شهرداری ارومیه خیلی بهتر منسجم تر و بهتر از ما کار کرد. من معتقدم شهرداری ارومیه پر مهره ترین تیم لیگ است، چهار دریافت کننده قدرتی عالی دارد و مدعی قهرمانی است.ما دومین باخت را یکشنبه گرفتیم و شهرداری ارومیه هم مثل ما دو باخته است. البته لیگ هنوز جا نیفتاده و همه باید صبور باشند.

*شما هر دو باخت را هم بیرون از خانه دادید؟

دقیقا، هر چند نباید این اتفاق بیفتد. اما باید هم بیشتر کار کنیم وهم آسیب شناسی. البته یک بخش از آن هم به عدم آمادگی کامل تیم برمی گردد. من انتظارم از تیمم بیشتر است . اعتراف می کنم که ایراد به من برمی گردد و دوست ندارم توپ را به زمین بازیکن بیندازم . به هر حال لیاقت تیممان هم بیشتر از این حرفها است و باید بچه ها به مرز آمادگی صد درصد، تمرکزو جنگندگی بیشتر برسند.

*شهرداری ورامین بابت ابتلای 5 بازیکن به کرونا خواسته بود بازی اش لغو شود. کاپیتان تیمش گفته بود برگزاری بازی برخلاف قوانین fivb است. درسته؟

من نمی دانم. به نظرم همه ما می دانستیم کرونا هست و در لیگ شرکت کردیم. اما لیگ منبع بازیکنان ، مربیان است . زمانی که من در جلسه قرعه کشی لیگ معترض شدم فدراسیونی ها خوششان نیامد اما من می گویم. با اینکه کسی توجهی به این موضع نکرد. ما در جلسه ای 4 ساعته ،3 ساعت و 55 دقیقه سر تیم ملی صحبت کردیم و5 دقیقه درباره لیگ. به خاطر بی توجهی ها ایرادها روی هم انباشته می شود و فردا که تیمی می آید چطور می خواهند آن را کنترل کنند؟

*این روزها حرف اینکه ممکن است تیم ها کرونای بازیکنانشان را مخفی هست هم شنیده می شود. واقعا درست است؟

من هم شنیده ام . اما واقعا پیروزی به چه قیمتی؟ شاید این حرف که ممکن است بعضی تیم ها تست مثبت بازیکنش را مخفی کند یا برای تست بازیکنی مشکوک به کرونا فردی سالم را برای تست pcr بفرستند واقعیت نداشته باشد اما واقعا راستی آزمایی این تستها را چه کسی انجام می دهد؟ اگر این مساله مدیریت نشود، اتفاقات بدتری در لیگ والیبال می افتد. آن هم حالا که کل شهرهای ایران در وضعیت قرمز هستند اگر جلوی این کار گرفته نشود فاجعه خطر بزرگی والیبال را تهدید می کند باید با همفکری برای این اتفاق راهکار پیدا کرد.چرا باید تیم ها ابتلای بازیکنانشان را کتمان کنند ،با این کار آنها نابود می شوند. همه باید برای برگزاری لیگ همکاری کنند.

*با این حساب یعنی بازیها باید لغو شود؟

نه منظور من اصلا لغو بازی نیست. فدراسیون باید جلساتی بگذارند و با همفکری راهکار پیدا کنند که شرایط بهتر شود. چرا که جامعه در خطر است.فدراسیون اگر قضیه را جدی نگیرد کل والیبال ایران درگیر کرونا می شود.

*بازی چهارشنبه با ورامین را چطور می بینید؟

شهرداری ورامین یکی از تیم های خوب است که دوسال قهرمان لیگ شده است. زمانی لیگ والیبال ایران به دو تیم ختم می شد اما حالا همه تیم ها با یارگیری خوب مدعی هستند و اصلا نتیجه بازیها قابل پیش بینی نیست. ما حتی هفته قبل در تهران مقابل گنبد به دردسر افتادیم. ما باید بیشتر تلاش کنیم چرا که قهرمانی را می خواهیم .ما رقبای زیادی داریم و همه هزینه کرده اند و به همین خاطر کار راحتی نداریم.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها