فاصله زمانی حرکت قطارهای شهر جدید هشتگرد کم می شود

 مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد استان البرز اعلام کرد که با تکمیل زیر ساخت ها تا پایان امسال فاصله زمان حرکت قطارها را به 15 دقیقه کاهش می دهیم.

فاصله زمانی حرکت قطارهای شهر جدید هشتگرد کم می شود

دکتر مسعود حق لطفی روز دوشنبه اظهار داشت : افتتاح مترو در زمستان سال ۹۸ مهمترین گام برای تشویق و ترغیب مردم به سکونت در شهر جدید هشتگرد است که تاکنون این پروژه بزرگ یک هزار میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

وی ادامه داد: هر چند در شرایط کنونی به دلیل بیماری کرونا استقبال مردم از متروی شهرجدید هشتگرد اندک است اما مسوولان اجرایی برای ترغیب مردم به سکونت در این شهر سطح رفاه عمومی را افزایش خواهند داد.

حق لطفی تاکید کرد که شهرجدید هشتگرد اولین شهر جدید کشور است که اکنون مترو در آن خدمات دهی می کند و تلاش ها برای افزایش سرعت و میزان خدمات قطار شهری مضاعف شده است.

در دی ماه سال ۹۸ خط شمالی قطار شهری گلشهر کرج - شهرجدید هشتگرد با روزی ۶ رام قطار افتتاح شد که بلافاصله عملیات ریل گذاری خط جنوبی این مسیر به اجرا درآمد که شیوع کرونا مشکلاتی در اجرای آن به وجود آورد اما با این وجود در اردیبهشت ماه ، مرداد ماه و اوایل شهریور ماه امسال نیز تست گرم روی آن انجام شد.

سوم مهرماه جاری با تامین برق خط جنوبی متروی گلشهر - شهر جدید هشتگرد اکنون روزانه ۱۴ رام قطار از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۵ در این مسیر به مسافران خدمات دهی می کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد درعین حال می گوید که اکنون مهمترین مشکل متروی این شهر کمبود د مسافر است که استقبال زیادی از آن نشده است.

وی بیان اینکه شیوع کرونا از عوامل کاهش استقبال مردم از مترو به شمار می رود، افزود: ظرفیت هر قطاریک هزار و ۵۰۰ نفر است اما با این اوصاف قطارها با هر کدام بارگیری حدود ۴۰ مسافر به خدمات رسانی خود ادامه می دهند.

شهرداری های غرب البرز خطوط تاکسیرانی را راه اندازی کنند

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد از شهرداری های نظرآباد ، کوهسار، هشتگرد و شهرستان آبیک استان قزوین خواست با راه اندازی خطوط تاکسیرانی بین متروی شهرجدید هشتگرد و شهرهای مذکور بر میزان استفاده عمومی قطار شهری شهر جدید هشتگرد بیفزایند.

حق لطفی تاکید کرد که با بهره گیری ساکنان غرب استان البرز و شرق استان قزوین از متروی شهرجدید هشتگرد افزون بر رونق خدمات قطار شهری ، رفت و آمد ساکنان این مناطق به شهرهای کرج و تهران تسهیل می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد بیان داشت: ایستگاه های مناسب برای استقرار تاکسی های ون و اتوبوس در ایستگاه قطار شهری شهرجدید هشتگرد پیش بینی شده است .

وی ادامه داد: اکنون اولویت شرکت عمران شهرجدید هشتگرد تکمیل سیگنالینگ قطار شهری است که فواصل حرکت قطارها ۱۵ دقیقه خواهد شد که این طرح تا آخر امسال تکمیل می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت : ۲ ایستگاه قطار شهری در محدوده شرکت ماموت و شهر هشتگرد با صرف ۶۰ میلیارد تومان تا آخر امسال به بهره برداری می رسد.

تکمیل ۵۰ هزار مسکن مهر در شهرجدید هشتگرد

حق لطفی گفت : تکمیل ۵۰ هزارواحد مسکن مهردرشهر جدید هشتگرد مهمترین برنامه کاری این شرکت است که برای ۳۵ هزارواحد آنها متقاضیان موثرنام نویسی کرده اند ضمن آنکه۱۲هزارو۳۰۰ واحد به صورت خودمالکی در این بخش داریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ادامه داد: از مجموع ۵۰ هزار واحد مسکن مهر این شهر حدود سه هزار واحد مسکونی دارای مشکل حقوقی است که در حال رفع این مشکل هستیم.

وی بیان داشت: از مجموع ۵۰ هزار مسکن مهر شهرجدید هشتگرد تکمیل ۳۵ هزار واحد آنها ازتعهدات دولت است که ازاین تعداد ۳۳ هزار واحد آنها مرحله نازک کاری را پشت سرگذاشته و یک هزارو ۹۰۶ واحد باقی مانده تا آخر فصل پاییز به تمام خواهد رسید.

مردم برای تقسیط هزینه های مسکن مهر اقدام کنند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از متقاضیان مسکن مهر خواست هر چه زودتر برای تقسیط هزینه های مسکن مهر اقدام کنند.

وی گفت : از مجموع ۳۵ هزار واحد مسکونی مهر تاکنون ۲۵ هزار واحد آنها فروش اقساطی شده است که ۱۰ هزارمتقاضی تاکنون برای دریافت دفترچه تقسیط مراجعه نکرده اند.

حق لطفی تاکید کرد که تمام تلاش خود را برای تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر به کار بسته ایم و امیدواریم تا پایان فصل پاییز پرونده ساخت وساز مسکن مهر را به پایان برسانیم .

نقص زیر ساختی در پنج هزار مسکن مهرشهرجدید هشتگرد

وی میزان پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر ناتمام را حدود ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت : در حوزه زیر ساخت ها حدود پنج هزار واحد فاقد یکی از زیر ساخت ها مانند آب، برق، گاز و فاضلاب است .

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ادامه داد: طبق تفاهم نامه ۸۰ میلیارد تومان شامل ۵۰ میلیارد تومان به شرکت آبفا و ۳۰ میلیارد تومان به شرکت برق استان البرز اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: تاکنون ما نسبت به تعهدات خود عمل کرده ایم و به اداره برق شهرستان ساوجبلاغ ۲۱ میلیارد تومان زمین و اعتبار اختصاص داده ایم و شرکت آبفا نیزبرای ساخت تصفیه خانه آب انتخاب زمین انجام داده است.

حق لطفی تاکید کرد که طبق تفاهم نامه بایستی تا چهار ماه آینده کاستی های زیر ساختی در بخش آب ، برق ، گاز و فاضلاب واحدهای مسکونی مهر در این شهر برطرف شود.

وی گفت : قرار است حدود ۲۰۰ هزار نفر در ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر شهرجدید هشتگرد ساکن شوند که اکنون در مجموع جمعیت این شهر ۸۰ هزار نفر است.

ساخت ۲۵ مدرسه و ۱۲ طرح ورزشی در شهر جدید هشتگرد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد بیان داشت : تاکنون از مجموع ۳۳ مدرسه پیش بینی شده برای این شهر ، ۲۵ مدرسه آنها ساخته شده است.

همچنین ۱۲ زمین و فضای ورزشی در این شهر آماده سازی شده و امسال هم طبق قرار داد ۱۲۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه می شود.

احداث ۱۰ مسجد در شهر جدید هشتگرد از دیگر اقدامات مهم شرکت عمران شهر در این شهر به شمار می رود.

پیش بینی ۱۷۰ میلیارد تومان برای احداث نیازهای آموزشی ، ورزشی و فرهنگی

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد بیان داشت : حدود ۱۷۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه ، فضاهای ورزشی و فرهنگی در سال آینده پیش بینی کرده ایم که باید تامین شود.

وی ادامه داد: قرار است تا پایان امسال حدود چهار مدرسه دیگر پس از تکمیل تحویل آموزش و پروزش شود.

همچنین ساخت چهار سالن ورزشی پیش بینی شده که ۲ سالن آنها تا آبان امسال و ۲ سالن دیگر تا سال آینده بهره برداری می شود.

سه پارک در آبان ماه امسال در فاز هفت شهر جدید هشتگرد کلنگ زنی می شود که در مرحله فراخوان است ، احداث یک کتابخانه ، یک فرهنگسرا و یک واحد آتش نشان ی برای فاز هفت شهر جدید هشتگرد پیش بینی شده تا خدمات رو بنایی و زیر بنایی انجام شود.

مشارکت های اقتصادی در شهرجدید هشتگرد شکل گرفته است

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد به فعالیت های اقتصادی در این شهر پرداخت و گفت : مشارکت های اقتصادی در شهر جدید هشتگرد شکل گرفته و تاکنون ساخت هشت مرکز تجاری بزرگ در این شهر پیش بینی شده که آبان ماه امسال گلنگ زنی می شود.

وی ادامه داد: توسعه مراکز تجاری در فازهای مختلف شهر جدید هشتگرد با سرعت و دقت پیگیری می شود.

تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی در دست اقدام است

حق لطفی با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرجدید هشتگرد گفت : این پروژه از سال قبل نیمه تمام مانده که برای تکمیل تحویل شهرداری شد اما مدیریت شهری نتوانست آن را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: موضوع تکمیل بیمارستان شهرجدید هشتگرد به شورای تامین استان البرز رفت که قرار شد زمین را پس بگیرند که وارد بحث حقوقی شده است.

حق لطفی گفت : با توجه به ضرورت تکمیل بیمارستان ، شرکت عمران شهرجدید هشتگرد وارد این مقوله شده و قرار است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز این پروژه تکمیل شود.

وی ادامه داد: مقرر شد که ساخت و تکمیل بیمارستان توسط شرکت عمران شهرجدید هشتگرد انجام شود و در بخش تامین نیروی انسانی و امکانات استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد افزود: قرار است این بیمارستان در مدت ۲ سال تکمیل و راه اندازی شود.

بودجه تکمیل این بیمارستان ۱۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که با ۱۲ هزار متر مربع زیر بنا در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع بهره برداری شود.

نام نویسی ۲۵ هزار متقاضی برای طرح ملی مسکن

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه مجتمع های طرح اقدام ملی مسکن آبان ماه امسال در این شهر کلنگ زنی می شود، گفت : ۲۵ هزار نفر در استان البرز برای این نوع مسکن نام نویسی کردند که ۱۱هزار نفر به دلیل نقص مدارک حذف شدند.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۴ هزار نفر تایید اولیه شده اند که تاکنون ۲هزار و۵۰۰ نفرآنان تایید نهایی را دریافت کرده اند.

از مجموع ۲ هزارو ۵۰۰ نفر تائید شده نهایی، ۲ هزارو۴۰۰ نفر افتتاح حساب داشته اند که به طور متوسط هر نفر ۴۰ میلیون تومان ودیعه مسکن پرداخت کردند.

حق لطفی گفت : در مجموع در این بخش حدود ۵۴ میلیارد تومان به بانک واریز شده و برای ساخت یک هزارو ۲۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن پیمانکار پیش بینی شده است .

همچنین برای حدود هفت هزارو ۵۰۰ واحد دیگر طرح اقدام ملی مسکن تفاهم نامه ساخت منعقد شده که حدود یک هزارو ۵۰۰ واحد در قالب خود مالکی ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد پیش بینی کرد که بین ۱۵هزار تا ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این شهرساخته شود.

تصویب طرح جامع و تفصیلی شهرجدید هشتگرد

حق لطفی اعلام کرد که طرح های جامع و تفصیلی شهرجدید هشتگرد در شورای عالی مسکن کشور تصویب شده است .

وی کمبود آب آشامیدنی در غرب استان البرز را از مشکلات برشمرد و گفت : قرار است پنج میلیون متر مکعب آب از سد طالقان به شهرهای نظرآباد ، کوهسار و شهر جدید هشتگرد اختصاص یابد.

شهرجدید هشتگرد در ۴۰ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد که برای اسکان جمعیت سرریز ۲ کلانشهر تهران و کرج ازاوایل دهه ۷۰ احداث آن آغاز شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها