عجایب جهان

جزیره مارها/ از این منطقه ممنوعه زنده بیرون نمی آیید!

جزیره مارها در نزدیکی سواحل برزیل است که در هر مترمربع آن یک مار سمی وجود داشته و کسی جرئت رفتن به آن جا را ندارد.

جزیره مارها/ از این منطقه ممنوعه زنده بیرون نمی آیید!

حالا که شیوع ویروس کرونا انجام سفرهای گردشی و دیدن مناطق مختلف کره زمین را برای افراد محدود کرده است دیدن نقاطی که اگر در کشور خودمان هم نباشد می‌توانیم با جستجویی مختصر در دنیای مجازی به تصاویر و اطلاعات آن دستیابی پیدا کنیم و سفری به اصطلاح مجازی داشته باشیم می‌تواند برای اهالی تفریح و گردش کار جذابی باشد.

جزیره مارها، مکانی ممنوعه برای انسان‌ها در برزیل است که در هر مترمربع آن یک مار سمی وجود دارد. جزیره‌ای در بیست و پنج مایلی سواحل برزیل که هیچ کسی جرأت رفتن به آنجا را ندارد.

یکی از مشهور ترین افسانه‌ها و قصه‌هایی که از جزیره مارها نقل شده، روایت شکارچی است که روزی راهش را در نزدیکی جزیره گم می‌کند و پس از چند روز جنازه خونینش در دریاچه نزدیک جزیره پیدا می‌شود.

منطقه ممنوعه برای انسان‌ها در کدام کشور قرار دارد؟ ///دپویی

براساس داستان‌های نقل شده، خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین مارها از جمله مارهای طلایی در این جزیره دیده شده است، در جزیره مذکور مارهایی دیده شده که طول آن‌ها به چند صد متر می‌رسد و هنوز کشف نشده‌اند.

حدود ۲۰۰۰ مار سمی در این جزیره زندگی می‌کنند که در میان آن‌ها افعی طلایی از همه سمی‌تر و خطرناک‌تر است و تا امروز حدود ۹۰ درصد مرگ و میرهای حاصل از مار گزیدگی در برزیل به خاطر نیش زهر آلود این مار بوده است.

منطقه ممنوعه برای انسان‌ها در کدام کشور قرار دارد؟ ///دپویی

پرندگان مهاجر و حشرات از جمله منابع تغذیه برای مارهای این جزیره هستند و تقریبا به غیر از پرندگان هیچ منبع غذایی دیگری برایشان وجود ندارد. همچنین طبق آنچه کارشناسان درباره این جزیره گفته اند، گونه‌های دیگری از مار مانند رتیل غول پیکر و مارمولک تگو بزرگ هم در این جزیره دیده شده است.

منطقه ممنوعه برای انسان‌ها در کدام کشور قرار دارد؟ ///دپویی

ایالت سائوپائولو خاستگاه اصلی جزیره مار است. جزیره‌ای که شاید در کارتون‌های دوران بچگی خود بارها تصویر آن را دیده باشیم. جزیره گنج و صندوقچه‌ طلا و دزدان دریایی که پس از کشتن مارها به طلاها دست پیدا می‌کنند، اما در حقیقت جزیره مارها حدوداً صد هزار سال پیش با بالا آمدن سطح آب دریا از آمریکا جدا شده است و بعد از آن مارها در آن گیر افتاده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    این مسئولین دولتی ایران را نمیشه بفرستند آنجا. با تصمیمات اشتباه خود بلایی بر سر مارهای این جزیره می آورند که به .... خوردن می افتند و هر ماری یک مار دیگر را می خود یعنی حکایت این روزهای مردم ایران!!!

  • ¤
    0

    وایی

  • کاربر ناشناس
    0

    مار چندصدمتری؟! واقعا؟

    نظرات شما -
    • یا
      0

      خنگ خدا نوشته کشف نشده بخونش قشنگ. وقتی کشف نشده چرا میگی چندصدمتری. ندیده غیب میگی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها