​۲۰ موکب اربعین در شهرکرد برپا می شود

در نشست مشترک شهردار شهرکرد و رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس شورای نظارت بر هیئت‌های مذهبی استان، پیرامون هماهنگی و برگزاری باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی بحث و تبادل نظر شد.

​۲۰ موکب اربعین در شهرکرد برپا می شود

در این جلسه بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد گفت: همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، تعداد ۲۰ موکب مذهبی توسط هیئت‌های مذهبی داوطلب در نقاط مختلف شهر برپا می شود.

وی گفت: در این موکب‌ها با رعایت ویژه پروتکل های بهداشتی، برنامه های متنوع و متعدد فرهنگی و مذهبی با محتوای اربعین حسینی اجرا می‌شود.

شهردار شهرکرد افزود: مجموعه مدیریت شهری متناسب با امکانات و ظرفیت خود، نسبت به فضاسازی و آماده‌سازی موکب‌ ها به هیئت‌ها کمک خواهد کرد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی در کنار مجموعه برنامه‌های شهرداری باعث اثربخشی بهتر در فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

فرهاد رئیسی افزود: در برنامه‌های روز اربعین توجه به رعایت اصول بهداشتی، جمع آوری کمک‌های مردمی، ایجاد شور و نشاط در برنامه‌های مذهبی مدنظر هیئت‌ها قرار گیرد.

مصطفی حیدری عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری شهرکرد همراه و حامی هیأت های مذهبی است، افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر به هیأت های مذهبی در جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم روز اربعین کمک مالی می شود.

وی نقش برخی از دستگاه‌های فرهنگی استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی را کمرنگ عنوان کرد و گفت: امروزه هیأت های مذهبی نقش بسزایی در اجرای فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی ایفا می‌کنند و خلاء کم‌کاری برخی دستگاه ها را جبران کرده اند.
در پایان اعضاء حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون برگزاری برنامه‌های روز اربعین پرداختند.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها