هشدار یک موسسه بین‌المللی درباره تاثیر سوء همه‌گیری بر کودکان

موسسه خیریه Save the Children هشدار داد: همه گیری بیماری کووید-۱۹ موجب بیشترین افزایش در موارد ازدواج کودکان طی ۲۵ سال در دنیا می‌شود.

هشدار یک موسسه بین‌المللی درباره تاثیر سوء همه‌گیری بر کودکان

بنابر اعلام موسسه Save the Children تا سال ۲۰۲۵ میلادی و در نتیجه همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ حدود ۲.۵ میلیون دختربچه در دنیا در معرض کودک همسری قرار می‌گیرند.

کارشناسان این موسسه خیریه این رقم را بیشترین افزایش در موارد کودک همسری در ۲۵ سال اخیر توصیف کردند که می تواند پیشرفت های بدست آمده در پایان دادن به این معضل را با خطر مواجه کند.

دختران در مناطق آفریقا، آمریکای لاتین و کارائیب در میان آسیب پذیرترین گروه‌ها هستند

آمار نشان می دهد در سال جاری میلادی حدود ۵۰۰ هزار دختر دیگر در معرض کودک همسری بوده اند و این ارقام علاوه بر رقم ۱۲ میلیون دختری است که قربانی کودک همسری هستند.

افزایش آمار کودک همسری به پیامدهای اقتصادی همه گیری کووید-۱۹ نسبت داده شده که شمار قابل توجهی از خانواده ها را در بسیاری از کشورها به سمت فقر سوق داده است.

به گزارش اسکای نیوز، پیش بینی می شود کشورهای جنوب آسیا بیشترین افزایش را در موارد کودک همسری داشته باشند و در سال جاری نزدیک به ۲۰۰ هزار دختر دیگر در این منطقه در معرض کودک همسری قرار گیرند. همچنین دختران در مناطق آفریقا، آمریکای لاتین و کارائیب در میان آسیب پذیرترین گروه‌ها هستند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها