طرح آبرسانی به ۴۰ محله عشایری شهرستان زیرکوه آماده افتتاح است

طرح آبرسانی به ۴۰ محله عشایری بمرود در شهرستان مرزی زیرکوه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان تکمیل شد و قرار است به مناسبت ۱۵ مهر «روز ملی روستا و عشایر» با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح ‌شود.

طرح آبرسانی به ۴۰ محله عشایری شهرستان زیرکوه آماده افتتاح است

این طرح همزمان با روز ملی روستا و عشایر و با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان امور عشایر ایران و جمعی از مسوولان در منطقه عشایری بمرود زیرکوه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از سفر وزیر جهاد کشاورزی به این استان خبر داد و گفت: افتتاح پروژه آبرسانی به محلات عشایری بمرود به نمایندگی از پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور، با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری مهمترین برنامه این سفر است.

مشیرالحق عابدی افزود: کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی به دعوت استاندار هفته آینده به خراسان جنوبی سفر می‌کند و این پروژه‌ها به صورت متمرکز و در راستای برنامه‌های گرامی‌داشت روز ملی روستا و عشایر در خراسان ‌جنوبی افتتاح می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی هم روز پنجشنبه گفت: طول شبکه انتقال آب این پروژه ۸۰ کیلومتر و طول شبکه برق آن ۱۱.۵ کیلومتر است.

مهدی عصمتی‌پور افزود: در این طرح ۶۲۰ خانوار عشایری از آب سالم و بهداشتی تا افق ۱۴۰۴ برخوردار می‌شوند و آب مورد نیاز ۶۵ هزار راس دام نیز تامین خواهد شد.

وی عنوان کرد: احداث ۹۲۰ مترمکعب منبع بتنی، ۲ ایستگاه پمپاژ، حفر چاه به عمق ۱۸۰ متر و تامین آب با (۷۵۰EC) و بسیار شیرین از دیگر مشخصات فنی این طرح آبرسانی است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: برای اجرای کامل این پروژه ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی سازمان امور عشایر کشور هزینه شده است.

فاز اول این پروژه به طول ۲۱ کیلومتر خط انتقال در دهه فجر سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید که ۵۰ خانوار در ۲ محله عشایری از مزایای آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

همچنین فاز دوم این پروژه در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد و در این مرحله نیز ۳۱۰ خانوار عشایری از آب بهداشتی برخوردار شدند.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و جمعیت کمتر از ۸۰۰ هزار نفر، چهارمین استان عشایری کشور است و ۱۳ درصد جمعیت استان معادل ۸۱ هزار نفر عشایر هستند.

سال گذشته و نخستین بار همایش روز ملی روستا و عشایر - ۱۵ مهر ۹۸ - خارج از تهران و در خراسان‌ جنوبی برگزار شد.

معاون اول رییس جمهوری، ۸ وزیر و ۴۰ نفر از معاونان وزرا و رؤسای سازمان‌های کشوری برای حضور در این همایش و مشارکت در برخی برنامه‌های افتتاحیه، کلنگ‌زنی پروژه و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان، به خراسان جنوبی آمدند.

آغاز عملیات اجرایی طرح راه‌آهن بیرجند، شروع پروژه احداث هزار هکتار گلخانه و انعقاد چهار تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی از شهرستان‌های مرزی استان شامل نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با همکاری چهار دستگاه معین کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی و بنیاد مستضعفان از مهمترین برنامه‌های جانبی این همایش بود.

اختصاص اعتبار برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی استان از دیگر دستاوردهای برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در خراسان جنوبی است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها