پایان جنجال بر سر دنا پلاس‌های مجلس

خودروها به نمایندگان فروخته نخواهد شد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به افزایش سرسا‌م‌آور قیمت خودرو از زمان خرید بر اساس مصوبه هیئت رئیسه خودروهای دنا به نمایندگان فروخته نمی‌شود و در مالکیت مجلس خواهد ماند.‌

خودروها به نمایندگان فروخته نخواهد شد

محمد حسین فرهنگی افزود: مجلس یازدهم که قریب به چهار ماه است سکان تقنین و نظارت را در بهارستان به‌دست گرفته، تلاش دارد ضمن اصلاح رویه‌های گذشته، نیازهای ضروری نمایندگان برای خدمت به مردم را نیز مهیا کند.
وی ادامه داد:یکی از نیازهای نمایندگان مجلس، وجود خودرو برای سرکشی به نقاط دور و نزدیک حوزه‌های انتخابیه است. در دوره گذشته خودروهایی به نمایندگان داده شده که در این میان، خودروهای گران قیمت سوزوکی ویتارا و سراتو و در ادوار قبل‌تر زانتیا مشاهده می‌شود.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس یازدهم تصریح کرد: با این حال مجلس یازدهم بر تهیه خودروی داخلی با اولویت خودروی پژوپارس تأکید داشت اما با توجه به برنامه تولید کارخانه ایران خودرو ناگزیر به خرید ترکیبی از دنا و پژو پارس اقدام کرد.مطابق قواعد و رویه‌های جاری دستگاه‌های دولتی این خرید حدود ۴ماه پیش با قیمت مصوب کارخانه که برای همه دستگاه‌های دولتی بوده انجام شد.
فرهنگی با بیان این که تأمین خودرو و راننده توسط مجلس برای انجام وظایف نمایندگی امری بدیهی است عنوان کرد: رویه چند سال گذشته این بود که برای صرفه جویی در هزینه‌ها خودرو به صورت قسطی به نماینده واگذار و در این صورت تمام هزینه‌های مربوط به خودرو به عهده نماینده گذاشته می‌شد.
وی ادامه داد:هیئت رئیسه این رویه که باعث کاهش جدی هزینه‌ها برای مجلس می‌شد را امری منطقی تشخیص داد و مطابق آن اقدامات اداری اولیه برای اجرایی کردن آن صورت گرفت اما رها شدگی بازارخودرو و افزایش سرسام‌آور قیمت خودروها که حتی پراید را هم تبدیل به کالایی لاکچری کرد، باعث تفاوت قیمت بسیار بالای ارزش روز خودروی خریداری شده نسبت به قیمت کارخانه شد.
سخنگوی هیئت رئیسه افزود:همین مسئله زمینه تخریب جریان مخالف مجلس انقلابی را فراهم ساخت و با هشتگ‌زنی و جوسازی، فضایی ایجاد شد که نمایندگانی که صرفا نیازمند تأمین خودرو برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه هستند، مورد اتهام قرار گرفتند.
وی ابراز کرد:این در حالی است که حدود ۶۰ نفر از نمایندگان حتی برای دریافت خوردو ثبت نام نکرده بودند و تعدادی دیگر نیز علی‌رغم نیاز برای جلوگیری از سوءاستفاده جریان تحریف، خودروهای خود را تحویل نگرفتند یا پس دادند، نمایندگان دیگر نیز صرفا بر تأمین خودرو برای انجام وظیفه نمایندگی تأکید دارند و نه بیشتر.
فرهنگی افزود:در نهایت نظر به اختلاف قیمت بسیار زیاد ارزش روز خودروها در مقایسه با قیمت خرید، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به این جمع‌بندی رسید که صرفه‌جویی قابل توجهی که در زمان خریداری و تصمیم‌گیری خودرو، هدف اصلی واگذاری خودروها به نمایندگان بود، با افزایش ناگهانی قیمت در طول ۴ ماه که باعث بالارفتن ارزش خودروها شده است، پوشش داده می‌شود.
وی خاطر نشان کرد:بنابراین مقرر شد خودروهای خریداری شده به نمایندگان فروخته نشده و مالکیت آن متعلق به مجلس باقی بماند و در طول دوره نمایندگی از آن استفاده کنند.

منبع: خانه ملت

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناظمی
    0

    هه هه باورکردیم!!وای به خونی که یک شب ازش بگذره

  • هوشی
    0

    معادل پولش را شیتیل می گیرن .بیصدا.

  • کاربر ناشناس
    0

    بس کنید چهارسال دیگه کدوم نماینده ماشین کهنه رو تحویل میگیره !؟ داستانها رو تموم کنید

  • ناشناس
    0

    علنا دارن میگن از جیب بیت المال میخریم استفاده می کنیم فرسوده شد میزاریم کنار پولی هم قرار نیست بدیم

  • مهدی
    0

    ابلهان باور کنند،،،، نه ما مردم همیشه در صحنه که همه چی ازتون دیدیم

  • ایرانی
    0

    راست میگه دنا پلاس نمیدن لندکروز میدن

  • محمد
    0

    اگه راست باشه که انصافا هیات رییسه مجلس برای ظاهر سازی هم که شده یک غیرتی از خودش به خرج داده/// ولی فکر کنم دیدند صدای مردم در اومد اینو شایع کردند کم کم که فضا آرامتر شد به نام مبارک نماینده ها میزنند اگه کسی هم چیزی گفت میگن چون هزینه هاش نمیصرفیده به نامشون زدیم که خودشون هزینه کنند و ازون طرف هم ماهیانه حدود 5میلیون بهشون خواهند داد برای هزینه هاش

  • .
    0

    اتفاقا به فروشن به نفع مردم ایت.چون الان علاوه بر راننده تمام هزینه های ماشین بنزین تعمیرات و ... بر عهده مردم است تازه بعد از ۴ سال هم انرا به خود نمابنده می دهند.خوب ابن بهترین حالت برا نماینده است.سوار اسبی است که تمام خورد و خوراک ان بر عهده دیگری است و بعدا هم این اسب مجانی به وی میرسد.

  • حمید
    0

    در کتاب خاطرات هاشمی هست با ارز دولتی نمایندگان ماشین گرفتند و ایشان اجازه داده و بعد هم بوده چرا مسئولیت کارتان را به عهده نمگیرید و یا پنهان کاری میکنید بعد میگید نقدینگی چرا زیاد شد

  • كوكب
    0

    زشت هست . نماينده خودرو بخره بابا يه بنز يه بي ام وه بديد نه ارابه مرگ ماشيني بدهيد تا بفهمند ماشين چيه با گدايي و درشكه سواري كشور آباد نمي شود نمايندگان بايد همراه عزيزانشان و نخبه ها هر سال سه ماه ماموريت خارجه برن برن ببين زندگي چيه موفقيت چيه رفاه چيه خونه چيه اتوبان چيه فرودگاه چيه بايد بسيار سفر كردن تا نماينده پخته شود خامي . نماينده در غار نمي فهمه قانون چيه نماينده بايد جهان بيني رشد كند منطق رشد كند اگر نمايندگان همراه زن و بچه برن ببينند مي توانند كشور را در مسير درست قرار دهند . نمي شود كسي دريا نوردي نكرده ارزش بخواهي سفرنامه دريا بنفويسه . عزيزان نماينده ، شما اگر بخواهيد مي توانيد ما را از اين عقب ماندگي و شكست اقتصاد و هرجومرج در همه چيز نجات بدهيد فقط با رفتن و ديدن قياس كنيد عربستان با ايران و بيائيد در صدا و سيما بگيد فرودگاههاي عربستان اينگونه است فرودگاههاي ما اينگونه . ملاك قياس عربستان امارات كره جنوبي ... بايد باشد فقظ همين كافي است

  • سعید
    0

    جلوی تصمیم اشتباه رو گرفتن وگوش دادن به انتقادات ملت جای تحسین داره.

  • ناصر
    0

    چه ماشین بگیرند چه پولشا بگیرند در هر صورت به عنوان یک ایرانی راضی نیستم چون یک هشتادو پنج میلیونیوم تمام دارایی دولت متعلق به من و هر ایرانی است، پس نمایندگان انقلابی نه نمازتون درست است نه لقمه ای که می خورید حلال است،

  • علی عباسی
    0

    مجلس چقدر بودجه مصوب دارد که سیصد و پنجاه خودرو سیصد و پنج میلیونی دنا بخرد غیرعادلانه است مورد قبول هیچ فرد معقول منطقی نیست این حنارا به سرخپوستان بمالید همواره ریش گذاشتین به مردم دروغ بگویین کلک مرغابی بیش نیست

  • علی قلیان
    0

    اینکه بد تر شد !هم استفاده میکنند و هم پول نمیدهند. مسئله این است: حقوق و مزایای یک نماینده چقدر است؟ چرا همه چیز را شفاف نمیکنید؟ ارزوی ما در این دوره مجلس شفاف بود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها