پرسپولیس به نیمه نهایی آسیا رسید/ تاریخ‌سازی سرخ‌ها در لیگ قهرمانان

تیم فوتبال پرسپولیس ایران با برتری برابر پاختاکور ازبکستان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

پرسپولیس به نیمه نهایی آسیا رسید/ تاریخ‌سازی سرخ‌ها در لیگ قهرمانان

در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران از ساعت ٢١:١۵ چهارشنبه در ورزشگاه جاسم بن ‌حمد شهر دوحه به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت که این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

برای پرسپولیس در این دیدار عیسی آل‌کثیر در دقایق ۵٠ و ۶٧ گلزنی کرد.

پرسپولیس با این برد برای سومین بار در چهار سال اخیر به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و از این نظر تاریخ‌سازی کرد.

پرسپولیس باید عصر شنبه در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، برابر النصر عربستان به میدان برود.

نیمه نخست

در ١۵ دقیقه ابتدایی این دیدار، شاهد بازی محتاطانه از هر دو تیم بودیم و بیشتر لحظات، توپ در میانه میدان در جریان داشت.
سفیدپوشان پاختاکور در تلاش بودند در همان دقایق ابتدایی فشار را روی دروازه پرسپولیس بیشتر کنند اما عملکرد مدافعان پرسپولیس اجازه این کار را نداد.

در دقیقه ١۶ بازی، جلال‌الدین ماشاریپوف با یک تکل خشن روی مچ پای کمال کامیابی‌نیا مرتکب خطا شد و در ابتدا داور او را با کارت زرد جریمه کرد اما لحظاتی بعد، با بررسی VAR داور کارت زرد را باطل و ماشاریپوف را با کارت قرمز جریمه کرد تا پاختاکور ١٠ نفره کار را دنبال کند.

در ١۵ دقیقه دوم بازی و پس از اخراج ماشاریپوف، شاگردان گل‌محمدی سعی داشتند بازی را بیشتر کنترل کنند و با انجام بازی صبورانه بر حریف مسلط شوند. در این میان سفیدپوشان پاختاکور روی یک ضربه کرنر فرصت نصفه و نیمه‌ای داشتند اما با هوشمندی مدافعان پرسپولیس این موقعیت به گل تبدیل نشد.

در دقیقه ٣۵ احسان پهلوان با حرکتی از سمت چپ دروازه پاختاکور را با خطر روبرو کرد اما ارسال او راهی به دروازه پیدا نکرد.

در دقیقه ٣٨ روی ارسال بشار رسن، آل‌کثیر فرصت بسیار خوبی به دست آورد اما نتوانست ضربه سر خوبی به توپ بزند.

نیمه دوم

در نیمه دوم این دیدار پرسپولیس بازی را به خوبی کنترل کرد و در دقیقه ۵٠ به گل رسید. روی پاس خوب محمد حسین کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی از سمت راست از تله آفساید فرار کرد و با یک پاس عرض در مقابل دروازه توپ را به عیسی آل‌ کثیر رساند و این بازیکن هم سرضرب، دروازه پاختاکور را باز کرد.

در ادامه این دیدار شاگردان گل‌محمدی با یک بازی منطقی بازی را کنترل کردند و سعی داشتند با تکیه بر یک یار بیشتر، فشار را روی حریف بیشتر کنند. در این بین حملاتی از سمت چپ روی دروازه پاختاکور طراحی شد اما این حملات به گل تبدیل نشد.

در ادامه این دیدار و در دقیقه ۶٣ خامداموف با یک شوت محکم دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد اما شوت او با برخورد به شجاع خلیل‌زاده راهی کرنر شد.

در دقیقه ۶٧، حرکت خوب سعید آقایی از سمت چپ و ارسال این بازیکن به درون محوطه جریمه پاختاکور، توپ را به آل‌کثیر رساند تا این بازیکن گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند.

در دقیقه ٧١ احسان پهلوان حرکتی را از سمت چپ آغاز کرد و در ادامه با یک پاس عرضی، احمد نوراللهی را صاحب توپ کرد اما شوت این بازیکن از بالای دروازه به اوت رفت.

ترکیب پرسپولیس: ترکیب حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، سعید آقایی، سیامک نعمتی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی (٧۶ میلاد سرلک)، احسان پهلوان (٧۶ مهدی شیری)، بشار رسن ( ۶٨ امید علیشاه)، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر (۹۰ مهدی عبدی).

ترکیب پاختاکور: الدوربک سویونوف، آنزور اسماعیلوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، خوجی اکبر علیجانوف، دراگان سران، ایگور کریمتس، دوستونبک خامداموف، اودیلجان ژامروبکوف، سردار سابیرخوجائف، فرخ صیفیف و ارن دردیوک.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ماد
    0

    خدا رو شکر ماشالله بچه ها دم همتون گرم با این همه سختی و فشار بازی ها جانانه میجنگید تشکر پرسپولیس کبیر ایران

  • پرسولیس همیشه قهرمان
    0

    انتقام تیمهای ایرانی بخصوص آبیهای آبلیمورو گرفتیم حالا هی بگن بابامسعود!!!!

    نظرات شما -
    • سید
      0

      بابا مسعود هم پنجره تون رو باز کرد هم قبل از این بازی رفت بخشش بازیکن اخراجیتون رو گرفت قرمز لنگی

  • ل.ن
    0

    تاریخ ساز استقلال با دو قهرمانی و۴ بار حضور در فینال. پرسپولیس تازه مد شده وگرنه با بیش از ۴۰ سال قدمت حرفی در آسیا نداره.

    نظرات شما -
    • مهدی معالی نیا
      0

      حرف روز رو بزنید. دو تا تیم در پیت رو بردید فکر کردید چه خبره

  • .
    0

    به امید خدا قهرمانی اسیا. بچه های سخت کوش ایران زمین بعد ۳۵ سال دل مردم لک زده از بس هنوز جام ندیده اند.بالاغیرتا امسال قهرمان بشید.هیچ چیز از قهرمانی کم ندارید

  • رسول
    0

    تبریک به تمام مردم ایران ، دمت گرم پرسپولیس که شادمان کردی . چند جا دیدم طرفداران مثلا استقلالی ناراحتن از برد پرسپولیس و میخوام بگم زشته بخدا کری بزارین برا لیگ خودمون نه منتظر باخت نماینده کشورمون باشید بشینید مسخره کنید که البته میدونم مشکل کجاست !! می ترسید پرسپولیس قهرمان بشه و شما ... نه جونم اینجا لیگ قهرمانان تیمهای مدعی هست نه امجدیه

    نظرات شما -
    • سید
      0

      نه اینکه شما خیلی وطن پرست هستید بعد از باخت استقلال داشتید از خوشحالی می مردید

  • سید
    0

    تبریک به بابا مسعودشون

  • سید
    0

    معنی تاریخ سازی رو هم فهمیدیم میگم استقلال چهار بار فینال آسیا بوده دو بار قهرمان آسیا بابا مسعودی هم در کار نبوده الان تاریخ ساز کیه بد نیست قبل از تیتر زدن کمی دقت کنید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بو سوزش میاد

  • سمانه
    0

    عشقن پرسپولیسیا فقط کاش استقلالیها وسط قلیون کشیدناشون میزدن شبکه سه میدین چطور میشه پاختاکور شکست داد

  • زکی پور
    0

    آفرین به پرسپولیس انشاالله باقهرمانی در آسیا دیگه حرف برا گفتن نزاریم

  • ل.ن.
    0

    تاریخ سازی قهرمانی استقلال در آسیا مثل حذف نام کوروش درکتاب درسیه. استقلال سرور . تمام تمام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها