افزایش موارد ابتلا به کرونا در میان کودکان آمریکایی

آمارها نشان می‌دهد که همزمان با بازگشایی مدارس در ایالات متحده موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در میان کودکان آمریکایی افزایش پیدا کرده است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در میان کودکان آمریکایی

موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در میان کودکان و نوجوانان آمریکایی رو به افزایش است به گونه‌ای که به گفته مقامات آمریکایی اقداماتی چون بازگشایی سراسریِ مدارس و همچنین از سرگیری فعالیت های ورزشی و فعالیت‌های دیگر در تشدید این آمار نقش داشته‌اند.

بنابر اعلام آکادمی متخصصان اطفال در آمریکا، کودکان در تمامی گروه‌های سنی ۱۰ درصد از مجموع موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را تشکیل می‌دهند در حالی که این رقم در ماه آوریل دو درصد بوده است.

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا روز دوشنبه اعلام کرده است موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان مدرسه‌ای در اوایل ماه سپتامبر روند افزایشی خود را آغاز کرده چرا که بسیاری از کودکان به کلاس‌های درس حضوری بازگشته‌اند.

این مرکز همچنین اعلام کرد: نوجوانان دو برابر بیش از کودکان به کروناویروس آلوده شده‌اند. با این حال بیشتر کودکان آلوده به کروناویروس علائم خفیفی دارند و موارد بستری در بیمارستان و مرگ و میر در آنان نسبت به بزرگسالان کمتر است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته پزشکان آمریکایی افزایش موارد ابتلا یک نگرانی بزرگ است و تاکید کننده اهمیت استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و سایر اقدامات احتیاطی است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها