استاندار زنجان:

بزرگترین پایانه‌ صادراتی فرش در زنجان راه‌اندازی می‌شود

استاندار زنجان گفت: این استان با وجود بالا بودن کیفیت و تنوع فرش دستباف نتوانسته است جایگاه مستقیمی در صادرات این محصول داشته باشد که در آینده نزدیک، یکی از بزرگترین پایانه‌های صادراتی فرش در زنجان راه‌اندازی می‌شود.

بزرگترین پایانه‌ صادراتی فرش در زنجان راه‌اندازی می‌شود

فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون عملی و فناوری رییس جمهوری و با رویکرد جهش تولید و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد، افزود: جوانان این استان به اهمیت استارتاپ‌ها و موضوعات بین رشته‌ای که جایگاه و ارزش اقتصاد علمی دنیای امروز هستند، به درستی پی برده اند و در عمل آن را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه پویایی و رشد شتابنده شرکت‌های دانش بنیان به همت جوانان استان در بازدید امسال و سال گذشته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از این موسسات، معنادار است، اضافه کرد: نقشه راهی که برای توسعه استان ترسیم شده، هم در فضای جوانان و هم در موضوع استارتاپ‌ها و تولید، جامه عمل پوشیده می‌شود.

حقیقی با اشاره به موضوع تسهیلات واحدهای تولیدی اظهار داشت: پس از هشت ماه رایزنی و پیگیری لازم، تسهیلاتی به مبلغ پنج هزار میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف، مصوب شده که این موضوع گشایش خوبی برای این استان خواهد بود.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه این استان در شرایط حال کرونایی مشکلی به لحاظ تامین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده ندارد، گفت: تمام فرآیندهای تولید مواد ضدعفونی‌کننده در داخل استان طی شده و علاوه بر تامین نیاز عموم، به برخی استان‌های دیگر هم ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر تمام مواد اولیه مورد نیاز تولید ماسک در استان تامین و روزانه ۷۰۰ هزار عدد تولید می شود که در صورات اراده جدی تر این تعداد می تواند در مدت ۴۸ ساعت به یک میلیون عدد برسد.

حقیقی خاطرنشان کرد: بر این مبنا هم اکنون حدود ۳۰۰ هزار ماسک روزانه در سطح استان به قیمت یک‌هزار تومان و ۴۰۰ هزار عدد دیگر به قیمت یک‌هزار و ۳۰۰ تومان برای گروه‌های هدف و عموم مردم عرضه می شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها