مبلغ: موسوی خوئینی‌ها ادعای لیدری و رهبری ندارد / این بحث‌ها انحرافی است

نامه اخیر موسوی خوئینی‌ها و دعوت وی از اصلاح طلبان به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بسیار مورد توجه بود و بعضا با حواشی نیز همراه شد.

مبلغ: موسوی خوئینی‌ها ادعای لیدری و رهبری ندارد / این بحث‌ها انحرافی است

مثلا اینکه برخی از اصلاح طلبان مثل علی صوفی از قصد او برای قرار گرفتن در جایگاه لیدری اصلاحات سخن گفته و برخی دیگر هچون صادق زیباکلام وی را دارای چنین ظرفیتی ندانستند. عموما فعالان سیاسی در جریان اصلاح طلب اما تلاش کردند که از این بحث حاشیه‌ای پرهیز کنند.

مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب یکی از همین افراد است . او مباحث طرح شده درباره لیدری موسوی خوئینی‌ها در جریان اصلاحات را اساسا بحثی انحرافی می‌داند و در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: «به نظر من این بحث از اساس غیر واقعی است. نه آقای موسوی خوئینی‌ها ادعایی مبنی بر لیدری و رهبری اصلاح طلبان دارند و نه اصلاح طلبان در این باره صحبتی دارند. این حرف‌ها صرفا در برخی رسانه‌ها مطرح شده است».

وی افزود: «آقای موسوی خوئینی‌ها احساس تکلیف کرده و نکاتی که به ذهنشان رسیده را در قالب نامه‌هایی بیان کرده‌اند. به خاطر اینکه ایشان یکی از شخصیت‌های برجسته اصلاح طلب هستند و مقبولیت گسترده‌ای هم دارند، نامه‌های مذکور بسیار مورد توجه واقع شده است. اما این به معنای آن نیست که ایشان نیت قرار گرفتن در جایگاه لیدری اصلاح طلبان را داشته باشند. حتی بین اصلاح ‌طلبان چنین حرف‌هایی مطرح نیست».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر میزان اثرگذاری نامه دوم موسوی خوئینی‌ها در اجماع اصلاح طلبان برای مشارکت در انتخابات 1400 گفت: «به نظر من با توجه به نفوذ و مقبولیت آقای موسوی خوینی‌ها در جریان اصلاح‌طلب ، حتما نظرات او مورد توجه واقع می‌شود. بعد از آن نیز با توجه به نظرات مختلف که اکثرا هم با نظر ایشان نزدیک ودر یک راستا قرار دارد،در یک فرایند نقد، بحث و بررسی جمع بندی‌هایی در اینخصوص حاصل می‌شود».

وی افزود: « اگر ابعاد نامه مورد توجه واقع شود، خواهیم دید که آقای موسوی خوئینی‌ها روی هم رفته به همه ملاحظات جریان اصلاح طلب و مسائل جامعه توجه کرده است».

مبلغ درباره اینکه آیا نامه موسوی خوئینی‌ها نیز بر مشارکت اصلاح طلبان با کاندیدای خالص اصلاح طلب تاکید دارد؟ گفت: «بله، امروز دیگر این یک امر اجماعی است که اصلاح طلبان با توجه به شرایط خطیری که در کشور ایجاد شده و تجارب گذشته، با توانمندی خود در صحنه حاضر شوند و نیروهای کارآمد خود را به صحنه آورند زیرا آنان در دوران مدیریت خود در هشت سال دولت اصلاحات ثابت کرده اند که از این طریق می توان به حل و فصل مشکلات پرداخت. امروز دیگر همگان به این واقعیت اذعان پیدا کرده اند که موفق ترین عملکرد در آن دولت بوده و مردم در آن دوران زندگی آرام وبا عزتی داشتند لذا اصلاح طلبان درصورت فضای آزاد و رقابتی با نیروهای توانمند و کارآمد خود در صحنه حاضر خواهند شد تا اگر موفق شدند قادر باشند همچون هشت سال برجسته دوران اصلاحات، به حل مشکلات کشور بپردازند. اگر هم که اجازه ندادند و شرایط به نحوی رقم زده شد که مثل انتخابات اسفند 98 شود در اینصورت تکلیف روشن است و مسئولان این اتفاق خودشان باید پاسخگوی خدا و افکار عمومی باشند».

منبع: آزادی

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی آقای خاتمی بذر بی عفتی را تحت عنوان مدنی پاشید اکنون خانم بی حجاب درخیابان به پیرمردی که میگوید بخاطر خون شهیدان رعایت کن توهین میکند اینست الگوی اصلاح طلبی که تمام معیارها را به هم ریختهاند

  • محسن
    0

    خوبه که ایشون خودش ادعای لیدری اصلاحات رو رد کرد. برای این دوستی که در پایین کامنت گزاشته و اصلاحات رو با بی عفتی و بی دینی یکی میدونه متاسفم .

  • کاربر ناشناس
    0

    خوش بهحال عبا و عما مه ات برو حالشو ببر

  • قلندر
    0

    به این کار بر ناشناس.اولا مریض احوال بدان خاتمی سید سالار از آزادی اندیشه و مردمسالاری گفت که نخود مغزها سواد آن را نداشتن و مشتی بی عفت و بی تربیت و فاسد خودسر نام آن را بی بند باری گذاشته و بعضی از دشمنان سیدمحمدخاتمی هم آنها را به بیراهه کشانده و معنا را برعکسش القاء کرد به ملت ما بهترین دوران را در زمان سیدمحمدخاتمی در دنیا داشتیم کار فراوان.آزادی اندیشه.برکت آن هم با نفت هشت دلاری .و ثبات سیاسی در جهان این را دشمنان هم میدانند.پس بر دشمن لعنت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها