در مناظره اول ترامپ و بایدن چه موضوعاتی مطرح خواهد شد؟

آمریکا در حالی به استقبال اولین مناظره ریاست جمهوری آمریکا می‌رود که «کریس والاس» قرار است در ۶ محور اصلی سوالات خود را مطرح کند.

در مناظره اول ترامپ و بایدن چه موضوعاتی مطرح خواهد شد؟

سه مناظره تلویزیونی احتمالا تنها دفعات مواجهه مستقیم کاندیدا‌های ریاست جمهوری پیش از انتخابات آمریکا در ۳ نوامبر است و انتظار می‌رود تقابل این دو برخی از برترین لحظات سیاسی این دوره از مبارزات انتخاباتی را رقم بزند.

قرار است سه مناظره بین ترامپ و بایدن و همچنین مناظره‌ای هم بین معاونین نامزد‌های دموکرات و جمهوری خواه برگزار شود.

براساس برنامه اعلامی، اولین مناظره بامداد فردا (چهارشنبه) در ایالت اوهایو، ساعت ۹ شب به وقت محلی آغاز خواهد شد. دانشگاه (Case Western Reserve) در کلیولند، میزبان این مناظره خواهد بود. کریس والاس مجری باسابقه و مسلط «فاکس‌نیوز» است. هرچند که فاکس نیوز در سال‌های ابتدایی ریاست جمهوری ترامپ، جزئی از رسانه‌های معدود حامی رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شد. اما به تدریج این رسانه آمریکایی هم تحلیل‌ها و انعکاس خبر‌های مخالف با ترامپ را در دستور کار قرار داد.

ترامپ معتقد است که والاس با دموکرات‌ها رابطه بهتری دارد و شخصا به بایدن متمایل است، هرچند که خود او صراحتا این موضوع را رد کرده است. اهانت ترامپ حتی متوجه والاس هم شده، «تند، زننده و ناپسند» الفاظی است که رئیس جمهور آمریکا علیه مجری سرشناس فاکس نیوز به کار برده است.

اولین مناظره بایدن و ترامپ قرار است ۹۰ دقیقه به طول بیانجامد. این مناظره هیچ گونه وقفه تبلیغاتی نخواهد داشت. این بحث به بخش‌های ۱۵ دقیقه‌ای تقسیم خواهد شد.

دومین مناظره، گفت‌وگوی مستقیم کامالا هریس سناتور دموکرات و مایک پنس معاون دونالد ترامپ را رقم خواهد زد. این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای در ۷ اکتبر (۱۷ مهر) در سالت لیک سیتی در ایالت یوتا برگزار خواهد شد. سوزان پیج روزنامه‌نگار (USA Today) این مناظره را مدیریت می‌کند.

سومین مناظره که دومین تقابل بین بایدن و ترامپ را رقم می‌زند، به میزبانی مرکز هنر‌های نمایشی «آدرین آرشت» در میامیِ ایالت فلوریدا در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۵ مهر) ساعت ۹ شب به وقت محلی و ۴:۳۰ صبح به وقت تهران برگزار می‌شود.

این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای توسط «استیو اسکالی» از (C-SPAN) مدیریت می‌شود. ساکنان میامی به عنوان مخاطب در تالار حضور خواهند داشت و سوالات خود را از نامزد حزب دموکرات و جمهوری‌خواه خواهند پرسید.

به داوطلبان دو دقیقه فرصت داده می‌شود تا سوال‌های خود را مطرح کنند. شهروندان آمریکا فراخوانده شده به سومین مناظره، افراد عادی هستند که از سوی شرکت تحلیلی گالوپ انتخاب شده‌اند.

مناظره نهایی ریاست جمهوری در دانشگاه بلمونت در شهر نشویل ایالت تنسی در ۲۲ اکتبر (۲ آبان) در زمانی مشابه بین بایدن و ترامپ برگزار خواهد شد. این رویداد ۹۰ دقیقه‌ای را «کریستن ولکر» از شبکه «ان بی سی» اجرا خواهد کرد و به بخش‌های ۱۵ دقیقه تقسیم خواهد شد.

آمریکا در حالی به استقبال اولین مناظره ریاست جمهوری آمریکا می‌رود که «کریس والاس» قرار است در ۶ محور اصلی سوالات خود را مطرح کند، به گفته والاس انتصاب قاضی جدید برای دادگاه عالی آمریکا، شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصای، مسائل نژادی و خشونت در شهر‌ها، یکپارچکی انتخابات (نحوه برگزاری انتخابات مثلا پُستی یا حضوری و کلا مسائل مربوط به برگزاری انتخابات) و پیشینه سیاسی دو نامزد که البته هنوز مشخص نیست چه سوالی در این قسمت پرسیده می‌شود، موضوعاتی است که ترامپ و بایدن باید به آن پاسخ دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها