پاسخ سردار نقدی به یک شائبه درباره سن فرماندهان سپاه

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: در مقطعی بعضی‌ها یک حرکت افراطی شروع کردند و افراد خیلی خیلی جوان را گذاشتند بالای سر افراد قدیمی که خیلی هم با نشاط، توانمند و به روزند و علم و تجربه هم دارند و این حرکت خطا درآمد.

پاسخ سردار نقدی به یک شائبه درباره سن فرماندهان سپاه

سردار محمدرضا نقدی در برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما با اشاره به اینکه جوان‌گرایی در سپاه باید سنجیده و هوشمندانه باشد تا موجب زدگی نشود، عنوان کرد: بر این اساس جوانان با استعداد را شناسایی کرده و آنها را در مسیر رشد و تجربه‌اندوزی قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که «به نظر می‌رسد جوان‌گرایی و بازنشستگی به ویژه در مسئولان سپاه وجود ندارد» گفت: قطعاً جوان دارای یک انرژی ویژه‌ای برای خلاقیت، تحرک، دوری از محافظه‌کاری و نوآوری بوده و حوصله بیشتری دارد تا فرصت‌های بزرگی ایجاد کند و هر جایی که این ظرفیت وجود دارد نباید از آن صرف‌نظر کرد، مقام معظم رهبری نیز مرتب بحث جوان‌گرایی را به مسئولان یادآوری می‌کند و در حوزه مدیریت و انتصابات خودشان نیز این رویکرد را دارند، منتهی خود ایشان که مبدع بحث جوان‌گرایی هستند تأکید می‌کنند اگر تا ۱۰ سال دیگر شهید سلیمانی بودند ایشان را فرمانده نگه می‌داشتم، لذا باید یک اعتدالی بین جوان‌گرایی و استفاده از تجربه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نمی‌شود گفت که افرادی با تجربه‌های انبوه را کنار بگذاریم، تجربه‌های گرانقدری که افرادی در جریان حضور در زندان‌های قبل از انقلاب، انقلاب، مسائل مرزها، ترورها، دفاع مقدس، فتنه‌های مختلف، سازندگی، مسائل امنیتی و دیپلماسی در عرصه‌های نظامی و عملیات‌های بزرگ داخلی و بین‌المللی کسب کردند، حالا به این افراد بگوئیم شما بروید کنار. طبیعتاً کسانی که جوانی خودشان را حفظ کردند باید نگه داشت و از تجربه‌های آنها استفاده کرد، به کسی که جوان‌اندیش و با نشاط است و با سن بالا روزانه ۱۶ تا ۲۰ ساعت کار می‌کند بگوئیم برو کنار. گذشته از آن سپاه امروز براساس آمار جوان‌ترین سازمان کشور است و جوان‌ترین مدیریت‌ها را دارد، امروز کسی که سال‌ها بعد از جنگ به استخدام سپاه درآمده فرمانده سپاه استان شده است.

این چهره نظامی کشور با اشاره به اینکه روند جوان‌گرایی با قوت در همه رده‌ها آغاز شده، اظهار کرد: فرماندهان سپاه‌های شهرستان‌ها را نگاه کنید نسبت به مسؤلان دیگر نهادها چقدر جوان‌ترند، الان یکی از معاونین کل سپاه هفت سال است که وارد سپاه شده و از نسل‌های بعد از جنگ هستند. منتهی مقایسه غلطی می‌شود بین وضعیت امروز با اول انقلاب، آن زمان شرایط ویژه‌ای وجود داشت و افراد با تجربه انقلابی وجود نداشتند که به میدان بیایند، نیروهای آبدیده انقلابی به تعداد وفور نبودند، اولین کسی که به میدان می‌آمده و حرکت انقلابی را برعهده می‌گرفته می‌شده فرمانده یا مسئول، در آن شرایط است که فرمانده ۲۵ ساله وارد عرصه می‌شود، خوب الان یک جوان ۲۵ ساله را بگذاریم فرمانده سپاه و هزاران فرمانده باتجربه انقلابی رزم‌دیده را بگذاریم زیر دستش، خودش شرمنده می‌شود. زمان جنگ جوان‌ها چطور مسئول شدند؟ آن موقع کسی که تجربه کار انقلابی و ستادی را داشته باشد و عهده بگیرد نبود، الان افراد زیادی هستند که این تجربه را دارند.

نقدی در ادامه عنوان کرد: در مقطعی بعضی‌ها یک حرکت افراطی شروع کردند و افراد خیلی خیلی جوان را گذاشتند بالای سر افراد قدیمی که خیلی هم با نشاط، فعال، توانمند و به روزند و علم و تجربه هم دارند و این حرکت خطا درآمد، که خود آن افراد بعداً عقب‌نشینی کردند، آن اتفاق اشکالاتی داشت و یک چیزهایی نادیده گرفته شده بود، پختگی‌هایی که باید در این طرح وجود می‌داشت نداشت، خوب این جوان میدان رزمی را ندیده بود، در خیلی از عرصه‌های کاری تجربه نداشت، جوان خام را نمی‌توان گذاشت جوان باید پخته شود.

نقدی در پاسخ به این مطلب که «در حال حاضر یک طیف‌بندی بین قدیمی‌ترها و افراد جوان در رده‌های استانی سپاه وجود دارد که مانع توفیق جوان‌ها شده است» گفت: ما دسته‌بندی در سپاه نداریم، در زمان جنگ هم جوان‌هایی که به عنوان فرمانده انتخاب شدند قطعاً توانمندی داشته و کارهای بزرگی از خود نشان دادند مثل شهید بروجردی، شهید کاوه، شهید همت، امروز هم مثلاً اگر یک جوانی بیاید بگوید من کانالی درست کردم که دو میلیون دنبال‌کننده دارد و می‌توانم کلی پیام تولید کنم قطعاً ما به او میدان می‌دهیم، یا جوان دانشجویی که با کار جهادی صدها نفر از اقشار مختلف را برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم و آسیب‌دیده سامان می‌دهد بدون اینکه امکانات، حکم و یا سمت رسمی داشته باشد به این جوان حتماً سمت هم می‌دهیم، منتهی صرف جوان بودن مهم نیست، جوانی که جوهر توانمندی‌اش را نشان دهد، ما دنبال این جوان‌ها می‌گردیم و قطعاً به آنها کار خواهیم داد.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • سفیر
    0

    سردار عزیز ملاکشون خودشونن و بعد بر اساس اون تعریف میکنن وقتی جوون بودن جسارت و انرژی مهم بود وباید شدیدا جوون گرایی میشد وقت میانسالیشون تجربه مهم بود و کمی خلق و خوی جوانی الانم دیگه فقط کوله باره تجربه مهمه!!!

  • حسین
    0

    کمی درست وکمی نادرست.

  • ایرانی
    0

    به فرماندهان سالمند اعتماد بیشتری دارند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • علی
    0

    جوان گرایی فقط در سطوح پایین باید انجام بشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • قدرت اله ج ج
    0

    جناب سردار نقدی عزیز پرونده مجروحیت مرا که آوردم ستاد هماهنگ کننده سپاه شما و با بیسیم به شما عرض کردن چنین شخصی میخواهد با شما ملاقات کند شما فرمودید در خواست خود را به صورت نامه دست نگهبانها بسپارم تا رسیدگی نمایید اما بیش از یکسال گذشته از شما فرماندهی محترم خواستار رسیدگی دارم یقین دارم اگر پرونده مجروحیت متعددم را ببینید از دست مسعولان مرتبط عصبانی خواهید شد.ترا به خدا یاریم کنید.با آرزوی توفیق برای شما و همه ارکان سپاه پاسداران و رهبرمعظم

  • قاسم نظری زاد
    0

    باسلام خدمت جناب نقدی معاون همآهنگی سپاه پاسداران ، لطفا وقتی بفرماید بیام خدمتون تا تظلم خودرا درمورد بازنشستگیم بیان‌نمایم لطفا بعدازموافقت ادرس ویا تلفن بمن‌بدهید برای هناهنگی دیدار والسلام‌علیکم‌ ورحمت الله قاسم نظری زاد 09183568134 تهران سیدخندان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها