ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب ایلام افزایش می یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام با اجرای پروژه ارتقا که هم اکنون ۱۶۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد به ۳۴۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب ایلام افزایش می یابد

احمد کرمی روز سه شنبه اظهار داشت: طرح افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام به روش (PC) در حال اجراست و هم اکنون ظرفیت تصفیه به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح، سیستم تصفیه از هوادهی گسترده و زمان ماند در حوضچه‌های آرامش به سیستم لجن فعال که یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های تصفیه‌خانه فاضلاب است، تغییر خواهد کرد، افزود: طول شبکه فاضلاب شهر ایلام ۴۵۹ کیلومتر است که تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خط انتقال نیز به طول ۳.۷ کیلومتر به طور کامل انجام شده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: ۱۲۰ لیتر بر ثانیه پساب فاضلاب شهر ایلام پس از تکمیل جهت مصارف شهرداری ایلام ، ۲۰ لیتر بر ثانیه به دانشگاه ایلام و ۶۰ لیتر بر ثانیه نیز به جهاد کشاورزی تعلق خواهد گرفت.

کرمی تاکید کرد: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه تاکنون ۸۵ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی آن ۵۰ درصد است.

وی اضافه کرد: امسال ۹۸ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه مهم تخصیص یافته و اعتبار نهایی برای بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام حدود ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

هم اکنون ۶ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ایلام، آبدانان ، دهلران، دره شهر ، مهران و سرابله به طول ۸۲ کیلومتر برای ۷۳ هزار مشترک در مدار بهره برداری قرار دارند و ۵۵ درصد جمعیت استان زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

یک هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال در طول ۲.۵ سال گذشته برای توسعه و بهسازی شبکه های آب و فاضلاب استان ایلام هزینه شده است.

منابع اصلی آب استان ایلام شامل منابع سطحی مانند سدها و منابع زیرزمینی شامل چاه‌ها و چشمه‌ها هستند.

این منابع تأمین آب شامل ۹ چشمه، ۵۶ چاه و یک سد با حجم تولید ۴۲ میلیون متر مکعب در سال است که با خطوط انتقالی به طول ۵۰۸ کیلومتر و شبکه توزیع به طول ۱۳۴۱ کیلومتر آب را به مصرف کنندگان می رساند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها