بهترین خوراکی‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

در دوران شیوع کرونا، شستن دست‌ها و دوری از افراد بیمار همیشه موثرترین راه برای خوب ماندن است. اما تغذیه سالم برای جلوگیری از کمبود‌های غذایی یکی دیگر از ابزار‌های حفظ سلامت شما است.

بهترین خوراکی‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن
برای کمک به خود در طول سال جاری که کرونا در جریان است، سعی کنید برخی خوراکی‌ها را بیشتر مصرف کنید:

عسل

عسل

عسل یک گزینه عالی برای افزایش سلامت عمومی است. جالب است بدانید که عسل علائم بیماری را بهتر از دیفن هیدرامین (داروی ضد سرفه ضد سرطان)، بدون درمان و دارونما تسکین می‌دهد. عسل یکی از اکسیر‌های طبیعت برای سلامتی است.

کفیر

باکتری‌های کفیر را دریابید

کفیر طیف وسیعی از باکتری‌ها و مخمر‌های مفید را فراهم می‌کند که با هم می‌توانند به عملکرد موثر سیستم ایمنی بدن شما کمک کنند. نشان داده شده است که برخی از میکروب‌های خاص کفیر سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت‌های باکتریایی کنترل می‌کنند.

جو دو سر

جو دوسر

جو دو سر بتا گلوکان را تأمین می‌کند که نشان داده شده است، به عنوان یک مکمل با دوز بالا، برای جلوگیری و کاهش علائم سرماخوردگی استفاده می‌شود. جو دوسر فیبر و ویتامین‌های گروه B. را نیز فراهم می‌کند و می‌تواند در کاهش سطح کلسترول نقش داشته باشد.

باکتری

روی فیبر پری بیوتیک تمرکز کنید

غذا‌های حاوی فیبر‌های خاص پری بیوتیک که از باکتری‌های خوب روده تغذیه می‌کنند شامل مارچوبه، پیاز، سیر، تره فرنگی و کنگر فرنگی است. پری بیوتیک‌ها با بهبود تعادل بین مواد شیمیایی ضد التهاب و التهاب به نام سیتوکین‌ها می‌توانند به تحریک سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها