نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی:

پیگیر طرح‌هایی برای بانوان هستم/ بی‌تدبیری مسئولان دلیل عمده مشکلات معیشتی مردم

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه عضو کمیسیون اجتماعی هستم برای افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند و زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست، پیگیر طرح‌هایی هستم.

پیگیر طرح‌هایی برای بانوان هستم/ بی‌تدبیری مسئولان دلیل عمده مشکلات معیشتی مردم

فاطمه رحمانی در گفت‌وگو با مشهد فوری در پاسخ به این سوال که برای معیشت مردم چه کرده است، اظهار کرد: علاوه بر حرکت عمومی مجلس در بررسی و تصویب طرح‌ها و نظارت که من هم به سهم خود تلاش کرده‌ام، با توجه به اینکه عضو کمیسیون اجتماعی هستم برای افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند و زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست، پیگیر طرح‌هایی هستم که باید در کارگروه و کمیسیون بررسی شود که امیدوارم به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در نظر داشت طرحی می‌تواند نتیجه عملی داشته باشد که پس از طی کردن فرایند مربوطه در صحن مجلس نیز مسیر تصویب را طی کند.

وی در خصوص عملکرد مجلس در چهار ماه گذشته گفت: توجه به معیشت مردم همواره از اولویت‌های مجلس یازدهم بوده است. تاکنون 25 طرح به مجلس ارائه شده که هر کدام از زاویه‌ایی کمک به معیشت مردم را هدفگذاری کرده است.

رحمانی ادامه داد: بعضی از این طرح‌ها در حال تصویب در صحن مجلس و برخی در حال بررسی در کمیسیون‌هاست که از جمله آنها می‌توان به طرح‌های اخذ مالیات از خانه‌های خالی، طرح اخذ مالیات برعایدی سرمایه، طرح کالا برگ الکترونیکی، طرح تامین مسکن جوانان اشاره کرد. البته تصویب این طرح‌ها در مجلس زمان بر است وباید فرایند خود را طی کند که ریل گذاری برای بلند مدت و اثرات آن میان مدت است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در ماه‌های اخیر متاسفانه شاهدیم با برنامه‌ریزی قبلی هر روز به طور سریالی با ایجاد اختلال در یکی از بخش‌ها و ایجاد کمبود در تامین و توزیع به موقع، کافی و عادلانه نهاده‌های تولید و مواد اولیه مورد نیاز کشاورزی و صنعت، موجبات بازار سیاه و افزایش بهای تمام شده محصولات و تحمیل کمبود و گرانی فزاینده و طاقت فرسا بر مردم فراهم آمده است.

وی ادامه داد: با کمال تعجب می‌بینیم بعضی از مسئولان و مدیران بلند پایه اجرایی به جای پاسخگویی نسبت به شرایط پیش آمده و اقدام عاجل برای رفع مشکلات و نارسایی‌ها و پیشگیری از ایجاد این شرایط ظالمانه، با واگویه کردن مشکلات و گرانی نهاده‌های تولید، برگرانی محصولات نهایی صحه می‌گذارند و همان نتیجه غلط را مبنای تصمیم گیری قرار می‌دهند در نتیجه می‌بینیم نهایت تدبیر این می‌شود که قیمت خودرو می‌تواند هر سه ماه یکبار بازنگری شود.

رحمانی خاطر نشان کرد: گر چه در این میان اثرات و مشکلات مربوط به تحریم‌های ظالمانه دشمنان ملت ایران قابل انکار نیست ولی بسیار بیشتر از آن بی‌تدبیری، عدم مدیریت صحیح و اقدام موثر و به موقع، بلکه بعضا تعمد در ایجاد مشکلات برای معیشت مردم تاثیر گذار است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: از این رو نظارت میدانی نمایندگان و کمیسیون‌ها مورد تاکید بوده و کمیسیون اصل نود در این زمینه فعال شده است همچنین به بعضی موضوعات مانند فولاد بورس تا کنون ورود کرده ایم که امیدواریم شاهد کاهش مشکلات باشیم.

منبع: مشهد فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها