زنوزی: مبلغ قرارداد بازیکنان عجیب است/ مراجع ذی صلاح به اقدامات مدیربرنامه‌ها رسیدگی کنند

مالک باشگاه تراکتور درباره وضعیت نقل و انتقالاتی این تیم تبریزی توضیحاتی را ارائه کرد.

زنوزی: مبلغ قرارداد بازیکنان عجیب است/ مراجع ذی صلاح به اقدامات مدیربرنامه‌ها رسیدگی کنند

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور درباره وضعیت نقل و انتقالات فوتبال کشور اظهار کرد: چند روزی است که به یک شعری فکر می‌کنم. «خرج که از کیسه مهمان بود، حاتم طایی شدن آسان بود». ما ۴ باشگاه خصوصی در لیگ برتر داریم که هیچ کدام وارد نقل و انتقالات نشده اند، چون یکسری از مدیران دولتی آمدند و یکسری کار‌ها انجام دادند. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که در ۲۴ ساعت یک باشگاه با ۱۵ نفر قرارداد امضاء کرد.

او ادامه داد: برخی از مدیران به خاطر صندلی و میز خود، احساس نمی‌کنند که این صفر‌ها به چه شکل است و نسبت به آن اعداد حسی دارند یا نه. ما بخش خصوصی هستیم و تا آخرش می‌مانیم. ما به یک باره تصمیم نمی‌گیریم. بازیکنان ما را مربی انتخاب می‌کند.

باشگاه های دولتی چطور می خواهند مبلغ قراردادها را پرداخت کنند؟

مالک باشگاه تراکتور تبریز تصریح کرد: من یکسری اعداد را در قرارداد بازیکنان می بینیم که عجیب است. این مسائل توسط یکی - ۲ مدیر برنامه اتفاق می‌افتد. با احترامی که برای مدیر برنامه‌ها قائل هستم، اما یکی - ۲ نفر کم لطفی می‌کنند و باعث می‌شوند که قیمت‌ها بالا برود. باشگاه‌های دولتی چطور می‌خواهند در میانه فصل پول این قرارداد‌ها را پرداخت کنند؟ باشگاه ما خصوصی است و من امروز قرارداد ببندم، توانایی پرداخت آن را دارم و مشکلی نیست، اما باشگاه‌های دولتی نمی‌توانند این کار را انجام بدهند، چون درآمد آنها کفاف این همه هزینه را نمی‌دهد. بازیکن متوسط با بازیکن خوب از لحاظ فنی ۲۰ درصد فرق دارد؟ بهترین بازیکن با معمولی‌ترین بازیکن ایران چقدر تفاوت دارد؟ آن‌طور که کارشناسان می‌گویند، نهایتاً ۲۵ درصد. نمی‌توان برای بازیکن معمولی و یک بازیکن درجه یک قیمت یکسانی در نظر بگیریم. نظر من این است که یکی - ۲ نفر در نقل و انتقالات نقش اصلی را بازی می‌کنند که یکی از آن‌ها به ما «گیر» داده است.

زنوزی: مبلغ قرارداد بازیکنان اعجاب برانگیز است/ مراجع ذی صلاح به اقدامات یک مدیربرنامه رسیدگی کنند

مراجع ذی صلاح به امور یکی از مدیربرنامه ها رسیدگی کنند

زنوزی ادامه داد: یکی از بازیکنان ماشین‌سازی به نام پیمان بابایی که با او برای حضور در تراکتور صحبت کردیم، ۲ سال با این تیم قرارداد داشت. امیر هوشنگ سعادتی، مدیربرنامه این بازیکن است. از مراجع می‌خواهم که به این موضوع ورود کنند و بررسی‌های لازم را درخصوص کار‌های او انجام بدهند. این بازیکن با وجود اینکه با ماشین‌سازی قرارداد دارد، حتی سر تمرینات ماشین‌سازی هم نرفته و اکنون به ما می‌گوید که برای حضور در تراکتور ۵.۵ میلیارد تومان می‌خواهد. برای عقد قراداد با این مبلغ، باید شما حداقل ۱۲ میلیارد تومان برای رضایت‌نامه او به ماشین سازی پرداخت کنید. همان مدیر برنامه، این بلا را سر تیم‌های تهرانی و برخی تیم‌های شهرستانی هم آورده است.

او خاطرنشان کرد: همین مدیر برنامه، کار‌های فسخ قرارداد یکی از بازیکنان استقلال را که با این تیم قرارداد داشت، یک روزه در سازمان لیگ انجام داد و دوباره با ۵ برابر قیمت قرارداد جدیدی برای این بازیکن با همان باشگاه امضاء کرده است. این مسائل در فوتبال وجود دارد که به صورت غیر شفاف انجام می‌شود.

مبلغ قرارداد منصوریان ۲میلیارد تومان است

مالک باشگاه تراکتور تبریز با اشاره به قرارداد این باشگاه با علیرضا منصوریان گفت: ما با منصوریان ۲ میلیارد تومان برای یک فصل قرارداد بستیم، اما شنیده‌ام با ۸ برابر این قیمت یک مربی قرارداد بسته است. منصوریان هم می‌تواند بگوید که قراردادش با تراکتور ۲ میلیارد تومان است.

حسینی دروازه بان استقلال را نمی خواهیم

زنوزی درباره آخرین وضعیت شکایت باشگاه تراکتور از رشید مظاهری بیان کرد: کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در حال بررسی پرونده رشید مظاهری است و هنوز حکم خود را صادر نکرده است. اینکه می‌گویند ما در مقابل جذب دروازه‌بان استقلال از شکایت‌ خود علیه رشید مظاهری صرف نظر می‌کنیم، درست نیست و من این را تکذیب می‌کنم. ما اصلاً حسینی را نمی‌خواهیم.

زنوزی: مبلغ قرارداد بازیکنان اعجاب برانگیز است/ مراجع ذی صلاح به اقدامات یک مدیربرنامه رسیدگی کنند

دلال باید به نفع باشگاه تراکتور کار کند

او افزود: آن مدیر برنامه‌ای که گفتم، بازیکنان را به یک باشگاه در بلژیک می‌برد و سپس آن‌ها را به صورت قرضی به ایران برمی‌گرداند و برای آن‌ها قرارداد ارزی با باشگاه‌های داخلی می‌بندد. آیا کسی نیست که به این مسائل رسیدگی کند؟ نمی‌دانم که برای این گونه افراد از لفظ دلال استفاده کنم یا مدیربرنامه؟ سال گذشته یک فردی مسئول نقل و انتقالات تراکتور بود که تلاش می‌کرد قرارداد بازیکنان را کاهش بدهد، نه اینکه بالا ببرد. او امسال از باشگاه ما رفته و دیگر با او همکاری نداریم، اما کار با این مدیربرنامه‌ها راهکار خودش را دارد. من به عنوان بخش خصوصی می‌دانم که چطور باید با این مدیربرنامه‌ها کار کنم. دلال باید به نفع من کار کند. اگر او به ضرر تراکتور کار کند، ما با او کار نمی‌کنیم.

رشید مظاهری گران ترین بازیکن فصل گذشته ما بود

مالک باشگاه تراکتور بیان کرد: قرارداد‌های سال گذشته تراکتور را بررسی کنید. کل قرارداد بازیکنان ما حدود ۱۷ - ۱۸ میلیارد تومان بود. اگر ما همین تیم را امسال می‌بستیم، باید به لطف ارقام ایجاد شده از سوی برخی از مدیران، ۱۵۰ میلیارد تومان خرج می‌کردیم. گران‌ترین بازیکن ما فصل گذشته رشید مظاهری بود که قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان با ما امضاء کرد. بحث قرارداد اشکان دژاگه و مسعود شجاعی متفاوت است. البته قرارداد این بازیکنان ریالی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها