جهش تولید یعنی بزرگتر شدن سفره کارگران

یک مقام مسئول کارگری گفت: جهش تولید زمانی اتفاق می افتد که سفره کارگران بزرگتر و پررنگتر شود و با انگیزه و روحیه مضاعف به کار و تلاش در مجموعه های تولیدی بپردازند.

جهش تولید یعنی بزرگتر شدن سفره کارگران

هادی ابوی با تاکید بر حمایت از کارگران کارخانه ها و حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: یکی از مشکلات تولید عدم حمایت سیستم بانکی است وقتی تولیدکننده نمی تواند وام بانک را پرداخت کند بلافاصله کارخانه بسته می شود و با این کار یک خانواده از نان خوردن می افتد و کارگر خانه نشین می شود.

وی اصلاح و بازنگری قوانین بانکی را خواستار شد و گفت: اگر کارخانه ها بسته شوند امرار معاش خانوارهای کارگری به خطر می افتد و قدرت معیشت آنها تنزل می یابد، از آن طرف درآمدهای دولت نیز محقق نمی شود و تولید داخلی دچار وقفه می شود.

ابوی به پیامدهای رکود و تعطیلی کارخانه ها اشاره کرد و گفت: بیکار شدن کارگر تبعات زیادی برای جامعه دارد. یکی از پیامدها این است که کارگر ناچار می شود برای تامین هزینه های زندگی به مشاغل دیگر روی بیاورد و بازار اشتغال تحت تاثیر قرار می گیرد؛ پیامد دیگر این است که کارفرما به دلیل بسته شدن کارخانه، کارگران را برای بیمه بیکاری معرفی می کند، در نتیجه سازمان تامین اجتماعی باید مقرری بیمه بیکاری بپردازد بنابراین تعطیل شدن کارخانه ها هزینه های زیادی هم برای جامعه و هم برای دولت دارد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران در عین حال با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید گفت: برای تحقق شعار جهش تولید باشد از شعار خارج شویم و حمایت و تقویت تولید داخلی را در عمل نشان بدهیم به نحوی مردم تاثیر رونق تولید را در زندگی خود احساس کنند.

به گفته این مقام مسئول کارگری، جهش تولید زمانی اتفاق می افتد که سفره کارگران بزرگتر و پررنگتر شود و با انگیزه و روحیه مضاعف به کار و تلاش در مجموعه های تولیدی بپردازند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها