سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارگران در سال آینده!

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارگران در بودجه سال آینده به دولت خبر داد و گفت: حقوق و مزایا برای کارگران در سال آینده باید با افزایش قابل‌توجهی همراه باشد.

پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارگران در سال آینده!

علی بابایی با انتقاد از سیاست‌گذاری‌های انجام شده درباره حقوق گارگران اظهار کرد: امروز وضع معیشتی کارگران به‌ هیچ‌وجه مناسب نیست که باید سطح درآمد و مخارج آنها متعادل شود.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط تورم 40 تا 50 درصدی، حقوق کارگران در سال جاری و در خوشبینانه‌ترین حالت، 30 تا 35 درصد افزایش یافت، در صورتی که هنوز 15 درصد با میزان حقیقی فاصله دارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: وضعیت امروزِ معیشت کارگران به حدی است که تا هفته اول هر ماه حقوق‌شان تمام می‌شود و باید تا پایان ماه را در شرایط سختی بگذارنند.

بابایی با اشاره به نزدیک شدن به فصل تدوین بودجه سال 1400 در سازمان برنامه و بودجه گفت: باید شرایط درآمدی و حقوق و مزایا برای کارگران در سال آینده با افزایش قابل‌توجهی همراه باشد؛ در شرایط موجود سطح درآمدی کارگران متناسب با نرخ واقعی تورم نیست.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در بودجه سال آینده باید توجه ویژه‌ای به سطح درآمدی و معیشتی کارگران شود زیرا سهم عمده‌ای در افزایش تولید و نرخ رشد ناخالص ملی دارند اما سطح حقوق و دستمزدشان با مشاغل دیگر تفاوت معناداری دارد.

بابایی تأکید کرد: باید حقوق کارگران در سال آینده 50 درصد نسبت به سال جاری افزایش یابد؛ در این صورت سطح حقوق و هزینه‌های کارگران فقط برای گذران زندگی، به تعبیری سربه‌سر می‌شود و به سطح فعلی و واقعی سال جاری می‌‌رسد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در افزایش سطح حقوق کارگران شرایط کارفرمایان و تولیدکنندگان نیز باید مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش 50 درصدی حقوق کارگران در سال آینده را به دولت ارائه کرده‌ایم، امکان افزایش بیش از این میزان نیز وجود ندارد اما سعی می‌کنیم در بررسی بودجه سال 1400 سطح معیشت کارگران بهبود یابد.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • حسین خانی
    0

    تیروترکش به جان کارگر زده این دولت بی تدبیر و امید دیگر بس است بی مدیریتی اداره کشور فکری کنید .ما حقوقمان را به دلار و متوسط حقوق جهانی کارگران می خواهیم . ما برده سرمایه دار و دولت نیستیم گوشها شنوا باشند

    نظرات شما -
    • 7مهدی7
      0

      دمت گرم حرفت بجاست..............تا میایی از چرایی گرونی حرف بزنی میگن دلار رفته بالا خوب بیایید حقوق ها رو هم بر حسب دلار بدین.

  • کاربر ناشناس
    0

    پس مستمر بگیران چه انها از ملت ایران محسوب نمی شوند چرا هیچ وقت نامی از این قشر که شدیدن محتاج هستند چون با دومیلیون سیصد هزار تومان باید چکار کنند دارو که اکثرا آزاد است و بیمه قبول نمی کند در این کشور به چه باید دلخوش باشیم مردن هم در این کشور مخارجش بالاست

  • 7مهدی7
    0

    200تومن حق مسکن رو از اول فروردین میخواستید زیاد کنید هنوز خبری ازش نیست کم چرت و پرت تحویل مردم بدید بابا...

  • کاربر ناشناس
    0

    چقدر با تدبیر همه چیزو برای دولت بعدی جا میندازین پس حسن کلید ودار و دستش تو این سالها چیکار میکردن البته شاید با تدبیر تقسیم وظایف کردن حسن بالا بردن قیمت ها و افزایش تورم دولتدبعدی بالا افزایش حقوق

  • مهدی
    0

    سلام اگر جلو افزایش بیروی قیمت ها گرفت شود کور سوی امیدی خواهد بود

  • کاربر ناشناس
    0

    منتظر میمانیم وباز هم صبر میکنیم .معلوم نیست تا عید با این گرانی روزانه چه بلایی سرمان خواهد آمد .وبعد اینکه با این دولت ضد کارگر ،ببینیم مجلس هم مثل دولت حرف میزند ولی درعمل؟!!!

  • محمد
    0

    با این حقوق باید به چی برسیم مسکن،خوراک ،پوشاک ،تحصیل فرزند ،بیماری ،حمل ونقل اگه پول نیست باید برای همه نباشه چرا کارمندای دولت که همش تعطیلا باید چند برابر کارگر که پنجشنبه و جمعه باید نداشته باشه حقوق بگیرن کی به فریاد این قشر مظلوم می رسه

  • آقای بدبخت شهرت بیچاره
    0

    دین گنام رو گردنت ای دولت بی تدبیر ای کلید شکسته ای بی امید ای ضد حال ای ای بی اقتدار ای که خون ما قشر کارگر را گذاشتیم تو کاسه میدونم برای ما هیچ کاری نمیکنی خواهشن دیگه کاری نکن تا ۸سال پیش من امید وار بودم ولی این ۸سال از اینکه ایرانی هستم از خودم بیزارم ای کاش من

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها