دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها

رئیس اتاق اصناف تهران معتقد است: نوسان ارز باعث افزایش قیمت‌ها شده و فروشنده چون گران می‌خرد ناچار است گران بفروشد قیمت درج شده بر کالاها مبنای نظارت و تصمیم گیری بازرسان ماست.

دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها

قاسم نوده‌فراهانی در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه همواره در سطح بازار تعدادی بازرس برای نظارت بر قیمت‌ها داریم، گفت: آنچه مهم است اینکه بحث گرانی و گرانفروشی دو مقوله جدا از هم است که گرانفروشی در سطح عرضه به عهده بازرسان اصناف است.

او تاکید کرد: ما همیشه واحدهای صنفی را ملزم می‌کنیم تا کالایی را بدون فاکتور معتبر نخرند.

نوده فراهانی ادامه داد: دلیل این اقدام نیز این است که قیمت درج شده بر کالاها مبنای نظارت و تصمیم گیری بازرسان ما در مورد واحدهای صنفی قرار می‌گیرد.
رئیس اتاق اصناف تهران معتقد است: وقتی کالایی از یک قیمت مشخص ظرف چند روز بالاتر می‌رود مسئولیت آن بر عهده واحد صنفی نیست و واحد صنفی از سود متعارف خود نباید ریالی اضافه بگیرد.
او اعلام کرد: پرونده‌های ارجاعی به سازمان تعزیرات هم نتیجه بازرسی بازرسان اتاق اصناف است که در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرند.
نوده فراهانی در ادامه متذکر شد: نوسان ارز باعث افزایش قیمت‌ها شده و فروشنده، چون گران می‌خرد ناچار است گران بفروشد.

رئیس اتاق اصناف تهران با اعلام اینکه مبالغ جریمه در قانون کم است و بازدارنده نیست، گفت: با ۱۶۰ بازرس و امکانات اندک نمی‌توان شهری به بزرگی تهران را کنترل کرد.
مجتبی ماجد مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت نیز گفت: با توجه به شیوع ویروس ، بخشی از همکاران بازرس ما مشمول دورکاری شدند.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی هم با تائید این گفته که برخی از قوانینی که در نظام صنفی وجود دارد بازدارنده نیست، گفت: خلاءهای قانونی را مکتوب به رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت و تمامی دست اندرکاران اعلام کرده ایم.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها