خانه های هلال درمناطق روستایی ورامین افتتاح شد

با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان تهران و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، 41 خانه هلال در شهرستان ورامین افتتاح شد.

خانه های هلال درمناطق روستایی ورامین افتتاح شد

حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: تشکیل خانه‌های هلال در روستاهای دارای دهیاری، با هدف آموزش روستانشینان برای ایجاد آمادگی در مقابله با حوادث‌های غیرمترقبه در دستور کار شهرستان قرار گرفته و امروز به صورت نمادین فعالیت 7 خانه خانه هلال در این مناطق راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: امروز فعالیت خانه‌های هلال در روستاهای محمدآباد عرب‌ها ، آبباریک، دمزآباد و موسی آباد بختیاری از توابع بخش جوادآباد و جعفرآباد اخوان، کلاته ،آباد و عبدل‌آباد از توابع بخش مرکزی آغاز شده و این مراکز نسبت به آموزش روستائیان اقدام می‌کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین یادآور شد: علاوه بر این خانه‌های هلال، ۱۳ خانه هلال در بخش مرکزی، ۱۷ خانه هلال در روستاهای بخش جوادآباد و یک خانه هلال در شهر جوادآباد راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: تمامی خانه‌های هلال شهرستان ورامین به وسایل و امکانات اولیه مورد نیاز تجهیز شده و کالاهای مورد نیاز در زمان بروز بحران در این مناطق دپو شده است.

فرماندار شهرستان ورامین تأکید کرد: مهمترین وظیفه خانه‌های هلال، ارائه آموزش همگانی مردم در حوزه امدادرسانی و نجات است تا در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، روستائیان بتوانند تا پیش از رسیدن نیروهای امدادی به یاری آسیب‌دیدگان شتافته و از بروز تلفات انسانی جلوگیری کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها