مدیر جهاد کشاورزی کاشمر:

واگذاری ۴۳ واحد مجتمع گلخانه‌ای کاشمر پس از ۱۲ سال بلاتکلیفی

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: اگر چه بیش از ۱۲ سال وضعیت مجتمع گلخانه‌ای کاشمر بلاتکلیف مانده بود اما با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته به‌ زودی ۴۳ واحد گلخانه که حدود ۱۵ هکتار می‌شود، واگذار می‌شود.

واگذاری ۴۳ واحد مجتمع گلخانه‌ای کاشمر پس از ۱۲ سال بلاتکلیفی

حسین محمدی امروز یکشنبه در جلسه بررسی و بازدید از وضعیت بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کاشمر، اظهار کرد: اگر چه مجتمع کاشمر در حال خروج از آمار مجتمع‌های گلخانه‌ای استان بود، اما با اقدامات صورت گرفته طی یک هفته گذشته گاز به محل مجتمع رسید.

وی ادامه داد: هر چند در ۷ سال قبل حتی یک متر کشت گلخانه در شهرستان نداشتیم، اما اکنون به ۷ هکتار رسیده است، همچنین راه‌اندازی مجتمع گلخانه‌ای از دیگر اقداماتی بوده که از ۱۲ سال قبل در رکود به سر می‌برد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به واگذاری ۴۳ واحد گلخانه که حدود ۱۵ هکتار می‌شود، گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای رفت.

وی مطرح کرد: اولویت در واگذاری واحدها با کارشناسان، فارغ‌التحصیلان و سرمایه‌گذاران بومی است که به‌ زودی با فراهم شدن زیرساخت‌ها اقدامات لازم برای واگذاری ۴۳ واحد این گلخانه‌ها انجام می‌شود.

محمدی تأکید کرد: کشت‎های گلخانه‎ای به‌ عنوان یک سرمایه‌گذاری در راستای زنجیره‌های تولید کشاورزی می‌توانند در اشتغال و توسعه کشاورزی شهرستان به‌ عنوان یک ظرفیت و پتانسیل بالا محسوب شوند.

وی همچنین این پروژه را گامی ارزشمند در زمینه توسعه تولید محصولات متنوع کشاورزی و افزایش ایجاد اشتغال در شهرستان دانست.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: کاشمر با دارا بودن ۱۹ هزار و ۶۱۷ هکتار سطح زیر کشت آبی و ۱۴ هزار و ۸۸۰ هکتار سطح زیر کشت دیم و وجود ۳۷۴ واحد دامی سبک و سنگین، در شهرستان سالانه ۲۱۶ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان در کاشمر تولید می‌شود.

محمدی اظهار کرد: اگر چه در ابتداء دولت تدبیر و امید عملکرد غلات در هکتار یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم بود، اما اکنون به ۳ تن و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش مصرف آب و افزایش عملکرد ۱۵ رقم جدید غلات و حبوبات کشت شده است، از افزایش ۶۰ درصدی سطح کشت پنبه در شهرستان خبر داد و گفت: سطح کشت پنبه از ۳۶ هکتار به ۱۲۰ هکتار رسیده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها