۵۰ درصد درآمد های مورد نیاز شهرداری تهران قابل تامین است

مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: با ظرفیت های موجود شهر تهران در حوزه سرمایه گذاری مشارکتی می توان ۵۰ درصد درآمد شهرداری را تأمین کرد.

۵۰ درصد درآمد های مورد نیاز شهرداری تهران قابل تامین است

بر اساس اعلام روز شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران شکر الله بنار با بیان این مطلب گفت: اگر حمایت های موثرتری بشود، قطعا توفیقات بیشتر از این خواهیم داشت و می توانیم تا ۵۰ درصد درآمدهای شهرداری تهران را از طریق سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی تأمین کنیم.

وی گفت: در ۱۰ سال گذشته عملکرد سازمان سرمایه گذاری در جذب بودجه غیر نقد و فروش پروژه های مشارکتی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بوده است این در حالی است که در دوره جدید مدیریت شهری تنها در سال ۹۸ بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از فروش پروژه های مشارکتی توانستیم برای شهرداری درآمد کسب کنیم.

وی اضافه کرد:حال آنکه ماموریتی که به این سازمان محول شده بود هزار میلیارد تومان درامد بود و ما توانستیم از ماموریت محوله نیز بیشتر درآمد کسب کنیم.

وی گفت: در سال جاری نیز به ما ماموریت داده شد که بالغ بر ۷۴۰۰ میلیارد تومان از این پروژه ها را در راستای تامین منابع درآمدی شهرداری تهران به فروش برسانیم.

بنار با اشاره به سند جامع سرمایه گذاری که در شورای شهر به تصویب رسیده گفت: اگر روند سرمایه گذاری در سال های گذشته را ببینیم و از زمانی که سند جامع سرمایه گذاری تصویب و ابلاغ شد، نتایج خوبی را شاهد هستیم به طوریکه در حال حاضر در بخش گردشگری پروژه هزار و یک شهر به عنوان یک پروژه عظیم مطرح است و می توانیم از این پروژه به عنوان یک پروژه مشارکتی درآمد زایی کنیم، این در حالی است که شهرداری ریالی بابت پروژه های مشارکتی به سازمان پرداخت نمی کند و براساس درآمدهای سازمان عمل می کنیم.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: سازمان سرمایه گذاری مشکلات و دغدغه های فراوانی هم دارد به طوریکه روزانه چندین شکایت در محاکم داریم، دلیل اصلی آن هم این است که شرکای ما اموال شهرداری را پیش فروش کرده اند و ما از این منظر هم دغدغه های خاص خود را داریم ولی با تلاش و پشتکار کارکنان خدوم این سازمان و علیرغم این مشکلات توانسته ایم گام های موثری در تحقق درآمد بودجه غیر نقد شهرداری برداریم.

وی افزود: بر اساس تکالیفی که از شورای شهر تهران برای این سازمان در سال جاری در نظر گرفته شده، تکالیف ما به نسبت سال گذشته ۷۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و نه تنها پا پس نکشیدیم بلکه با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت کارشناسی سازمان و حمایت مدیریت ارشد شهری در حال تحقق آن هستیم، چرا که اعتقاد داریم ظرفیت شهرداری بیشتر از اینها است و ما می توانیم تامین درآمدهای شهرداری تهران را محقق کنیم.

بنار از انعقاد قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: سال گذشته با معاون حمل و نقل ترافیک وقت تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و به ما ماموریت داده شد که هزار دستگاه اتوبوس به روش غیر نقد و با دارایی های‌مان خرید کنیم، در همین راستا دارایی‌ها را احصا کردیم و خبر خوبی که می توانیم به شهروندان تهرانی بدهیم این است که ماه جاری قرارداد خرید هزار دستگاه اتوبوس به روش غیر نقد را منعقد خواهیم کرد.

بنار با اشاره به سال جهش تولید گفت: ما جز نهادهایی هستیم که به جهش تولید فوق العاده توجه کرده ایم. در سال جاری بنا داریم سرمایه گذاری مشارکتی را به رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان برسانیم ، چنین اقدامی در تاریخ بلدیه بی سابقه هست و این یعنی همان جهش تولید. اینکه هیچ پروژه مشارکتی غیر فعالی نداریم، در سایه لطف و عنایت خداوند ، تلاش همکاران و توجه و حمایت مدیران ارشد است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها