سناتور آمریکایی:

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انتخاب میان ترامپ و دموکراسی است

در پی افزایش زمزمه‌ها درباره عدم پذیرش نتایج انتخابات ریاست جمهوری توسط ترامپ درصورت شکست، سناتور ایالت ورمونت هشدار داد که انتخابات پیش رو در آمریکا انتخاب میان ترامپ و دموکراسی است.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انتخاب میان ترامپ و دموکراسی است

«برنی سندرز» در پیامی در توئیتر هشدار داد که انتخابات آتی در این کشور انتخاب میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور و دموکراسی است.

وی همچنین در پیام دیگری در توئیتر به ترامپ هشدار داد: «در آمریکا کسی نمی‌تواند مشخص کند که چه کسی می‌تواند رای دهد یا چه کسی نمی‌تواند رای دهد یا اینکه چه رای‌هایی شمرده شوند.»

سندرز ادامه داد: «ممکن است که این موضوع در کشورهای دیکتاتوری اتفاق بیفتد اما این موضوع در آمریکا نخواهد بود. اینجا دموکراسی است.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که ترامپ در سخنرانی‌های اخیر خود برخی زمزمه‌ها درباره عدم انتقال قدرت در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را مطرح کرده است.

ترامپ بامداد شنبه در جمع هوادارانش تأکید کرد جز در صورت وقوع تقلب، او بازنده انتخابات ماه نوامبر نخواهد بود.

او گفت: «ما خواستار انتقال قدرت به صورتی بسیار دوستانه هستیم ولی نمی‌خواهیم علیه ما تقلب شود و [نمی‌خواهیم] در حالی که می‌دانیم که در هزاران هزار رأیی که سرنوشت متفاوتی را رقم می‌زدند تقلب صورت گرفته احمق‌بازی در بیاوریم و بگوییم، اوه، بیایید قدرت را انتقال دهیم.»

ترامپ پیش از این، بامداد پنجشنبه هم در پاسخ به سئوالی درباره تحویل مسالمت‌آمیز قدرت به رقیبش در صورت باخت در انتخابات گفت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید... صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم [ریاست‌جمهوری من را] خواهیم داشت».

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها