زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در راهپیمایی کرانه باختری

ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی در جریان راهپیمایی در «نابلس» و «کفر قدوم» به خاطر اقدامات سرکوبگرایانه نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در راهپیمایی کرانه باختری

حافظ صالح، رئیس شورای روستایی خاطرنشان کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی در جریان راهپیمایی در استان نابلس سه جوان فلسطینی را با شلیک گاز اشک‌آور به طور مستقیم به ناحیه صورت، سینه و پا زخمی کردند و آنها به منظور درمان و معالجه به بیمارستان منتقل شدند. ‌

صالح در ادامه افزود، در نتیجه درگیری‌های میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در استان نابلس تعدادی از شهروندان فلسطینی دچار حالت خفگی شدند.

در همین راستا، نیروهای رژیم صهیونیستی در راستای سرکوب راهپیمایی هفتگی در کفرقدوم، هفت شهروند فلسطینی از جمله یک خبرنگار را به ضرب شلیک گلوله زخمی کردند و ده‌ها تن نیز دچار حالت خفگی شدند.

در همین رابطه، مراد شتیوی، هماهنگ‌کننده مقاومت مردمی در کفرقدوم خاطرنشان کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی با استفاده از گلوله‌ مشقی، بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور به سمت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی هجوم آوردند و در نتیجه آن هفت شهروند فلسطینی با شلیک گلوله مشقی زخمی شدند که در میان آنها «نضال اشتیه»، خبرنگار فلسطینی وجود داشت و ده‌ها تن نیز دچار حالت خفگی شدند.

وی ادامه داد، دو تن از زخمی شدگان به بیمارستان دولتی در شهر «قلقیلیه» مننقل شدند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و شعارهایی را علیه اشغالگری و شهرک‌سازی سر دادند.

در همین راستا، ماهر الأخرس، اسیر فلسطینی (۵۰ ساله) برای شصت و یکمین روز متوالی در اعتراض به بازداشت اداری وی و شرایط نامساعد زندان‌های این رژیم دست به اعتصاب غذا زده است.

ماهر الأخرس در حال حاضر به دلیل وخامت وضعیت سلامتی‌اش در بیمارستان «کابلان» بازداشت است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها