کمیته امداد استان سمنان امسال از ۶۴۰ طرح اشتغال حمایت کرد

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان گفت: ۶۴۰ طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان جویای شغل از ابتدای سال ۹۹ تاکنون با پرداخت تسهیلات اجرا شد.

کمیته امداد استان سمنان امسال از ۶۴۰ طرح اشتغال حمایت کرد

محمد قوسی روز شنبه به رسانه ها بیان کرد: ۲۶ میلیارد و ۸۸۷ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای فرصت‌های شغلی ایجادشده به مددجویان پرداخت‌شد.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان به منابع تسهیلات اشتغال ایجادشده در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۲۶۱ طرح اشتغال با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از منابع بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه، و ۲۲۱ طرح با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰۳ میلیون تومان از منابع صندوق امداد ولایت بود.

وی یادآور شد: ۱۳۰ طرح با اعتبار ۶ میلیارد تومان از منابع اشتغال روستایی و ۲۸ طرح از محل اعتبارات استان سمنان برای اشتغال مددجویان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به سرانجام رسید.

وی تاکید کرد: ایجاد سه هزار و ۴۷۵ فرصت شغلی برای مددجویان و کارجویان در سال جاری با اعتبار ۱۰۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

قادم مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه ۵۵۵ طرح بااعتبار ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از منابع تسهیلات اشتغال روستایی، ۲ هزار و۱۰۰ طرح بااعتبار ۷۳ میلیارد تومان از منابع بانکی و ۴۰۰ طرح از منابع امدادی با اعتبار هشت میلیارد تومان در سال جاری برای کارجویان و مددجویان در نظر گرفته‌شده است تصریح کرد: توانمندکردن مددجویان یکی از اولویت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی است.

قوسی به همکاری کمیته امداد با دفاتر کاریابی استان سمنان برای معرفی افراد به کارخانه‌ها، شرکت‌ها و سایر فعالیت‌های شغلی را یکی دیگر از ظرفیت‌های این نهاد حمایتی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد ۴۰۲ فرصت شغلی در این دفاتر تعهد شده است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان ، از ارائه خدمات اشتغال در سرفصل‌های استعدادیابی، مشاوره، آموزش حرفه یابی به مددجویان خبر داد و گفت: راهبر شغلی، کانون خیرین اشتغال، نیروهای جهادی اشتغال ازجمله ظرفیت‌های در مهیا کردن چرخه اشتغال است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها