گزینه نظامی علیه ایران به روی میز بازگشته است؟

یک رسانه صهیونیست ادعا کرد در سایه شکست آمریکا در محافل بین‌المللی در مقابل ایران و عدم همراهی جامعه جهانی با خواسته‌های واشینگتن، کاخ سفید گزینه نظامی را مجدداً روی میز قرار داده است.

گزینه نظامی علیه ایران به روی میز بازگشته است؟

«ران ادلیست» در یادداشتی که در روزنامه صهیونیستی «معاریو» منتشر کرد به نقل از مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد، وزیر آمریکایی این هفته مجددا تاکید کرد دولت فعلی آمریکا، ایران را تهدیدی برای جهان می‌داند که می‌تواند عامل مهمی هم برای تاثیرگذاری بر فضای مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب شود.

به نوشته این روزنامه عبری‌زبان، پس از آنکه دولت ترامپ در تلاش‌ برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شکست خورد، پمپئو اعلام کرد ایالات متحده دوباره به فعال کردن مکانیسم تحریم‌ها علیه ایران بازخواهد گشت و منتظر خواهد نشست تا شرکایش که توافق هسته‌ای را با ایران به امضا رسانده‌اند نیز به اقداماتش بپیوندند.

به اعتراف معاریو، ادعای آمریکا این است که تهران تا پایان سال جاری میلادی ظرفیت دستیابی به مواد رادیواکتیو را پیدا خواهد کرد. البته در حالی این مساله مطرح می‌شود که آمریکا هیچ دلیلی برای اثبات این مدعا در اختیار ندارد.

به نوشته این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی، تا به امروز سازمان ملل متحد یا کشورهای امضاکننده توافقنامه هسته‌ای با ایران، این گام آمریکا را تایید نکرده‌اند.

نویسنده در بخش دیگری از این یادداشت می‌نویسد: ایرانی‌ها منتظر نتایج انتخابات آمریکا هستند. با استناد به آنچه که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده، سرویس‌های اطلاعاتی به این نتیجه رسیده‌اند که مسئولان ایرانی خویشتنداری را بهترین راهکار برای ضربه زدن به ترامپ در انتخابات پیش رو تشخیص داده‌اند.

رهبران ایران به این اعتقاد رسیده‌اند که ایالات متحده و اسرائیل در حال انجام عملیات امنیتی علیه کشورشان هستند و بر این باورند که چنین اقداماتی می‌تواند تهران را وادار به واکنش کند، اتفاقی که منجر به انجام تهاجم نظامی از سوی ایالات متحده یا اسرائیل خواهد شد.

به زعم نویسنده، با اینکه ایران اطمینان دارد اسرائیل در انفجار نطنز دست داشته است، اما ترجیح می‌دهد فعلاً هیچ طرفی را در این رابطه متهم نکند.

در بخش دیگری از یادداشت هم می‌خوانیم: رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً الیوت آبرامز را به سمت هماهنگ‌کننده فعالیت علیه ایران منصوب کرده است؛ همان‌گونه که در تمامی انتصاب‌های سابق رئیس‌جمهور آمریکا شاهد بودیم، انتصاب آبرامز واکنشی به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا بود که معتقدند ایران در انتظار انتخابات ایالات متحده، از هر نوع واکنشی در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز سر باز می‌زند.

با این حال آبرامز یکی از جمهوری‌خواهان کهنه‌کار محسوب می‌شود که دچار سندرم دشمنی با ایران است و شاید بتوان او را تندروترین یهودیانی توصیف کرد که در واشینگتن پرسه می‌زند.

نویسنده که روزنامه او را تحلیلگر نظامی خوانده است در پایان یادداشت خود ادعا می‌کند: هرچه احتمال پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات افزایش پیدا می‌کند و یأس در صفوف بلوک ترامپ گستره بیشتری می‌یابد، خطر اجرای گزینه حمله به پایگاه‌های ایران در طول خط ساحلی در خلیج‌فارس نیز شدت می‌گیرد (به خصوص که ایالات متحده یک ناو هواپیمابر را هم چند روز پیش به این منطقه اعزام کرد)، در حالی که از سوی دیگر احتمال همکاری اسرائیل در این عملیات هم بیشتر می‌شود.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • محمود
    0

    مطمئن باشید اسراییل که هیچ اربابش آمریکا هم جرات این غلطها را نمی کنه هرچند گرانی پدر ملت را درآورده ولی خدا گواهه من یکی که فقط منتظر اعلام حکم جهاد و شهادت هستم این دنیا پست چه ارزشی داره خوشا بحال شهدا که عند ربهم یرزقون هستند خدا یا شهادت در راه خودت را نصیب ما بگردان آمین یا رب العالمين

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      واسه اینه که چیزی برای از دست دادن نداری

    • احمد زمانی
      0

      خدا بخیر کنه.

    • صید
      0

      بله شهادت در راه حکومت آمین یا رب آلمین

    • سیدرسول موسوی
      0

      امریکا غلط نمیکند دلار سی هزار میشود روغن جامد پیدا نمیشود لوازم یدکی قطعه پیدا نمیشود دانش آموز باید به سایت شاد برود گوشی اندرورید ندارد وزیر در تلویزیون میگوید گرانی تا جایی که مردم جا دارند ادامه دارد گمرگ تعرفه ای دارد که چندبرابربیشتر از قیمت خود کالا در کارخانه است دولت مرزها را باز نمیکند میگوید تولید داخلی متوقف میشود فقط در ایران اتفاق می افتد چون سایر کشورها مرز باز است چندین میلیون افسرده منتظر مرگ هستند شما هم یکی از آنها هستید حالا چه غلطی جا مانده آمریکا بکند ما خودمان غلط کن صادر میکنیم

    • سعید
      0

      آقای موسوی،هموطن عزیز شما هم دیگه یک کمی تند رفتی ما خواهان جنگ نیستیم من هم با بعضی ازشعارهای برخی ازمسئولین ونیز مرگ بر آمریکا واسراییل موافق نیستم اما همه مشکلات اقتصادی کشورما مربوط به تحریم ها نیست درزمان جنگ هم ما تحریم بودیم اما حالمان ازامروزبهتربود چون مسئولین ومقامات نجومی بگیر ورزشکاران فوق نجومی بگیر وریخت وپاشهای دولتی لاکچری نداشتیم امروزخیلی ازمقامات کشورما منازل وزندگی ها وثروتهای افسانه ای دارنددرحالی که تحریم برای کل ایران بوده بنابراین قسمت قابل توجه مشکلات ما به آمریکا مربوط نمی شود به انتخاب غلط مردمان برمی گردد شورا ی نگهبان درتعیین صلاحیت ها دقت نکرد کسانی را تاییدصلاحیت کردکه ظاهرا قاطعیت سیاسی و توانایی اجرایی ونظارتی لازم برای اداره ی همه جانبه کشورراندارندبرای مثال پیدا شدن یک جاسوس درتیم هسته ای یعنی افتضاح دیپلماتیک برای یک دولت ویا طرح خبرنداشتن رییس جمهوراززمان اجرای گرانی بنزین یعنی فقر وحشتناک مدیریتی ایشان البته اگرراست بگوید اگرهم دروغ باشدکه وای برمردم ایران با چنین رییس دولتی، با همه اینها اگردشمن به کشورمان حمله کندنمی توانیم بایستیم وبگوییم بفرمایید این زن وفرزند ومادروخواهرمان واین هم مال ومنالمان، بایدبا قدرت وتا پای جان مردانه بجنگیم و وطنمان را گورستان دشمنان کنیم فرق نمی کند این دشمن آمریکا باشد یا اسراییل یا عربستان ویا هرکشوردیگری

    • کلاه قرمزی
      0

      بسیجیا در باغ شهادت بازه کلیدش هم تو دست ترامپ ونتانیاهو ملک سلمان خائنه همتون با هم برید ازشون بگیریدش ، انشاالله که همتون به فیض شهادت نائل بشید اگه هم خدایی نا کرده پیروز شدین آب و هوای آمریکا و لبنان و اسراییل از اینجا بهتره همونجا بمونید این مملکتی که خرابش کردین و برا ما کفار بزارین . این ملت قدر شما رو نمیدونن.

  • ذوالقرنین
    0

    هر حمله ای به ایران واکنش مردمی ندارد و سپاه هم جرات پاسخ گویی ندارند.جنگ نظامی در کمتر از48ساعت اتفاق می افته.اما

    نظرات شما -
    • ایران انقلابی
      0

      سپاه جرات پاسخگویی نداره یا امریکای جرات حمله نداره مثل اینکه تازه از امریکای امدی برو بپرس سپاه با پایگاه امریکا در عراق چه کرد بعد حرف بزن اگر بعضی حرفها را اجازه داشتم بگم چندتا چیز نثارت میکردم

    • کلاه قرمزی
      0

      ایران انقلابی این گوی و میدان اسراییل میگه من نطنزو زدم پس چی شد .

    • ایرانی
      0

      احتمالا چیزی زدی داری مزخرف میگی هر حمله به ایران مساوی با مرگ سربازان امریکایی در خاورمیانه پیشاپیش تابوت های سربازان امریکایی سفارش بدین

  • محمدی
    0

    دشمنان خبیث و تروریست هشت سال جنگ را ظالمانه برکشورمان تحمیل کردندوحالا از اون گوشه دنیا با ترغیب ایادی منطقه ای شان تادم گوشمان لشکر کشی کرده اند پس می فرمایید تسلیم اسارت و ذلت دلخواه شما ودشمنان بشویم؟ این منطق انسانهای ذلیل وترسو است وخداوند ذلت پذیران را نمی بخشد ومرگ وزندگی همگان به دست اوست البته اگراعتقاد راسخی بوده باشد! ضمنامطمئن باشید آمریکای صهیونیست ابدا جربوسه جنگ نظامی با ایران را ندارد.

  • داروغه
    0

    این گزینه آنقدر رو میز مانده که فکر کنم پوسیده شده

  • جعفر
    0

    بزن ببینیم چند چندی. وجود میخواد که ترامپ نداره

  • محمد
    0

    این قوماربازاهل حمله نظامی نیست بیشتراهل دبه کاریه

  • رضا اصفهان
    0

    مردی بیا ما آماده ومنتظریم. اخ که چه بکش بکشی وانفجار ها را بیاندازیم بیا ترامپیت.

  • امیر
    0

    هنوز هیچی به هیچی از یک جایی حرف مذاکره شنیدن به زرررر زنی افتادن کدوم گزینه عین الاسد یا پهپاد یا ارامکو که نفهمید از کجا خورد این حرفا واسه جوش اوردن خون و ذهن ماست چون روح وروان ما رو میشناسن تا منطق دیپلماسی را با نظرات افراطی خراب کنن

  • ایسارگر
    0

    آمریکا بره جنگ کردن ایرانیان رو تو دفای مقدس مرور کنه بعد اگه خای کرد بیاد تا ببینه ما ایرانیا چه بلای سرشون میاریم ملت غیور ایران رو نمی شناسی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها