حکایتی از جای خالی یک وزیر/ مجلس چه سرنوشتی برای خودرو و مسکن رقم می‌زند؟

در مدت زمانی که وزارتخانه صنعت بلاتکلیف بود مردم متحمل زیان‌های بسیاری شدند، به همین دلیل باید فردی کاردان و توانمند سکان این وزارتخانه مهم را بر عهده گیرد.

حکایتی از جای خالی یک وزیر/ مجلس چه سرنوشتی برای خودرو و مسکن رقم می‌زند؟

چندین ماه است که وزارت صمت بدون وزیر و به دست سرپرست اداره می‌شود و در این مدت نمایندگان مجلس بارها به دولت تذکر داده‌اند تا یک سکاندار برای تصدی وزارت صمت به پارلمان معرفی کند. کمی پیش مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت به مجلس معرفی شد، اما وکلای ملت او را واجد شرایط تصدی این وزارتخانه خطیر ندانسته و به وی رأی اعتماد ندادند و به این ترتیب صندلی وزارت صمت همچنان خالی ماند.

رئیس جمهور روز سه‌شنبه در نامه‌ای به مجلس «علیرضا رزم حسینی» استاندار خراسان رضوی را به عنوان گزینه پیشنهادی دولت به منظور تصدی وزارت صنعت به مجلس معرفی کرد و روز چهارشنبه این نامه در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد. بنابر اعلام هیئت رئیسه مجلس، جلسه رأی اعتماد رزم حسینی روز سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود. حکایتی از جای خالی یک وزیر /مجلس چه سرنوشتی برای خودرو ومسکن رقم می‌زند؟
مدرس خیابانی گزینه مناسب‌تری برای وزارت صمت بود/ وزیر صنعت فرصتی برای کارآموزی ندارد

روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به صلاحیت «علیرضا رزم حسینی» برای تصدی وزارت صنعت گفت: بنده با قاطعیت معتقدم که رزم حسینی صلاحیت تصدی وزارت صمت را ندارد، چرا که وی هیچ‌گونه سابقه مدیریتی کلان در حوزه صنعت ندارد و صرفا چند شرکت وارداتی و خصوصی را اداره کرده است.

وی افزود: مسائل صنعت کشور به شدت پیچیده بوده و به یک کلاف سردرگم تبدیل شده است و آقای رزم حسینی که می‌خواهد برای اولین بار وارد وزارت صمت شود تا متوجه جزئیات وزارتخانه شود، دولت دوازدهم به پایان رسیده است. از طرفی وزیر صنعت باید دارای سابقه مرتبط بوده تا به مشکلات این حوزه اشراف پیدا کند و آقای رزم حسینی چنین خصوصیاتی ندارد و آقای روحانی در انتخاب وزیر ضعیف عمل کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: معتقدم آقای مدرس خیابانی که موفق نشد از نمایندگان مجلس رأی اعتماد بگیرد صلاحیت بیشتری نسبت به آقای رزم حسینی دارد، چرا که وی فردی از بدنه وزارتخانه بود و با مشکلات این حوزه آشنایی کامل داشت.
حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت اظهار کرد: بنده به عنوان یک نماینده توقع داشتم که رئیس جمهور بعد از چهار ماه بلاتکلیفی چنین وزارتخانه مهمی از درون این مجموعه یک نیروی توانمند به مجلس معرفی کند، چرا که مدت زمان زیادی از عمر دولت باقی نمانده و باید فردی سکانداری این ارگان را بر عهده می‌گرفت که شناخت کافی نسبت به مشکلات و حساسیت‌های آن داشته باشد نه اینکه به مدت چند ماه کارآموزی کند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: طی مدت زمانی که وزارتخانه صنعت بلاتکلیف بود مردم متحمل ضرر و زیان‌های بسیاری شدند، بنابراین ما باید توانمندی‌های آقای رزم حسینی را به صورت جدی بررسی کنیم، چرا که باید فردی کاردان و توانمند سکان این وزارتخانه مهم را که مستقیما با معیشت مردم درگیر است بر عهده گیرد.
حکایتی از جای خالی یک وزیر /مجلس چه سرنوشتی برای خودرو ومسکن رقم می‌زند؟
وزیر پیشنهادی صمت تحول خوبی در این حوزه ایجاد خواهد کرد/ بازار مسکن و خودرو باید سامان یابد
البته بسیاری از نمایندگان براین باورند که آقای استاندار گزینه مناسبی برای تصدی وزارت صمت است و قطعا نمایندگان با اکثریت آرا به وی رأی اعتماد خواهند داد.
محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سابقه آقای رزم حسینی نشان دهنده نگاهی مبتنی بر رویکرد تعاملی با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی در حوزه اجرایی است، اظهار کرد: برداشت ما این است در صورت رأی اعتماد مجلس به آقای رزم حسینی (که پیش بینی می‌شود با رأی قابل قبولی به عنوان وزیر نهایی انتخاب خواهد شد) بتواند در همین مدت کوتاه تحولات خوبی ایجاد کند که از نظر ما امکانپذیر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اولویت اول ما تنظیم بازار است که در شرایط کنونی از وضعیت نامناسبی برخوردار است و باید بازار کالاهای اساسی و غیراساسی، ارز (که مربوط به بانک مرکزی است، اما روی دیگر بازارها تأثیر می‌گذارد)، مسکن و خودرو ساماندهی شود.

همچنین محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان در مجلس معتقد است سوابق و تجربه رزم حسینی نشان می‌دهد که وی فردی مناسب برای وزارت صمت است و وزیر پیشنهادی آقای رئیس جمهور در حوزه صنعت و معدن توانایی بالایی دارد و البته در حوزه بازرگانی و تجارت نیز تسلط کافی دارد و وی را فردی موفق برای این وزارتخانه می‌بینم.

وی خاطر نشان کرد: آنچه بین نمایندگان مشاهده کردم این بود که نظرشان نسبت به وی مساعد است و ان‌شاءالله رزم حسینی با رأی بالا وزیر خواهند شد و وزارت صمت بعد از ماه‌ها صاحب وزیر می‌شود.

حالا باید دید که نمایندگان در روز سه شنبه آقای استاندار را راهی وزارتخانه صمت خواهند کرد یا این ارگان بعد از چهار ماه و نیم معطلی باز هم به دست سرپرست اداره خواهد شد. آنچه مسلم است شمارش معکوس برای پایان دولت دوازدهم آغاز شده و دولت، دیگر زمانی برای معرفی افراد مختلف برای تصدی وزارت صمت به مجلس را ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا عباس
    0

    خواهشا مردم زیانهاروتحمل میکنند ولی وزیر نمیخوان ما دشمنان زیادی دارم تو جهان وممکنه یه اختلاسی یا سرقتی به وزیر بچسبونند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها