هیچ موردی از شیوع کرونا در مراکز آموزشی کردستان گزارش نشده است

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: خوشبختانه از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور هیچ موردی از شیوع کرونا در مراکز آموزشی نظامی کردستان گزارش نشده است.

هیچ موردی از شیوع کرونا در مراکز آموزشی کردستان گزارش نشده است

علی مجیدی صبح امروز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: در بحث خدمت وظیفه عمومی دو مقوله بسیار مهم آن احضار و اعزام به خدمت و معافیت تحصیلی مشمولان خدمت وظیفه عمومی است که نیاز است در این خصوص اطلاع رسانی‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: در بحث احضار و اعزام، هر جوانی که ۱۸ سالگی را تمام کند مشمول خدمت سربازی شده مگر اینکه شرایط خاصی از لحاظ تحصیلی و یا معافیت‌ها را شامل شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع ویروس اعزام از سال ۹۹ یکم هر ماه انجام می‌شود تا بتوانیم وضعیت اعزام مشمولان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهیم.

مجیدی یادآور شد: متأسفانه محیط اعزام ما در استان کردستان شرایط مطلوبی ندارد اما با همکاری و پشتیبانی علوم پزشکی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اعزام‌ها انجام شد و خوشبختانه در این خصوص مشکلی به وجود نیامد.

وی بیان کرد: ضدعفونی اتوبوس‌ها، تب سنجی و غربالگری، ارائه مشاوره و ارائه مطالب آموزشی به مشمولان در زمان اعزام انجام شد که خوشبختانه در طول زمان در هیچ مرکز آموزشی در استان مبتلا به نشدند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: بیشترین دغدغه ما تجمع خانواده مشمولان در زمان اعزام است که متأسفانه ایجاد ازدحام شده و با توجه به ویروس کرونا این مسئله می‌تواند خطرناک باشد که از خانواده‌های مشمولان تقاضا داریم در بدرقه سربازان حضور فیزیکی نداشته باشند.

مجیدی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد رشد اعزام مشمولان خدمت وظیفه عمومی را داشته‌ایم و از این لحاظ وضعیت مطلوبی در استان داریم.

وی به محرومیت‌های اجتماعی که مشمولان در صورت غیبت از خدمت سربازی اشاره کرد و افزود: با توجه به قانون جدید کسانی که مشمول هستند و خود را معرفی نکرده‌اند، شامل محرومیت و محدودیت‌هایی از لحاظ اجتماعی می‌شوند که مهمترین آنها عدم به کار گیری در کارگاه و واحدهای تولیدی، ممنوعیت خروج از کشور، عدم بیمه و عدم صدور سند به نام آنان است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: معافیت‌های تحصیلی با توجه به تأخیر کنکور تا ۳۱ شهریور مشمولان باید وضعیت خود را مشخص می‌کردند و پس از اعلام نتایج کنکور اعزام آنها با تأخیر مواجه شده و شامل غیبت نمی‌شد.

سرهنگ مجیدی یادآور شد: با توجه به بازدیدهای دوره‌ای از کارگاه و اصناف در سطح استان چند نفر که فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت بودند شناسایی شدند.

وی بیان کرد: کسانی که مشمولان غایب را بکارگیری کرده باشند برای بار اول ۱۶ میلیون تومان و برای بار دوم ۴۸ میلیون تومان جریمه می‌شوند که همین مسئله باعث شده افرادی که مشمول غایب را استخدام کرده‌اند آنان را اخراج کنند تا مشمولان مجبور به تعیین وضعیت خدمتی خود شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: از تمامی مشمولان درخواست داریم برای اینکه در آینده دچار مشکلات و محرومیت‌های اجتماعی نشوند وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها