برای اولین بار یک زن هندی تبار در دانشگاه "کمبریج" رئیس دپارتمان شد

برای اولین بار، یک زن هندی تبار ریاست یکی از دپارتمان‌های دانشگاه کمبریج را به عهده گرفت.

برای اولین بار یک زن هندی تبار در دانشگاه "کمبریج" رئیس دپارتمان شد

یک زن جامعه شناس هندی تبار به ریاست دپارتمان جامعه شناسی دانشگاه کمبریج انتخاب شد تا به اولین زن هندی تبدیل شود که به چنین جایگاهی دست یافته است.

"مانالی دسای"( Manali Desai) با این موفقیت نه‌تنها اولین زن هندی است که ریاست یکی از دپارتمان‌های دانشگاه ۸۱۱ ساله کمبریج را به عهده می‌گیرد، بلکه اولین زن رنگین پوست است که چنین سمتی دریافت می‌کند.

"دسای" که خود را ترکیبی از سه فرهنگ مختلف می‌داند، گفت: من در آمریکا متولد شدم ولی همان اوایل به هند رفتیم. پس از آن به لندن رفتم و دو سال پایانی مدرسه خود را در آنجا گذراندم.

وی سپس به آمریکا بازگشت و در دانشگاه میشیگان در رشته اقتصاد تحصیل کرد و دوره دکتری خود را در دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس گذراند.

دسای پیش از پیوستن به دانشگاه کمبریج در سال ۲۰۱۳ میلادی، در آمریکا و در مدرسه اقتصاد لندن تدریس می‌کرد.

اغلب تحقیقات دسای بر سیاست و جنبش‌های اجتماعی هند متمرکز بوده است و تاکنون چندین کتاب نوشته است.

دسای در رابطه با انتصاب به این سمت جدید گفت: ما در یک مرحله مهم قرار داریم. رشته جامعی شناسی همواره با پرسش‌های بزرگی از جمله فقر، جنگ، نابرابری‌های اجتماعی و تغییرات آب و هوا رو به رو بوده است.

وی ادامه داد، ما در چند سال اخیر، شاهده تحولات و گسستگی‌های شگرفی در زندگی هستیم.

جهان با یک پاندمی مواجه است و حرکت‌ها و جنبش‌های "زندگی سیاه‌پوستان مهم است" انجام می‌شود. جامعه شناسی ابزاری را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم دنیای اطراف خود را درک کنیم. پس من فکر می‌کنم دپارتمان جامعه شناسی مکانی مناسب برای بررسی این اوضاع است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها