بازگشت ۳۵ میلیارد یورو ارز صادراتی تا ۳۱ مرداد سال ۹۹

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران میزان ارز بازگشتی حاصل از صادرات غیرنفتی تا پایان مردادماه ۹۹ را ۳۵ میلیارد یورو اعلام کرد.

بازگشت ۳۵ میلیارد یورو ارز صادراتی تا ۳۱ مرداد سال ۹۹

حمید زادبوم با ارائه گزارشی میزان ارز بازگشتی حاصل از صادرات غیرنفتی تا پایان مردادماه ۹۹ را ۳۵ میلیارد یورو اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم با توجه به کل صادرات مشمول تعهدات ارزی سال‌های ۹۷، ۹۸ و فروردین ماه ۹۹، نشان‌دهنده بازگشت ۶۸ درصد ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است و این در حالی است که بر اساس گزارش بانک مرکزی ۳.۱۶ میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به چرخه اقتصادی کشور باز نگشته است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: از ۲۲ فروردین ۹۷ تا پایان فروردین ۹۹ تعداد ۲۱ هزار و ۲۵۴ نفر صادرکننده ارز خود را بازگردانده اند که نسبت به تعداد صادرکنندگان تا پایان اسفند ۹۸، تعداد ۷۰ صادرکننده دیگر نیز به فهرست اضافه شده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه اقدام ارزی در سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان‌های صمت استان‌ها، گفت: با فعالیت این کارگروه‌ها در سراسر کشور، از ابتدای مردادماه سال جاری، بازگشت ارز به اقتصاد کشور افزایش یافته که امیدواریم این روند در سایه تعامل با صادرکنندگان سرعت بیشتری پیدا کند.

مسئول کمیته اقدام ارزی بیان داشت: تعداد صادرکنندگانی که تا پایان مرداد ماه سال جاری صد در صد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند ۲۲۸۶ نفر صادرکننده بوده در صورتی‌که این تعداد در پایان تیرماه امسال، ۲۰۱۴ نفر صادرکننده بوده‌اند.

وی همچنین میزان صادرات این دسته از صادرکنندگان را ۶.۱۶ میلیارد یورو اعلام کرد که بر اساس ترتیبات بانک مرکزی ۹.۱۴ میلیارد یورو از ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصاد کشور بازگردانده‌اند که این صادرکنندگان از لحاظ تعداد، ۱۱ درصد از کل صادرکنندگان، از نظر میزان صادرات ۲۹ درصد کل صادرکنندگان، از لحاظ بازگشت ارز ۴۳ درصد کل صادرکنندگان و از نظر تعهد، ۲۹ درصد میزان کل تعهدات را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: از سوی دیگر ۱۵۰۴۳ صادرکننده، تنها یک میلیون یورو به چرخه اقتصاد کشور بازگردانده‌اند که ۷۱ درصد کل صادرکنندگان از نظر تعداد را شامل بوده و فقط ۱۷ درصد از میزان صادرات را به خود اختصاص داده اند.

زادبوم گفت: ۳۲۲۵ نفر صادرکننده تعهدات ارزی خود را بین یک تا ۹۹ درصد ایفا کرده‌اند که ۱۹ درصد از تعداد کل صادرکنندگان بوده و ۵۳ درصد از میزان صادرات و همچنین ۵۴ درصد از میزان بازگشت ارزحاصل از صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها