۳ رأس آهو در منزل مسکونی در اهواز کشف شدند

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان از تحویل سه رأس آهو از یک منزل در اهواز به این اداره خبر داد.

۳ رأس آهو در منزل مسکونی در اهواز کشف شدند

سید عادل مولا معاون پیش از صبح امروز در خصوص این خبر اظهار کرد: به دنبال تماس یکی از شهروندان اهوازی، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز از این منازل، سه رأس آهو با جنسیت دو رأس ماده و یک رأس نر تحویل گرفتند.

وی با بیان اینکه برای تعیین تکلیف این آهوان را که توان بازگشت به طبیعت نداشتند و با توجه به شرایط دست‌آموز بودن و همچنین تشخیص زیستگاه این آهوان، افزود: کار نمونه‌برداری ژنتیک، خون، بافت و سرگین آنها در حال بررسی است.

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان در ادامه بیان کرد: درخت ژنتیک گونه آهوی میشداغ تهیه شد و کد ژنتیک این‌گونه هم اکنون در این اداره کل موجود است و در صورت مطابقت این‌گونه بعد از انجام کارهای ویژه و توان بازگشت به طبیعت توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به طبیعت بازگردانده خواهد شد.

وی تأکید کرد: این آهوان هم اکنون در سلامت کامل بسر می‌برند و برای بازگشت به طبیعت باید حداقل دو ماه دور از انسان و در شرایط طبیعی نگهداری شوند تا توان بازگشت و خلق‌وخوی وحشی خود را باز یابند.

مولا با بیان اینکه احتمال اینکه این آهوان باردار باشند، زیاد است، افزود: اگر نسلی از آنها ایجاد شود، با شیوه نگهداری دوباره خلق‌وخوی طبیعی و وحشی خود را حفظ خواهند کرد.

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان اظهار کرد: برای شناسایی ژنتیک کارشناسان اداره کل با اساتید دانشگاه چمران دانشگاه شهید چمران و حتی تماس کارشناسی با محققان خارجی برای شناسایی ژنتیک و زیستگاه طبیعی در حال انجام است.

وی در پایان دلیل مشخص شدن ژنتیک را جلوگیری از اختلال ژنتیک آهوان با سایر گونه‌های موجود در منطقه عنوان کرد و گفت: در این راستا از فعالان و دوستداران طبیعت قدردانی می‌شود و امروز شاهد این هستیم که افرادی داوطلبانه گونه‌های حیات‌وحشی را که در اختیار دارند، برای بازگشت به طبیعت به اداره کل حفاظت محیط زیست تحویل می‌دهند و این امر باید گسترش یابد چرا که جایگاه حیات‌وحش در طبیعت است.

وضعیت جسمانی گونه‌های آهوان خوب است و در شرایط قرنطینه در یکی از زیستگاه‌های طبیعی نگهداری می‌شوند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها